چهارشنبه 30 فروردین 1391 | 07:51
سازمان عفو بین الملل باانتقاد از رژیم آل خلیفه:
سرویس بین الملل
سازمان عفو بین الملل در گزارشی با انتقاد گسترده از رژیم حاكم بر بحرین اعلام كرد نقض حقوق بشر در بحرین ادامه دارد.

بسیج پیشکسوتان "

به گزارش ایرنا،سازمان عفو بین الملل گزارش داد كه نقض حقوق بشر در بحرین به رغم پذیرش توصیه های كمیته بین المللی حقیقت یابی از سوی دولت بحرین،همچنان ادامه دارد.

این سازمان در تازه ترین گزارش خود اضافه كرد بحرین در برقراری عدالت در برابر معترضان ناكام ماند و اصلاحاتی كه این دولت وعده آن را داده بود نتوانست عدالت را میان قربانیان نقض حقوق بشر در این كشور برقرار كند.

این رسانه بااشاره به گذشت بیش از یك سال از شروع موج اعتراض ها در بحرین تاكید كرد كه در این مدت تعدادی از شهروندان بحرینی كه از سیاست های دولت انتقاد كردند كشته وزخمی شدند.

این شبكه خبری در ادامه تاكید كرد كه این نحوه برخورد دولت بحرین با معترضان،موجب افزایش سقف مطالبات آنها تا دعوت برای سرنگونی نظام شده است.

دولت بحرین در برابر انتقادهای بین المللی نسبت به نحوه برخورد بامعترضان با سفر كمیته حقیقت یابی به بحرین موافقت كرد.

كمیته یادشده در پایان فعالیت خود در بحرین بر ضرورت انجام اصلاحات در نظام سیاسی،قضائی وامنیتی تاكید كرد.

البته نیروهای مخالف دولت بحرین هنوز هیچ تعهد آشكاری را از جانب دولت بحرین بمنظور انجام توصیه های كمیته یادشده، مشاهده نكرده اند.

عفو بین الملل بااشاره به اینكه دولت بحرین همچنان تعدادی از شهروندان را در زندان نگه می دارد تاكید كرد كه این دولت بدون هرگونه محاكمه تعداد دیگری از مردم این كشور را به زندانهای طولانی مدت محكوم كرد.

این سازمان درگزارش خود به ادامه حبس 14 مخالف برجسته بحرین اشاره وتاكیدكرد كه هنوز مسوولان برجسته ای كه مسئول ارتكاب چنین تخلفاتند،محاكمه نشده اند.

این گزارش همچنین از تلاش دولت بحرین برای متقاعدكردن جامعه بین المللی كه كشور در راه اصلاحات حركت می كند درحالی كه دستگاههای امنیتی این كشور به اقدامات ضدقانونی نظیر شكنجه وبكارگیری خشونت فوق العاده در برابر معترضان ادامه می دهد، انتقاد كرد.

این سازمان دراعتراض به محاكمه تعدادی از افسران جزء نیروهای امنیتی كه وظیفه آنها فقط اجرای دستورات است اعلام كرد كه این اقدام دولت بحرین نشان می دهد كه دولت درمجازات عاملان اصلی كه دستور كشتار را صادر كردند،كوتاهی كرده است.

سازمان عفو بین الملل در پایان گزارش خود از دولت بحرین خواست تا به قول های خود مبنی بر آزادی تمامی زندانیان ومحاكمه عاملان كشتار وشكنجه مردم،جامه عمل بپوشاند.

بی بی سی همچنین سه شنبه شب تاكید كردكه كاترین اشتون مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بحرین را به محافظت از جان عبدالهادی الخواجه از فعالان سیاسی این كشور كه در زندان دست به اعتصاب غذا زده است،دعوت كرد.

این رسانه افزودكاترین اشتون در این درخواست خود اعلام كرد كه وضعیت مزاجی عبدالهادی الخواجه هم اكنون بحرانی شده است.

ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.