پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 | 10:45
سرویس : بین الملل
سرویس : بین الملل
اسرائيل در توطئه‌اي عليه دمشق، از گروه تروريستي ارتش آزادي بخش سوريه که عليه دولت بشار اسد مي‌جنگند، حمايت مي‌کند.

بسیج پیشکسوتان "

 



آويگدور ليبرمن وزير خارجه رژِیم اسرائيل اخيرا ادعا کرده است تل آويو به منظور کمک به آن‌هايي که از "سرکوب دولت سوريه" رنج مي‌برند، به شهرهاي بحران زده سوريه کمک‌‍‌هاي بشردوستانه ارسال خواهد کرد.

نگراني ادعایی اسرائيل درباره شرايط مردم سوريه در حالي مطرح مي‌شود که در حقيقت رژيم صهيونيستي به تجهيز نظامي شورشيان مشغول است؛ از زمان آغاز ناآرامي‌هاي سوريه، تاکنون مقادير زيادي سلاح‌هاي اسرائيلي از گروه‌هاي مسلح کشف شده است.

مردم سوريه می گویند هر گونه کمک از سوي دشمن ديرينه کشورشان براي سرنگوني دولت بشار اسد صورت مي‌گيرد و مردم از ارتش آزادي بخش سوريه حمايت نکرده و به آن‌ها کمک نمي‌کنند.

در همین حال، کوفي عنان نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب از همه گروه‌هاي درگير در ناآرامي‌هاي سوريه خواسته است به طور کامل شش بند طرح پيشنهادي صلح را به منظور پايان دادن به ماه‌ها درگيري در اين کشور اجرا کنند.

عنان در نشست شوراي امنيت سازمان ملل درباره شرايط در سوريه، اوضاع این کشور منطقه خاورميانه را "مايوس کننده" و غيرقابل قبول" عنوان کرد و از دولت و گروه‌هاي مسلح مخالف اسد خواست به طور کامل مفاد طرح پيشنهادي صلح را اجرا کنند.

هم اکنون شماري از ناظران سازمان ملل به منظور نظارت بر آتش بسي که از دوازدهم آوريل اجرا شده است، در اين کشور به سر مي‌برند.

پس از اعلام آتش بس با وجود انتشار برخي گزارش‌ها درباره درگيري‌هاي پراکنده در بخش‌هايي از سوريه، آرامش به اين کشور بازگشته است؛ دمشق گروه‌هاي مسلح را به نقض آتش بس و ادامه حملات به نيروهاي دولتي متهم کرده است.

فعالان مخالف مدعي هستند از زمان اعلام آتش بس، نيروهاي ارتش سوريه شماري از غيرنظاميان را کشته‌اند.

انتهای خبر/

پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.