دوشنبه 14 مهر 1393 | 13:21
متن کامل سخنان حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی در جمع مسئولین سپاه های استانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت
متن کامل سخنان حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی در جمع  مسئولین سپاه های استانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی در جمع مسئولین سپاه های استانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره نمودند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

متن کامل سخنان حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و الصلاة و السلام على سیدنا و نبینا محمد خاتم النبیین و على آله الطیبین الطاهرین و صحبه الاخیار المنتجبین و على جمیع الانبیاء و المرسلین، السلام علیکم جمیعا و رحمة الله و برکاته.

امروز متعلق به چهار امام عزیز می باشد ، امام موسی بن جعفر ، امام علی بن موسی الرضا ، امام محمد بن علی جواد و امام علی بن محمد بن الهادی. برای اینکه من و شما تحت حمایت و هدایت این عزیزان باشیم به پیشگاه مقدس آنها سه صلوات عنایت بفرمایید.

 حضور بنده در جمع شما فقط برای عرض ادب و احترام به محضر پاک نورانی و با صفای شما است ، شما هایی که قلبهایتان گنجینه ای از ادب ، وفا و ایثار در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی می باشد و ما هم به زودی به شما ملحق می شویم.

ما مسئولین ؛ در مسیر بازنشستگی قرار داریم که به هر حال این بازنشستگی بر زبان ها ساری و جاری می باشدکه باید عادت کنیم به کار نبریم و از کلمه وابستگان استفاده کنیم .من محضر شما می خواهم 3 نکته را عرض کنم ، نکته اول اینکه ما و شما زمانی که آمدیم در سپاه و بسیج که حدود سالهای 58-59  بود یک آرمانهایی در ذهن ما بود که آن آرمانها کهنه شدنی نیست و نباید کهنه بشود مهم ترین آنها نابودی سیستمهای ظالمانه دنیا بود ، ما آمدیم برای اینکه آمریکا را نابود کنیم ، ما آمدیم برای اینکه رژیم صهیونیستی را نابود کنیم ، ما آمدیم تا هر چه ظلم و ستم در دنیا است از بین ببریم ، این یک آرمان کهنه نشدنی است و هیچ چیزی نباید آن را دچار تغییر کند.

دومین آرمانی که من و شما داشتیم و در ذهن بچه های دهه 60 است این بود که ما می خواهیم در دنیا ، اسلام را پیاده کنیم ؛ اکنون به گذشته نگاه کنیم ببینیم و قضاوت کنیم که در این مسیر حرکت کرده ایم یا نه. اگر منصف باشیم در این مسیر خیلی خوب حرکت کردیم و اقدامات خیلی خوبی انجام داده ایم ، نظام ما نسبت به 30 سال قبل قوی تر شده و نظام استکباری ضعیف تر شده است این یک واقعیت است که کسی نمی تواند منکر آن شود. شما الان می توانید منکر آن شوید که انقلاب اسلامی قویتر از 10 سال پیش است ، قویتر از 20 سال پیش است ، قویتر از 30 سال پیش است ؟

امروز نظام استکباری ضعیف تر از 10 سال قبل شده است ، به این مسیر خوب  دقت کنید ، مسیر سقوط ظالم و تعالی مظلوم و نجات مظلوم می باشد ، این مسیر به روشنی دارد انجام می گیرد و ما یقین داریم روزی بدون ظالم در این کره خاکی نفس می کشیم و این شدنی است و به زودی اتفاق خواهد افتاد ، " إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا... "

در این وضعیت دشمن تلاش می کند این کار را نشدنی جلوه بدهد و بگوید این کار نمی شود ، شما نمی توانید ما (دشمن) << جاسوس داریم ،ما دستگاه های پیچیده اطلاعاتی داریم ما تسحیلات پیشرفته نظامی داریم ، ما سیستمهای تو در توی اطلاعاتی داریم ، ما عوامل نفوذی گسترده  داریم و همه چیز شما در مشت ما است ، کاری نمی توانید انجام دهید>>و این را می خواهند القا کند دائماً دارند یک جنگ روانی را در ذهن و فکر من و شما ایجاد می کنند .

رسیدن به این هدفها وظیفه من و شما است ، وظیفه ما این است که به گذشته خوب نگاه کنیم و آن را تحلیل کنیم، یک بچه بسیجی 20 ساله آمده بود با من روحانی 50 ساله مشورت می کرد خیلی جمله زیبایی گفت، می گفت حاج آقا زمان طاغوت، قبل از انقلاب  کی تصور می کرد امام شاه را سرنگون کند؟ گفتم هیچ کس. گفت چقدر فکر می کردید این کار انجام شود؟ گفتم 50 سال ؛ 100 سال شاید طول بکشد، کسی تصور نمی کرد ،نه تنها من به عنوان یک نوجوان 17 یا 18 ساله ،  بلکه بزرگان ما هم باورشان نمی شد.

می دانید این بچه 20 ساله به من چه گفت؟  گفت حاج آقا  همین الان ، همین حسی که قبل از انقلاب در شما وجود داشت که آمریکا و اسرائیل را نمی شود نابود کرد ؛ ولی می شود ، خدا را شاهد می گیریم یک بسیجی 20 ساله این درس را به من روحانی آموخت.

