شنبه 5 مهر 1393 | 10:15
یادداشت / پیشکسوت بسیجی محمد علی فلکی
بین الحرمین را محل دفن داعش می کنیم
بین الحرمین را محل دفن داعش می کنیم
می توان گفت تفکرات این گروهک شبیه تفکرات رژیم صهیونیستی و حتی فراتر از آن است/برای مقابله با این توطعه ها باید حضور مستمر در کنار مردم عراق داشته باشیم.

 

 

محمد علی فلکی در یادداشت ارسالی به  "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" چنین نوشت :

تهاجم داعش در شمال عراق که از بیستم خرداد با سقوط شهر موصل آغاز شد، باعث آوارگی بیش از یک و نیم میلیوننفر از مردم بی گناهعراقی شده وتا کنون چند هزار نفر از جوانان در آن کشته شده‌اند و از سرنوشت بسیاری از شهروندان از جمله دختران و زنان جوان اطلاعی نیست.

از هنگامی که ابو مصعب زرقاوی در سال 2004  جماعت توحید وجهاد رادر عراق تشکیل داد و با بن لادن بیعت کرد ونماینده القاعده در منطقه شدو نام ننگین « شبکه القاعده درکشور رافدین» رابر خود گذاشت  نزدیک به ده سال می گذرد.

این گروهک تازه تشکیل در زمان اشغال عراق توسط امریکا، به عنوان یک گروه جهادی ضد امریکا مطرح شد. همین امر باعث جذب جوانان عراقی به خود شد وبه سرعت بر نفوذ وگسترش آن در سطح عراق اضافه شد.

زرقاوی یک سال بعد در بمباران نیروهای امریکایی کشته شد وابو حمزه مهاجر به عنوان رهبر القاعده در عراق انتخاب شد.

اواخر سال 2006 یک گروه نظامی دربرگیرنده همه شبکه ها وتشکیلات بنیادگرا بنام دولت اسلامی عراق به رهبری ابوعمر بغدادی شکل گرفت.

در سال 2010 ابو حمزه مهاجر، هم بر اثر بمباران کشته شد. بعد از آن شورای مشورتی دولت اسلامی عراق، ابوبکر بغدادی را جایگزین ابو حمزه مهاجر کرد.

اگر این تحرکات وتحولات را بخواهیم ظرف همین چند سال بطور عادی بنگریم، نفوذ عوامل بعثی، دست های قدرتمند بیرونی بویژه سرویس های اطلاعاتی وجاسوسی امریکا واسرائیل را به وضوح در پس این حرکات می توان دید.

نزدیک به سه ماه از هجوم تروریست‌ها و تکفیری‌های خونخوار وجنایت پیشه داعشی به شهرهای شمالی عراق ، انفجارات گسترده در سایر شهرهای عراق ،آوراره کردن هزاران خانوار مسلمان و اقلیت های ساکن در شمال عراق، آدم کشی های فجیع وگسترده ، بریدن سر های مخالفان که عمدتاً از  شیعیان می باشد ،غارت اموال مردم بی دفاع آن و جنایتهای بیشمار که سخت‌ترین بحران امنیتی در عراق پس از سقوط صدام است ـ می‌گذرد؛ بحرانی که تاکنون هزاران کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته و همچنان ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

جنایات وفجایع انسانی این گروه تروریستی که بشریت را تهدید کرده، با این عنوان «داعش» در سه سال گذشته همین اقدامات وجنایات را بر مردم  سوریه اعمال نموده اند.

وقبل از آن این رفتارها ونگرش ها در افغانستان ودر دولت طالبان و در بعضی از کشورهای مسلمان از جمله سودان می گذرد.

 اگر بخواهیم این جریان تکفیری وسلفی که آمیخته ای از تروریست وغارت وخون ریزی وآواره کردن مردم بی گناه بارز ترین نشانه آن است را از گذشته وعقب تر برگردیم از تشکیل حکومت آل سعود تا حادثه عاشورا وحتی قبل از آن تا واقعه شوم نوزدهم ماه مبارک رمضان در کوفه  و... بر می گردد.

قصد موشکافی وبررسی این اندیشه واین انحراف دراسلام را نداشته وندارم که چه بسا فجایع دهه های اخیر که در اقسا نقاط کشورهای اسلامی  با آن پرچم وتحت لوای آن شهار«لااله اله الله» انجام می گیرد با حرکات آل سعود در نود سال قبل وجریان طالبان در بیست سال قبل کاملاً متفاوت وشیب جنایات آن بسیار تندتر و مسیر آن با درجات بسیار بالا منحرف شده که به جرات می توان گفت اینک تشابه اقدامات وتفکرات این گروهک های تکفیری ، بیشتر شبیه با تفکرات و اقدامات رژیم صهیونیستی حتی فراتر از آن می باشد.

