دوشنبه 10 شهریور 1393 | 08:37
متن کامل سخنرانی سردار نقدی در کارگاه آموزشی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت
امروز همه دارند می بینند که واقعیت لیبرالیسم و دموکراسی چیست
امروز همه دارند می بینند که واقعیت لیبرالیسم و دموکراسی چیست
امروز دیگر کسی نیست در عالم که نداند قدرتمند ترین اعتقادات و باورهایی که با صلابت جلوی مستکبرین و زورگویان بایستد و کم نیاورد "اسلام" است

 

 

در 21 مرداد 93 سردار نقدی در جمع بیش از 400 نفر از پیشکسوتان جهاد و شهادت به ایراد سخن پرداختند کهبه گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

متن کامل این سخنرانی به شرح ذیل می باشد.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت سردار کریمی، ضمن عرض ادب و احترام به حضار با دادن یک خلاصه گزارشی از عملکرد این کارگاه از سردار نقدی برای ایراد سخن دعوت به عمل آورد. که متن این سخنرانی به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر شهدای انقلاب و شما جانبازان و ایثارگران، شمایی که با نیت شهادت و جانبازی در راه خدا در این میدان قدم گذاشتید و یاران زیادی را تقدیم کردید و خدا خواست که شما بقیه السیف رجالی باشد که صادقانه در راه خدا فداکاری کردند، و در این دوره خطیر راه امام را ادامه دهید و به جایگاه مطلوب و زیبا برسانید و پرچم اسلام را بر قله پیروزی به احتراز درآورید و این فرصتی است که خدا به  ما بقی نسل شهدا داد و چه خوب و چه زیبا، شماها، هوشمندانه راهتان را انتخاب کردید. فداکاریهایی که شد برای حاکمیت اسلام و تحقق عدالت بود هنوز مسیر به نقطه انجام خودش نرسیده حوادثی که این روزها شاهدش هستیم نشان می دهد که راه پرافتخار شهدای ما با همان شتاب و سرعت در حال پیمودن است و خون پاک آن مظلومان تاثیرش را بر عالم گذاشته است.

همانطور که امام فرموده است بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود. زنجیر خون شهدا و این اکسیر بیدارگر نسل ها باعث بیدار شدن ملت ها شده.

اگر شاهد این هستید که مردم مظلوم غزه یک ماه زیر شدیدترین بمب باران ها که دیده می شود و محاصره ای دیده نمی شود مثل آب،غذا،لباس، دوا و درمان و ... می ایستند با شهامت، 2000 شهید می دهند وقتی دولت ما می خواهد مداخله کند و می گوید درخواست آتش بس کنید، نمایند ه آنها می گوید ما نیازی به آتش بس نداریم و مقاومت می کنیم.

اگر امروز حزب ا... لبنان با اقتدار و سلامت مقابل استکبار ایستاده، هنگامی که نامش را رئیس جمهور آمریکا می خواهد ببرد انسان ترس را در چشمانش می بیند لرزه را بر اندام آنها می بیند.

اینها همان مردم لبنان هستند که رژیم صهیونیستی به راحتی، با  یک پیاده روی بی دردسر پایتخت آنها را تصرف کرد ویا فلسطینیان که براحتی سرزمین هایشان رو از دست دادند، همان هایی هستند که امروز صهیونیست نمی تواند در زمین هایشان پیشروی و تجاوز  کنند صهیونیست ها فقط می توانند شهرها را ویرانه کنند و آنجایی که بیابان است می گوید چند صد متر دراین 30 روز پیشروی و نفوذ کرده اند آنهم در بیابان، این عزمت و اقتتدار و صلابت مردم غزه از کجا آمده؟ ثمره خون شهداست.

این مقاومت و پایداری درس هایی است که از مقاومت مردم دزفول گرفته شده مردم اندیمشک، مردم پل دختر، گیلان غرب، اسلام آباد که زیر 176 موشک 9 متری که در دزفول فرود آمد. این درس های شهداست که بشریت داده  و باعث شده که امروز جلوی تمام زورگویان و استکباران بایستد و حرف حق خودش را بزند.

امروز شعار خون بر شمشیر پیروز است در گوشه گوشه جهان در مقابل استکبار دارد فریاد زده می شود و سلاح های دشمن را یکی پس از دیگری بی اثر می کند ، همه ایدولوژی ها نابود شده تمام جذابیت خودش را از دست داده.

اگر زمانی سوسالیست جذابیت داشت ، الان رنگ باختند و هیچ جذابیتی ندارد . یکی روزی لیبرال ها و طرفدار نظام سرمایه داری خود را پرچم دار آزادی بشر ، حقوق بشر ، دفاع از مردم و دموکراسی می داشتند ، امروز دیگر کودن ترین افراد ها هم باور نمی کنند.

