شنبه 9 اردیبهشت 1391 | 12:43
توقیف كشتی حامل سلاح در لبنان/
سرویس بین الملل
سرویس بین الملل
به دنبال توقیف یك كشتی حامل سلاح های سبك و نیمه سنگین برای مخالفان نظام سوریه توسط نیروهای ارتش لبنان در نزدیكی سواحل شمالی این كشور، جزییات جدید به دست آمده در این خصوص از دخالت افرادی از مصر، لبنان،سوریه، لیبی و حتی رژیم صهیونیستی در این طرح حكایت دارد.

 

بسیج پیشکسوتان

به گزارش ایرنا از بیروت، ارتش لبنان روز شنبه به طور رسمی توقیف كشتی حامل سلاح قاچاق در آب های سرزمینی خود را تایید كرده و جزییاتی را در این خصوص منتشر كرد.

این كشتی كه سفر خود را از لیبی آغاز كرده، پس از گذشتن از مصر وارد آب های لبنان شده بود.

به گفته یك منبع نظامی لبنانی، بر فراز این كشتی كه نام 'لطف الله 2' داشته، پرچم كشور سیرالئون نصب شده بود و در نزدیكی بندر 'سلعاتا' در شمال لبنان توسط ارتش لبنان متوقف شد.

در این كشتی سه كانتینر سلاح های سبك و نیمه سنگین به همراه مهمات آنها بوده و تاكنون مبدا اصلی این سلاح ها مشخص نشده است.

به گفته منابع امنیتی لبنانی صاحب این كشتی 'محمد خفاجه' با تابعیت سوری و ناخدای آن برادر وی بوده و وكیل آنها با تابعیت لبنانی به نام 'احمد برنار' است كه دستگاه های امنیتی لبنانی وی را دستگیر كرده اند.

در این محموله سلاح كه توسط نیروهای ارتش لبنان به پایگاهی نظامی در 'جونیه' در شمال لبنان انتقال داده شده، مقدار زیادی سلاح های سبك از جمله تیربارهای 'كلاشینكف'، 'ام 16'، و گلوله های 'آر پی جی' و توپ های 'لاو' و مقدار قابل توجهی تجهیزات ضد هوایی و 'تی ان تی' نیز موجود بوده است.

نیروهای امنیتی لبنانی پس از متوقف شدن این كشتی، تمامی خدمه آن را بازداشت و تحقیقات از آنها را آغاز كرده اند و بر اساس گفته مطبوعات این كشور تحقیقات اولیه نشان از این دارد كه قرار بوده پس از تخلیه بار این كشتی، سلاح های موجود در اختیار مجموعه های مسلح مخالف نظام سوریه قرار بگیرد.

در همین راستا روزنامه 'الاخبار' لبنان نوشت كه در ماه گذشته یك شخصیت بارز از شهر 'طرابلس' در شمال لبنان، به مصر سفر كرده و جلسه های مختلفی با فرماندهان یك مجموعه نظامی لیبیایی داشته است كه در این جلسه ها برخی از اعضای شورای ملی سوریه نیز حضور داشته اند.

به نوشته این روزنامه در این جلسات قرار بر این شده كه سلاح های ضد زره به نصف قیمت اصلی در اختیار مخالفان نظام سوریه قرار گیرد و همچنین قرار بر این بوده كه با نیروی دریایی 'یونیفل' (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان) هماهنگی هایی صورت پذیرد تا آنها نسبت به حمل و نقل محموله های سلاح به شهر بندری طرابلس چشم پوشی كنند.

روزنامه 'السفیر' لبنان نیز طی خبری در این باره به نقل از منابع نظامی این كشور نوشته كه نیروهای یونیفل هیچ نقشی در این خصوص نداشته اند اما سئوالی كه این روزنامه مطرح ساخته این است كه چگونه این كشتی در مقابل چشمان نیروی دریایی یونیفل كه در سراسر سواحل لبنان منتشر شده اند، عبور كرده است.

سئوالی دیگر كه این روزنامه مطرح می كند این است كه آیا این كشتی از مقابل چشمان نظامیان رژیم صهیونیستی نیز گذشته و آنها نیز هیچ عكس العملی نشان نداده اند؟ چرا كه پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی سابقه توقیف یك كشتی به اتهام رساندن سلاح به نوار غزه را داشته كه البته پس از تفتیش آن و روشن شدن این مساله كه سلاحی در آن كشتی وجود نداشته، آن را رها كرده اند.

انتهای خبر/

http://irna.ir/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.