دامنه این جنایات تنهابه نسل کشی ومردم کشی وشیعه کشی بر نمی گردد. در اخبار آمده بود که«در این مدت کوتاهی که از تصرف موصل به دست این گروه تروریستی می گذرد، اکثر اماکن متبرک و مقدس شیعیان، مسیحیان و حتی اهل سنت از بین رفته اند.» ویا اینکه««لویس ساکو» اسقف بابل در عراق اعلام کرد که بعد از اینکه داعش به کلیساها حمله کرده‌ و بیش از ۱۵۰۰نسخه خطی را به آتش کشیدند، صد هزار مسیحی عراقی از خانه‌های خود به سوی منطقه کردستان عراق کوچ کرد‌ند.

ودر خبر دیگریبه نقل از سایت کانال ۴تلویزیون انگلستانآمده بود که «، در حالی که تنها چند ماه از تصرف موصل به دست گروه تروریستی داعش می گذرد، قرائنی وجود دارد که نشان می دهد این گروه به طور کلی با دین و مذهب رابطه ای ندارد و به طور کل با دین و مذهب مخالف است. 

یکی از این قرائن مهم، نابودی اکثر اماکن دینی و مذهبی موصل توسط این گروه تندرو است. در ویدئویی که به تازگی منتشر شده است، داعش حتی مقبره پیامبران مانند یونس را که از قدمتی چند هزار ساله برخوردار است مورد تخریب قرار می دهد.

این گروه مدعی است که این گونه اماکن مقدس بر خلاف آموزه های اسلام است و به این بهانه دست به تخریب مساجد، مزارها و دیگر اماکن مذهبی و دینی مسلمانان می زند و این در حالی است که تمامی این اماکن به دست مسلمانان صدر اسلام تاکنون ساخته شده و نگه داری شده اند و در طول تاریخ طولانی خود نسل های متمادی از مسلمانان به این اماکن احترام می گذاشته اند و این مساله نشان می دهد که این گروه در ادعای خود مبنی بر تبعیت از اسلام صادق نیست.

مدیر کل یونسکو  پس از انتشار ویدئوهای تخریب اماکن و مزارهای مقدس گفته بود: من واقعا شوکه شده ام. چگونه می توان این مساله را تحمل کرد. میراثی که از چند هزار سال پیش تاکنون باقی مانده و متعلق به بشریت است توسط عده ای تندرو تخریب شود و کسی نتواند مانع آنها شود. این گونه اقدامات بدون تردید، جنایت جنگی است.

در یک کلام کامل اگر بخواهیم این  جریان را عنوان گذاری کنیم بهترین جمله« توطئه آمریکایی صهیونیستی  در قامت گروهک تروریستی داعش» بهترین عنوان برای این گروهک می باشد. این سناریوی اخیر در واقع سناریویی کهنه و نخ نماشده که در سال های گذشته به نام طالبان در افغانستان اجرا گردیده بود این بار با نام جدید در جغرافیایی دیگر خود را آشکار ساخت، در واقع داعش همان طالبان است ولی با شکل و شمایل جدید.همان طالبان است با شکل خشن تر.


زمانی که گروهک طالبان شهرهای افغانستان را یکی پس از دیگری تصرف نمود و در نهایت کابل را اشغال کرد تعجب تمامی تحلیل گران و ناظران بین المللی را برانگیختند که چگونه تعدادی طلبه مدارس دینی می توانند به این سرعت بخش هایی از افغانستان را در نوردیده و تا پایتخت آمده و آن را تصرف نمایند . در این بین ناگهان نام شخصی به نام بن لادن مطرح گردید و این فرد بعدها ماجرای خودساخته ۱۱سپتامبر را رقم زد و بواسطه گاز گرفتن دست صاحبانش، افغانستان مورد هجوم نیروهای آمریکا و ناتو قرار گرفت. در مدت کوتاهی ناتو تمامی دست آوردها و سرزمین هایی که توسط طالبان فتح شده بود از آنان پس گرفت و افغانستان از وجود طالبان پاکسازی گردید .اما نکته اینجاست همان افرادی که دست پرورده آمریکا و اسرائیل بودند امروز با طرحی جدید تحت لوا و نام دیگری در کشور اسلامی عراق در حال خدمت به استکبار و صهیونیست جهانی است . زیرا در زمانی که تمام نگاه های دنیا به پیشروی ها و جنایات داعش در شهرهای عراق دوخته شده و اخبار لحظه به لحظه جنایت های آنان دنبال می شود در فلسطین اشغالی رژیم صهیونیستی از این فرصت استفاده نموده و در حال قتل عام ساکنان بی گناه غزه است .

