سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 | 15:35
فرمانده ستاد مشترک صهیونیست‌ها:
سرویس : بین الملل
سرویس : بین الملل
عملیات مخفی رژیم اسرائیل علیه دشمنانش در جهان «ده‌ها درصد، حتی بیشتر» افزایش یافته است و تقریبا لحظه‌ای نیست که اسرائیل در مکانی در جهان دست به عملیات نزند؛ اما این بدین معنا نیست که هواپیماهای خود را به ایران فرستاده‌ایم!

بسیج پیشکسوتان "

«ژنرال بنی گانتس»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در مصاحبه‌ای گفته که: «ارتش این کشور، آماده انجام عملیات در ایران است».

به گزارش «تابناک»، بنی گانتس در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفت: «اسرائیل بر این باور است که ایران هسته‌ای واقعه بسیار بدی خواهد بود. جهان و اسرائیل باید این امر را متوقف کنند و ما طرح خود را برای این کار آماده می‌کنیم».

وی در عین اظهار درباره این که اسرائیل تنها کشوری است که کسانی که آن را تهدید به نابودی کرده‌اند، در حال ساخت لوازمی برای این منظور هستند، افزود: «این امر به این معنی نیست که هم‌اکنون ایدو، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل را به ایران می‌فرستم».

رژیم صهیونیستی ایران را به ساخت بمب اتمی متهم می‌کند و این در حالی است که تهران همواره این را تکذیب کرده و برنامه هسته‌ای خود را صلح‌آمیز می‌خواند. شورای امنیت سازمان ملل تا کنون با تصویب چهار قطعنامه تحریمی از تهران خواسته است تا غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند.

البته این در حالی است که تهران تاکنون به این قطعنامه‌ها اهمیتی نداده و غنی‌سازی را حق خود می‌خواند. بنی گانتس در پاسخ به این پرسش که آیا ایران خطری برای موجودیت اسرائیل است، پاسخ داد: «هم‌اکنون خیر ولی پتانسیل این امر وجود دارد».

وی همچنین افزود: در صورت وقوع جنگ، اسرائیل قادر به مقابله با حمله موشکی لبنان و غزه خواهد بود و به سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان هشدار داد که حمله موشکی به اسرائیل، هزینه زیادی برای حزب‌الله در بر خواهد داشت.

بنی گانتس همچنین گفت: عملیات مخفی اسرائیل علیه دشمنانش در جهان «ده‌ها درصد، حتی بیشتر» افزایش یافته است و تقریبا لحظه‌ای نیست که اسرائیل در مکانی در جهان دست به عملیات نزند. وی همچنین سال جاری را سال حساسی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران دانست.

ایهود باراک، وزير دفاع اسرائيل نیز پیشتر گفته بود که ۲۰۱۲ سالی «بسیار مهم» در زمينه حمله احتمالی به تأسيسات هسته‌ای ايران است و تأکيد کرده بود که «تهديد به حمله عليه ايران کارساز است».

مقام‌های جمهوری اسلامی ايران در پاسخ به تهديدهای نظامی اسرائيل بارها هشدار داده‌اند که به هر گونه حمله احتمالی اين کشور پاسخی قاطع و کوبنده خواهند داد. علی اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران، اواخر اسفند ماه در اين زمينه پا را فراتر گذاشت و گفت که در صورت بروز يک جنگ احتمالی، اسرائيل يک هفته بيشتر دوام نخواهد آورد

انتهای خبر/

تابناک

 


دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.