امروز همه دارند می بینند که واقعیت لیبرالیسم و دموکراسی چیست ؟ واقعیتش در غزه دارد پیاده می شود همه دارند می بینند با چشم خودشان

فلذا امروز ما مواجه با یک خلع ایدئولوژیک هستیم ، چه باید کرد ؟ ما باید نشان دهیم که برای نجات خودشان و سعادتشان به کجا بروند . در این خلع ایدئولوژیک فرصتی هست که آرمان شهدا را که اسلام ناب محمدی است را معرفی کنیم . جذابیت این آرمان از مبارزه خواهی ، مبارزه جویی ، مقابله با مستکبرین و زورگویان بسیار بالاست . امروز علم مبارزه برای جامعه بشری "اسلام" است ، شیوه ایستادن در مقابل مستکبرین.

امروز دیگر کسی نیست در عالم که نداند قدرتمند ترین اعتقادات و باورهایی که با صلابت جلوی مستکبرین و زورگویان بایستد و کم نیاورد "اسلام" است و هر روز هم پر رنگ تر می شود بدلیل همین جذابیت است که موج اسلام خواهی در کشور های دنیا هر روز گسترده تر می شود . برابر آمار اگر روند گرویدن مردم اروپا به  اسلام به همین ترتیب ادامه پیدا کند کمتر از نیم قرن یعنی سال 2050 یا 2060 که به تاریخ ما 1430 یا 1440 شمسی اکثریت فرانسه ، انگلیس ، روسیه همه مسلمانان هستند یعنی کشور های اسلامی هستند.

یکی از دلایلی که آمریکا این تکفیری ها را تجهیز کرد آموزش داد، زندان گوانتانامو رو محلی قرار داد برای بریدن افراد و در دست گرفتن آنها و تبدیل کردن آنها به عوامل خودش و بعد این جنایت خشن را انجام می دهند تصاویرشان را در اینترنت و ماهواره پخش می کنند، تفرقه در جهان اسلام است.

مثلا شیعیان بگویند این ها اهل سنت هستند و چقدر وحشی هستند دلیل مهمتر این است که می خواهند در دنیا نشان دهند که اسلام دین خشونت و وحشی گری است و جلوی موج اسلام خواهی را که در غرب ایجاد شده است را بگیرند.

سوالی که اینجا مطرح است این است که آیا اسلام قدرت اداره یک جامعه پیشرو و سعادتمند را دارد که ما بتوانیم آن را به عنوان یک ایدئولوژی برای زندگی خود برگزینیم ؟ این سوالی که اگر بتوانیم پاسخ دهید خلع ایدئولوژی را پر می کند و اگر نتوانید پاسخ دهید ایدئولوژی را می سازند و یک قرن دیگر باید بدویم خون بدهیم صدام و رضا خان را محمد رضا پهلوی ، بوش ، ریگان ، هیتلر می آیند می کشند و قتل و غارت می کنند تا دوباره برای بشریت ثابت بشود که آقا این ایدئولوژی هم دروغ است باید رفت دنبال یک راه دیگر. اینکه آقا می فرمایند پیچ تاریخی ، این پیچ همین جاست یعنی بشر با نگاه سکولاریستی در مسیر حرکت خود به بن بست رسیده و حالا می خواهد دور بزند و برگردد یک راه پیدا کند برود بیرون

امروز نقشی که باید ایفا کرد این است که یک جامعه درست ، جامعه مبتنی بر اسلام داشته باشیم . خون هایی که دادیم برای همین بود این همه خون ما ندادیم که شاه برود جایش شاهزاده بیاید ، طاغوت برود طاغوت شاه بیاید ، یک عده بیایند ، انقلاب و کشور را از آن خود ببینند عظمت ایثار و فداکاری ملت را نادیده بگیرند بخاطر اینکه یک سهم کوچکتر و ناچیزی در انقلاب داشتند ادعای این را داشته باشند که همه انقلاب مال ماست حالا هر تصرفی که می خواهند در اموال مردم بکنند و هر انحرافی که می خواهیم در فکر مردم بکنیم ، می کنیم ، انقلاب شد که اسلام حاکم شود ، خدا باشد انقلاب شد که تبعیض نباشد این همه خون داده شد خون دل ها خورده شد.

