شنبه 10 بهمن 1394 | 12:36
دیدار جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با خانواده شهید جواد فکوری
آزار و اذیت کردن شهید فکوری هنگام عبادت
آزار و اذیت کردن شهید فکوری هنگام عبادت
همسر شهید فکوری: زمانی که انقلاب شد ما در آمریکا بودیم، جواد گفت: الان ممکت، مملکت من است، باید به ایران برگردیم زیرا کشور به من نیاز دارد

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با خانواده شهید جواد  فکوری دیدار داشتند، در این نشست صمیمانه که بیش از یک ساعت طول کشید، گفتگویی در خصوص ویژگی های اخلاقی شهید در محیط خانه و محل کار با همسر، پسر شهید انجام شد که خلاصه ای از آن به این شرح است:

در ابتدا این دیدار همسر شهید فکوری به خصوصیاتی از شهید اشاره داشتند و گفتند: جواد علاقه ی زیادی به خانواده و بچه ها داشت و شب هایی که دیر به منزل می آمد ، بالای سر بچه ها می رفت و آنها را نوازش می کرد. شهید فکوری خوش اخلاق بود و تبسم از چهره اش حذف نمی شد و دائم شوخی می کردند.

همسر شهید خاطره ای از گذشت و فداکاری شهید جواد فکوری نقل کردند و گفتند :  معماری در پادگان شیراز داشتیم به اسم آقای قبادی ،  ایشان در حین انجام کار در چاه بر اثر گاز گرفتگی فوت کردند. مسئولین پادگان شیراز به خانواده ایشان گفته بودند هرچه زودتر پادگان را ترک کنید، جواد تا جریان را می فهمد، نزد خانواده آقای قبادی می رود و به آنها می گوید: خانم قبادی شما نگران نباشید، تا پایان سال تحصیلی شما در پادگان خواهید ماند و به آشپزخانه دستور داده بود که همان غذایی که برای تیمسارها آماده می کردند به آن ها بدهند.

زمانی که انقلاب شد ما در آمریکا بودیم، جواد گفت: الان ممکت، مملکت من است، باید به ایران برگردیم زیرا کشور به من نیاز دارد.

همسر شهید از توجه شهید فکوری به معارف قرآنی و آموزش قرآن به بچه ها نکاتی را بیان کردند و گفتند: بچه ها را در اتاق جمع می کرد و قرآن به آنها آموزش می داد و روی معنی قرآن توجه ویژه ای داشت. صدای قرآن که به گوش من می رسید، یاد مراسم ختم می افتادم و ناراحت می شدم و به جواد ایراد می گرفتم، جواد هم سه تا هدفون برای بچه ها خرید تا من ناراحت نشوم و کار آموزش قرآن را ادامه دهد.

علی فکوری، پسر شهید خاطره ای از یکی از شاگردان پدر نقل کردند و گفتند: در دوران قبل از انقلاب پدرم  نماز می خواند و روزه می گرفت و عده ای در پادگان که از این رفتارهای دینی پدرم ناراحت می شدند به طرق مختلف پدرم را اذیت می کردند، از جمله: وارد اتاق پدرم می شدند و روی ایشان آب جو می ریختند و ایشان را مسخره می کردند، پدرم هم در را قفل می کرد و بلند بلند روضه می خواندن تا حرص آن ها را در بیاورد.

همسر شهید به  ناراحتی تیمسار ربیعی از شهید فکوری اشاره کردند و گفتند: یک شب در خانه فرمانده پادگان شیراز دعوت بودیم، معمولا ما در این مراسم ها  شرکت نمی کردیم ولی به خاطر برخی موارد مجبور شدیم در آن مراسم شرکت کنیم. تیمسار ربیعی هم که در این مراسم حضور داشتند،  پیش من آمدند و گفتند: شنیدم فکوری کار و زندگی را رها کرده و به دین چسبیده است. من گفتم: اشتباه می کنید جواد حتی از مرخصی هایش هم استفاده نمی کند، ربیعی گفت: فکوری خلبان بسیار ماهر و باهوشی است، من می ترسم این کارها ایشان را از موفقیت دور کند.

یک بار هم شهید در دوره تخصصی  شرکت کردند، فرمانده پادگان شیراز شهید فکوری را  به مهمانی دعوت کردند و به شهید گفته بود،  امشب اگر در مهمانی شرکت نکنی از درجه و دوره خبری نیست، جواد هم چیزی نمی گوید. شهید فکوری  هم بدون کوچکترین نگرانی در باشگاه شرکت نمی کند و جواد هم در دوره شرکت کرد و هم زودتر از موعد درجه خود را دریافت کرد،  که به خاطر تخصص بالا و هوش بالایش بود.

همسر شهید فکوری شباهت علی به پدرش را فقط مختص به ظاهر نمی داند و رفتار علی را مانند پدر می دانست و خاطره ای از این شباهت نقل کردند: شهید فکوری همیشه در یک لیوان با سایز بزرگ و مخصوص چای می خورد، یک روز لیوان ایشان شکست، جواد که قصد خوردن چای داشت، به دنبال لیوان به آن اندازه گشت وقتی که پیدا نمی کند، گلدانی در خانه داشتیم به اندازه همان لیوان، آن را بر می دارد و در آن چای می خورد.

همین علی!  لیوان چای خوردن خود را پیدا نکرده بود، علی هم مانند پدر، همان گلدانی که پدرش در آن چای خورده بود را انتخاب و در آن چای خورد، بدون اینکه از موضوع و داستان پدرش اطلاعی داشته باشد.

 

 

تهیه و تنظیم : امین حرثی

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.