پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 | 10:40
سرویس : بین الملل
سرویس : بین الملل
نماينده دائم ايران در سازمان ملل، اتهامات بي‌اساس رژِيم اسرائيل عليه ايران را نشانه بارز سياست جنگ طلبانه اين رژيم دانسته است.

بسیج پیشکسوتان "



محمد خزاعي در سخناني در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل در نيويورک که با عنوان " قاچاق غير قانوني فرا مرزي ، تهديدي براي صلح و امنيت بين المللي" برگزار شد، ترور دانشمندان هسته‌اي ايران را از جمله اقدامات رژيم صهيونيستي در چارچوب تروريسم دولتي عنوان نمود.

سفير و نماينده دائم ايران با اشاره به ادعاهاي واهي مطرح شده نماينده رژيم صهيونيستي علیه ایران مبنی بر قاچاق سلاح ، تصريح کرد: نماينده اين رژيم درچارچوب سياست‌هاي جنگ‌طلبانه و عمليات رواني - تبليغاتي عليه جمهوري اسلامي ايران از تريبون شوراي امنيت براي ايراد اتهامات بي‌اساس عليه جمهوري اسلامي ايران استفاده مي‌نمايد.

خزاعي افزود: اين اتهامات بي‌پايه و اساس در شرايطي مطرح مي‌شود که اين رژيم از طريق عوامل خود به اقدامات جنايت‌کارانه‌اي از جمله تروريسم دولتي دست زده که نمونه روشن آن تروردانشمندان هسته‌اي ايران است.

محمد خزاعي يادآور شد: ادعاهاي بي‌اساس رژيم صهيونيستي عليه ماهيت صلح آميز فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران، تلاش ديگري از سوي اين رژيم براي انحراف توجهات افکار عمومي جهان از توسعه مخفيانه زرادخانه سلاح‌هاي هسته‌اي، داشتن غير قانوني صدها کلاهک هسته‌اي و ديگر سلاح‌هاي کشتار جمعي که کل منطقه را تهديد مي‌کند و عليه صلح و امنيت بين المللي است.

وی در ادامه سخنراني خود ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران را درباره عوامل تهديد کننده صلح و امنيت بين‌المللي از ناحيه قاچاق فرامرزي در حوزه‌هاي قاچاق مواد مخدر، تروريسم، قاچاق انسان‌ها و تجارت غير قانوني اسلحه تشريح کرد.

محمد خزاعي از قاچاق فرامرزي به عنوان يکي از چالش‌هاي عظيم پيش روي جامعه بين‌المللي نام برد و افزود : انواع مختلف قاچاق، تروريسم، تجارت غير قانوني اسلحه و جنايت‌هاي سازمان يافته آنچنان مشکلاتي بوجود آورده که صرفا با تلاش‌هاي دسته جمعي و متمرکز که مبتني بر اصول و مسئوليت پذيري مشترک است، قابل حل خواهد بود.

سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل افزود: جمهوري اسلامي ايران به خاطر موقعيت جغرافيائي خود در منطقه‌اي واقع شده که تنش ودرگيري و فعاليت‌هاي غير قانوني شامل تجارت غير قانوني سلاح‌هاي سبک، جنايات سازمان يافته، تروريسم و قاچاق مواد مخدر در آن وجود دارد و با اين حال از هيچ نوع تلاشي براي مقابله با اين فعاليت‌هاي غير قانوني دريغ نکرده است.

خزاعي افزود: جمهوري اسلامي ايران در زمينه قاچاق مواد مخدر اقدامات گسترده‌اي شامل تقويت نيروهاي مرزباني، صرف ميلياردها دلار براي ارتقاء سيستم امنيتي و کنترل مرزي انجام داده و تاکنون در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه‌هاي سبک و مبارزه با تروريسم بيش از چهار هزار نفر از نيروهاي مومن و فداکار کشورمان به شهادت رسيده‌اند.

محمد خزاعي درباره موضوع قاچاق سلاح‌هاي کوچک و سبک تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران يک‌سري قوانين، مقررات ودستور العمل‌ها را اجرائي نموده که زمينه را براي جلوگيري و مبارزه با تجارت غير قانوني سلاح‌هاي کوچک و سبک و مشکلات ناشي از آن براي مقامات و نهادهاي مرتبط فراهم مي‌کند.

سفير و نماينده دائم ايران در پايان سخنراني خود تاکيد نمود: برنامه‌ها و سياست‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي به منظور غلبه بر کاستي‌ها و مقابله موثر با مشکلات جهاني در زمينه قاچاق فرا مرزي نياز مند باز نگري است.

انتهای خبر/

پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.