و امروز دستگاه قضا ما در مقابل یک آزمون بزرگ قرار داده شده و این آزمایش سختی است و امیدواریم که سر بلند بیرون بیاید ، بتواند با این همه عناصر منحرف و غارتگر بیت المال برخورد کند و مردم هم دوست دارند بدانند و حق هم دارند. اگر جنبه های فحشاء و منکرات یک پرونده که بعضی از این افراد معجون فساد هستند ، تباهی هستند و این جنبه فحشا و منکراتش طبق قانون و ملاحظات اخلاقی و پیشگیری از نشر فساد باید محرمانه باشد و دادگاهش غیر علنی باشد اگر جنبه جاسوسی بدلیل اینکه روش ضد جاسوسی سربازان گمنام امام زمان لو نرود و راهکارها بسته نشود و باید محرمانه بماند لااقل جنبه اقتصادی آن باید روشن شود و باید علنی شود و مردم حق دارند بدانند چه کسانی پورسانت های نفتی را بالا کشیدند. حق دارند بدانند که چرا کالاهایی را که می شود داخل ایران تولید کرد ولی بدلیل پورسانت از خارج  می آورند.

حق دارند ملت ایران بدانند چک پولهایی که سال 88 به اراذل و اوباش داده شد که 8 ماه تهران را به آشوب بکشانند و اعتبار نظام را خدشه دار کنند این پولها از کجا آمده ؟ یا اراذل و اوباشی که روز قدس اجیر کردند که در مقابل راهپیمایی عظیم ملت با وقاحت روزه خواری کنند و شعار "نه غزه نه لبنان " را گفتند پول این اشخاص را چه کسی داده است.؟

یا نقش سفارت انگلیس در این توطئه چه بوده است ؟

انقلاب شد که این مفاسد نباشد ، خونهای زیادی داده شد که این مفاسد نباشد و این زورگویی ها ، این تبعیض ها ، این نوکری ها برای استعمار نباشد ، بحمدا... در خیلی از موارد رو به جلو حرکت کردیم ، امروز از لحاظ علم ، فناوری ، پزشکی ، قابل مقایسه نیستیم .

در طول سالهای انقلاب ، هر سالی به طور متوسط 6 ماه امید به زندگی افزایش یافته ، امید به زندگی در سال 57 ، 57 سال بوده و در حال حاضر 73 سال است . هر سال 6 ماه افزایش بوده و این ها رکورد کم نظیری است و در بعضی از موارد بی نظیر بوده که ملت ایران پیشرفت کرده ، اما در بعضی از جاها هم مشکل داریم .

یکی از جاهای مهمی که مشکل داریم ، مشکل فرهنگی است ، با وجود اینکه انقلاب ما سرمایه اصلی اش ثروت اصلی اش ، همان سرمایه فرهنگی است. بیشتر از جنبه های علمی ، فنی ، صعنت و پیشرفت مادی ، اتکا به ذخایر پایان ناپذیر الهی دارد ، معرفتی و معنوی دارد. ولی ما نتوانستیم اینها را به فعلیت در آوریم .

بستری که باید آماده می کردیم که تربیت نسل ما یک تربیت صحیح و اصولی باشد هنوز نتوانستیم این بستر را آماده کنیم . مهد کودک ما چه آموزشی می دهند به بچه ها؟ چه لباسی می پوشانند؟ ، دبستان ، دبیرستان ، دانشگاه ما چه علوم انسانی را آموزش می دهند؟ نتوانستیم این بستر ها را مهیا و آماده کنیم هم در زمینه سازی و ایجاد و بستر ها ما ضعیف عمل کردیم هم دشمن در این جبهه خیلی جدی است ، هر دوی این موارد دست به دست هم داده و کار را خیلی سخت کرده است.

در جبهه اقتصادی و در عرصه اقتصادی فعالیتهای جداگانه انجام گرفته اما در این مدیریت کار و پیوند دادن این عرصه ها که آنچه را که خودمان قابلیت تولید داریم ، خودمان مصرف کنیم ، گیر داریم ، بازار ایرانی بوجود بیاوریم گیر داریم ، ظرفیتهای موجود را بالفعل کنیم گیر داریم . و از جانب دیگر در این عرصه دشمن حمله کرده ما مواجه با جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم .

امروز باید در ادامه راه شهدا در این دو جبهه مردانه را بمانیم و بجنگیم . جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی، رسالت امروز ما است خیلی پیش ما می آیند که برادر فلانی ، سردار ما را بفرست سوریه ، عراق که دفاع کنیم ، امروز بدانید که مهمترین دفاع که از عتبات عالیات یا بیت المقدس می شود کرد یا از اسلام همین است که در جبهه های اینجا به اسلام ثابت کنید که می توانید اسلام را به عنوان ایدئولوژی و تفکری که می تواند اداره کننده خوب جامعه به سمت سعادتمندی باشد توی دنیا معرفی کنید .