اینکه ارتشیان بعثی اعم از جدا شده ها  و افسران شاغل پیکره ارتش، در این حجوم گسترده به عراق وتحویل گرفتن«نه تصرف کردن» شهرهای شمالی چه میزان نقش داشته اند. سرویس های اطلاعاتی  ودستگاه های جاسوسی استکبار در این تحرکات چه میزان به داعش خدمت کرده اند. دولت اسرائیلی ترکیه ای در حمایت وتجهیز وتسلیح این جنایتکاران تا چه میزان سرمایه گذاری کرده.  جناب مسعود بارزانی وهم پالگی هایش در اقلیم کردستان چه میزان در این سناریوی اخیر نقش داشته اند. هجوم گسترده وبی رحمانه رژیم جعلی کودک کش، همزمان با کشتار مردم شمال عراق به مردم غزه  و ... دها مورد دیگر، همگی جای تعمل و بررسی دقیق دارد . که غافل شدن از هر این موارد، نقش تحلیل صحیح را  در بررسی این تحولات منطقه ای بسیار موثر ولازم است.

اینکه دست گاز گرفتن این گروهک تروریستی« حمله طالبان به برج های دوقلو» از خصلت های این جریانات زیاده خواه می باشد و یا اینکه با هماهنگی و برنامه ریزی قبلی سرویس های استکباری امریکا واسرائیل بوده و این هم بخشی از سناریوی امریکا بوده ،و آیا این اتفاق در عراق نیز رخ خواهد داد ما باید منتظر باشیم تا این تروریست ها اقدامی بر علیه اربابان انجام دهند وبه طبع آن امریکا راساً برای ازبین بردن آن وارد شود  موضوع انحرافی دیگری است که بیش از باید به این مطلب توجه داشت که همه این اتفاقات و حوادث در منطقه ناشی از بروز انقلاب اسلامی در ایران می باشد. همایت های بی دریغ وموثر ایران از فلسطین، نقش کشور سوریه در این حمایتها وخط اول مبارزه با اسرائیل، نقش جریان شیعی حزب الله در این منطقه. بالا رفتن قدرت نفوذ پذیری ایران در معادلات سیاسی،اقتصادی،علمی و... منطقه وحسادت های دولتمردان بویژه دول عربی،  برقراری ارتباط منطقی دو دولت و ملت شیعه ایران وعراق بعد از سقوط صدام و نفوذ استراتژیک ایران در عراق، مخالفت امریکا وکشورهای همگام با او «بویژه ترکیه ودولتهای عربی قطر وعربستان» با سیاستهای اصولی وخداپسندانه نوری مالکی نخست وزیر مردمی عراق ، عداوت وکینه توزی با گسرش دولت ها ومردم شیعه ایران وعراق.  در یک جمله می توان گفت همه این توطعه ها بخاطر «محاصره انقلاب اسلامی ومحدود کردن تفکرات شیعی وممانعت از صدور انقلاب اسلامی» می باشد.

برای مقابله با این توطعه ها، راه های متعددی وجود دارد حمایت همه جانبه ایران از مردم فلسطین، افشاگری رسانه ها از جنایات تکفیری ها، اقدامات دیپلاماتیک دولتی و ده ها مورد دیگر از اقداماتی است که برای جلو گیری از اهداف این جنایات می بایست انجام شود. لیکن یکی از موثر ترین ومفید ترین وبه عبارتی غربی ترین راه، ادامه حضور ایرانیان در عراق بویژه کربلا ونجف جهت زیارت عتبات عالیات وبر قراری ارتباط با مردم این کشور می باشد.

به نظر حقیر همانگونه که مردم وجوانان عراقی به پیروی از فتوای تاریخی آیت الله سیستانی گردانهای رزمی برای مقابله با اعشرا تشکیل داده اند مردم ایران هم گردانهای خانوادگی برای حضور در عتبات عالیات وعزیمت به شهرهای زیارتی عراق را درسرلوحه برنامه های خود قرار دهیم.

حضور مردم ایران در عراق چندین اثر مثبت وموثر دارد.

 الف: القای بی تاثیری تحرکات داعش در نا امن کردن عراق.

ب: اعلام حمایت ودادن روحیه به مردم عراق در ابعاد اطمینان از امنیت واطمینان از اینکه ایرانیان در حمایت وپشتیبانی از مردم عراق مصمم هستند.

ج: تقویت بنیه اقتصادی بویژه مردم شهرهای زیارتی که عموماً شیعه هستند.

د:تنها مکانی که علی رغم نا امنی می تواند امنیت دین مارا تثبیت وتظمین کند، زیارت وحضور در اماکن مقدسه بویژه در مناسبت ها می باشد .

در نهایت همچنان که حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال 1361 فرمودند« راه قدس از کربلا می گذرد» این نقشه راه مربوط به آن زمان نبوده . در این زمان مناسبترین نقشه راه رسیدن به آزادی قدس و نابودی دشمنان اسلام وانسانیت، حضور مردمی برای زیارت در کربلا،نجف، دمشق و حضور جوانان وسربازان قاسم سلیمانی برای حضور در حلب،رقه، کاظمین ودیگر شهرهای درگیر در عراق وسوریه می باشد.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.