یکشنبه 27 فروردین 1391 | 09:54
تجمع مخالفان سرمایه داری در منطقه وال استریت در نیویورک
سرویس بین الملل
به گزارش پرس تي‌وي پليس امريکا در رويارويي با تظاهرات فعالان ضد سرمايه داري در مقابل بازار بورس نيويورک شماري از معترضان را دستگير کرده است.

بسیج پیشکسوتان "

اين دستگيري‌ها روز شنبه (۲۶ فروردين، ۱۴ آوريل) و پس از آن روي داد که معترضان جنبش تصرف براي جلوگيري از به صدا درآمدن زنگ پاياني بازار بورس نيويورک روي پله‌هاي عمارت فدرال (Federal Hall ) تجمع کردند.

فعالان ضد سرمايه داري اداره پليس نيويورک را به سانسور رسانه‌اي اين راه‌پيمايي اعتراض آميز و رويارويي با معترضان متهم کردند.

تظاهرات روز شنبه بخشي از راه‌پيمايي‌هاي هفتگي در شهر موسوم به "آموزش بهاري" محسوب مي‌شود. به گفته سازمان‌دهندگان، اين راه‌پيمايي‌ها در آستانه برگزاري تظاهرات‌هاي گسترده "روز مي" صورت مي‌گيرد.

در همين حال، معترضان مخالف سرمايه داري در اعتراض به نابرابري اجتماعي شب را در پياده‌روهاي نزديک بازار بورس نيويورک در منطقه وال استريت و مقابل بانک‌ها مي گذرانند و در اين مکان ها مي خوابند.

اين اقدامات پس از آن صورت مي گيرد که کمپ اعتراض آميز فعالان ضد سرمايه داري اواخر سال گذشته ميلادي در پارک زاکوتي برچيده شد و معترضان از چادرهاي‌شان بيرون رانده شدند.

بر پايه اين گزارش، معترضان امريکايي با استفاده از شعار "ما ۹۹ درصد هستيم" قصد دارند خود را از يک درصد جمعيت امريکا که بخش عمده ثروت اين کشور را در اختيار دارند، متمايز کنند.

جنبش "تصرف" ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ زماني آغاز شد که گروهي از مردم در اعتراض به طمع ورزي شرکت‌ها، فساد در سطوح عالي و نابرابري‌هاي اجتماعي و اقتصادي در امريکا، با شعار "وال استريت را تصرف کنيد" در منطقه تجاري نيويورک تجمع کردند.

 

پرس تی وی
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.