شهر ما ، شهری بدون بیکار باشد بدون فقیر باشد بدون بی حجاب باشد بدون بی سواد باشد .

مردم در کمال سلامتی باشند . اینها همان کارهایی هستند که در تکمیل کار شهدا باید کرد تا همانطور که آنها با صلابتشان با خونشان با فداکاریشان ثابت کردند که اسلام برترین تفکر و توانمندترین باور برای ایستادن در مقابل زورگویان است ، ثابت کنید که اسلام بهترین تفکر برای زندگی سعادتمند مادی و معنوی برای انسانها است.

ثابت کنید که فقط جنبه سببی ندارد یا فقط جنبه نفی زورگویان را ندارد بلکه جنبه ایجابی اسلام هم قدرتمند است و البته در این جنبه هم معارض داریم شما می خواهید جوان ایرانی را با اخلاق کنید ، آمریکا هم می خواهد فاسدش کند فلذا 162 شبکه ماهواره ای راه انداخته ، اینها از سال 85 که مایوس شدند از اینکه بتوانند حمله نظامی کنند بعد از حمله به عراق و افغانستان که همه اش مقدمه بود برای حمله به ایران اینها هی پیام دادند که 100 نقطه می زنیم و 200 نقطه می زنیم و غیره، همه کار کردند دیدند نمی شود به این ملت حمله کرد. شاگردانش در غزه چه بلایی سر این رژیم غاصب آورده نمی شود حمله کرد . در سرزمینهای کوچک لبنان و غزه نتوانسته کاری بکند حالا در این سرزمین به این وسعت و پهناوری و با این تجربه جنگی 8 ساله و این همه رزمنده نمی شود حمله کرد.

سال 85 یاس کامل شد و کار ضد فرهنگی را افزایش دادند.6 شبکه ماهواره ای در سال 85 داشتند که به زبان فارسی صحبت میکرد که یکسری ارتشی طاغوتی فراری بودند که می گفتند فردا می آئیم ، پس فردا می آئیم تهران رو میگیریم می آئیم فرودگاه در ظرف این چند ساله این 6 شبکه به 162 شبکه افزایش یافته که ای کاش می شد این 162 شبکه فقط حرف سیاسی می زد که بهترین قسمتش و کم خطر ترین آن حرف سیاسی هست.

برای بچه کودک تا پیرمردش برنامه دارند. با عناوین مختلف که فساد را تزریق می کنند به افراد، حال می خواهیم جامعه را درست کنیم: می گوئیم اختلاط زن و مرد نباشد غوغا می شود در جامعه و بعضی از آنها نظراتی را می گویند و نسبت به امام می دهند، بی خود کردید رساله امام هست، احکام شرعی است، همه چیز روشن است زمان قدیم نیست که حدیث را تحریف کنید و کسی متوجه نشود. الان نوار هست ، ضبط شده چاپ شده است همه چیز هست. نظر امام که کاملا روشن است.

بعضی ها هم با پیشگیری مخالف هستند هم با مبارزه، اینها باید خیلی صادقانه بیایند و بگویند ما طرفدار فحشا هستیم. نیروی انتظامی را محکوم می کنند و می گویند گشت نباشد و بعد می خواهند کاری کنند که فحشا شکل نگیرد مقدماتش را هم فراهم نشود، اختلاط زن و مرد کم شود آنهم می گویند نکنید. خب یک دفعه بگویید ما طرفدار فحشا هستیم و بس.

در این جبهه فرهنگی و اقتصادی معارض داریم. می خواهیم کار کنیم تولید کنیم تلاش کنیم، قاچاق داخل می کنند از آنور صنعت می خورد زمین که اینها در جبهه استکبار هستند.

میدان را بدهید دست جوانان، مسئولیت بدهید به آنها راهنمایی کنید، خراب کردند کمکشان کنید تا یاد بگیرند.

اسلام و انقلاب بازنشستگی ندارد، به امام نگاه کنیددر بستر بیماری بیانیه هایی را نوشته است که زمانی که شما آنها را می خوانید فکر می کنید یک جوان 20 ساله آتشی 6 قبضه جلوی درب دانشگاه تهران نوشته و خوانده است.

" حسینی ها  آماده باشید که امروز ایران کربلاست، نهراسید که نمی هراسید کمربندها را ببندید" این ادبیات برای چه کسی است ، برای کسی است که در بستر بیماری مشرف به رحلت است. این یعنی اینکه اسلام بازنشستگی ندارد. فلذا درستش هم همین است.اگر بخاطر شرایط اداری بخاطر جوان ماندن سازمان و بخاطر اینکه نسل جوان کار ها را یاد بگیرد کار را در دست جوان سپردند و ماهم کنار می رویم، ما از آن موضع اداری کنار رفتیم نه از موضع انقلابیمان ما تا آخر ایستاده ایم. امیدواریم خدا توفیق بدهد که بتوانیم این نقش را به نحوه شایسته و کامل انجام دهیم.

خب شما آشنا هستید و در درون متن کار هستید و بنده در مورد فعالیتهای فرهنگی بسیج که چه چیزهایی است توضیح نمی دهم شما خودتان می دانید حلقه های تربیتی ، امربه معروف و نهی از منکر که پیشکسوتان می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

امربه معروف و نهی از منکر تکمیل همان حلقه های تربیتی است ما باید با آغوش باز پذیرای جوانها باشیم و آنها را جمع کنیم  و در درون پایگاه ها آنها را آموزش دهیم تربیت کنیم، رفاقت کنیم با آنها الفت خوبی داشته باشیم با انها دلشان را بدست آوریم که برای انقلاب بیایند توی مسیر  درست و از طرف دیگر با کمک همین جوانها ، جامعه را شروع کنیم به اصلاح.به این معنی که هر محله ای را بسنجیم و ببینیم چه افرادی آلوده به منکرات هستند و چرا آلوده شدند؟ باهم فکر کنیم هیات امربه معروف و نهی از منکر را راه اندازی کنیم و با معتمدین محل ، امام جماعت محل، ریش سفیدان مشکل را حل کنیم با محبت و همدلی درست مثل پیغمبر که هتاکی که، آشغال روی ایشان می ریخت را توانست با مهربانی و الفت و دوستی هدایت کند.

راه درست را نشانشان دهیم ، آن خانمی که با یک وضعیت نادرست در پارک ظاهر می شود بالاخره ظاهر می شود بالاخره یک خانه ای دارد پدری ، مادری دارد ، او را هم می شود درست کرد با برنامه ریزی حساب شده بروید سراغش  که اثر گذار باشد.در اصل امر به معروف عمیق که فرد را هدایت کنید که دیگر دچار این اشتباه نشود نه اینکه جلوی شما بایستد و عرض اندام کند.امر به معروف و نهی از منکر نباید محدود شودفقط به حجاب  ، در گران فروشی داریم ، ربا خور داریم ، توزیع کننده مواد مخدر داریم نصاب ماهواره داریم ، با اینها صحبت کنیم و ارشادشان کنیم.در بحث اقتصادی ، سازندگی خیلی می توانند و پیشکسوتان میدان دار باشند.خب ما آمدیم مشوق تولیدات خانگی کوچک شدیم ، به این افراد تسهیلات می دهیم و آنها را راه بیاندازیم ، این همه جوان را که نمی شود استخدام کرد.

قانون جمهوری اسلامی می گوید دولت باید کوچکتر شود آقا می فرماید دولت باید کوچک شود ، ضرر همه ما هست که دولت بزرگتر شود.اگر همه اش حقوق بگیران را اضافه کنیم ، به ضرر همه ملت است دقیقا به این معنااست که ثروت نفت را بدهیم به عده ای بخورند، باید تولید را اضافه کنیم افراد بیایند در جریان تولید نه اینکه پشت میز بنشیند و پشت میزنشینان را اضافه کنیم.

در سپاه هم اجازه نداریم که بیشتر از حدی که بازنشسته می شوند استخدام کنیم بلکه باید کمتر از تعدادی که بازنشسته می شوند استخدام کنیم و تعداد کل را کاهش دهیم .خب حالا با این همه جوان بیکار چه کار باید کرد؟ باید کمک کرد تا بروند کار راه بیاندازند شرکت بزنند تعاونی راه بیاندازند ، تولید کننده و شما پیشکسوتان می توانید در این زمینه ها یاری دهنده جوانها باشید.

میدان کار فراوان است برای پیشبرد انقلاب و ارزشها و برای کسانی که خون دادن شهید را جلوی چشمشان دیدند کسانی که شهیدان در دامن آنها پرپر زدند از همه محق تر  هستند در این صحنه ها نقش آفرینی کنند.

هر پیشکسوت دفاع مقدس ما ، باید مثل یک نورافکن ، نورافکنی کند در منطقه ، محل ، فامیل در همه جا بدرخشد ، راه را نشان دهد ، دستگیری کند پیشکسوت در اصل با یک حلقه وصل باشد ، مثل نخ تسبیح.

 

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.