گفت همان حسی که قبل از انقلاب شما  داشتید ، همان حس را عده ای برای نابودی نظام سلطه دارند ولی این شدنی است، این جوان بسیجی 20 ساله  یک حرف دیگر هم زد که من تا الان به آن فکر نکرده بودم ، گفت حاج آقا شما فکر می کنید برای نابودی آمریکا و اسرائیل حتما امام زمان باید ظهور کند ، اگر امام زمان ظهور نکند اینها نابود نمی شوند ؟ گفتم ظاهرا این طوری است ،گفت حاج آقا سطح امام زمان را خیلی پایین آوردید.

به حکمت این بسیجی 20 ساله اعتراف می کنم ، به من گفت ما می توانیم اینها را نابود کنیم. امام زمان برای هدف های بالاتری می آید ، برای اقدام گسترده تری می آید ، برای نابودی اسرائیل و آمریکا خودمان می توانیم اقدام کنیم.

دو  تفکر وجود دارد ، یک تفکر این که ما می توانیم و دیگری اینکه ما نمی توانیم.

اینکه ما می توانیم ، جمله حضرت امام خمینی(ره) است و به نظر من به عنوان یک طلبه بسیجی بعد از ارتحال امام، بزرگترین هنر امام، انقلاب ، امام حاضر انقلاب مقام معظم رهبری این بود که ما می توانیم را حفظ کرد، این پرچم ما می توانیم .

 زیرا تمام دستگاههای رسانه ای دنیا دنبال این بودند که این پرچم را بکشن پایین و بگویند شما نمی توانید ، ولی ما می توانیم ، چقدر خودی ها فریب خوردند .

 دیده اید که بچه قدیمی ها ، دور هم می نشینند گاهی اوقات به طور کلی از نقص ، کمبود ، فساد ، مشکلات، بدبختی ها،گرفتاری ها می گویند. وقتی از هم جدا می شوند می بینید همه درب و داغون و به هم خورده هستند و این را رهبر عزیزمان و طبیب دلهای ما فهمید و فرمود که بالاترین منکر مایوس کردن دلهای امیدوار است. این را آقا فرمود ، که منکر زیاد داریم  اما در رأس آنها این است که دلهای مومنی را نا امید کنیم .

با رفتارهایمان با کردارهایمان بازیچه دست شیطان ها و شیطان زادگان بشویم. عزیزان من ، ما می توانیم شما همه ، سابقه جنگ داشته اید ، شما چه موقع فکر می کردید کشور عراق به این شکل در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد ،اکنون بیشترین نقش را در نظام سیاسی ،  ساختار سیاسی و افراد سیاسی ما بازی می کنیم.

امروز می خواهند رئیس جمهور و وزیر عراق را انتخاب کنند نظر ایران را می گیرند، می گویند بدون نظر ایران نمی توان رئیس مجلس، رئیس جمهور و نخست وزیر انتخاب کرد. این یک شعار یا دروغ نیست امروز در سوریه حرف اول را ما می زنیم ، در غزه حرف اول را ما می زنیم ، در منطقه حرف اول را انقلاب اسلامی ایران می زند.

 در دنیا ایران یک بازیگر اساسی است ، من به عنوان یک بسیجی افتخار می کنم مشاهده می کنم 6 کشور بزرگ دنیا یک طرف و نماینده ایران یک طرف می نشینند ، خود این ترکیب را یک پیروزی و فتح الفتوح می بینم ، این واقعیت روشن را عده ای کتمان می کنند ،مثل خورشید وسط روز می گویند پیروزی نیست ، شما فوتبال را می بینید 11 به 11 والیبال چند به چند است ، تمام ورزش ها و صحنه های هماوردی این عدد باید متوازن باشد ، حالا 6 کشور بزرگ دنیا نشسته یک طرف ما یک طرف ، به من صادقانه بگویید این دلیل ضعف و ذلت ما است یا ضعف و ذلت آنها است؟چرا عده ای نمی خواهند این را قبول کنند ما اگر ضعیف بودیم که با ما مذاکره نمی کردند، تو سرما می زدند.

یک جمله آقا عزیز دارد ، دیروز من با یک آژانس از کرج آمدم شهرک فاطمه الزهرا می خواستم بروم قم

آژانس مرا کمربندی آزادگان پیاده کرد ، که با یکی از دوستان قرار داشتیم ، راننده آژانس نمی دانست من درسپاه هستم ، همینطوری که با هم صحبت می کردیم گفت حاج آقا ما یک جمله از سردار جعفری فرمانده کل سپاه شنیدم کیف  کردم ، گفتم چه گفته؟ گفت :خبرنگار از آقای جعفری پرسید ، اگر هواپیمای اسراییل به ایران حمله کند شما چه اقدامی انجام می دهید ؟ آقای جعفری گفت: اگر هواپیمای رژیم صیهونیستی به ما حمله کند ، و بمب هایشان را در ایران بریزند ، دیگر اسرائیلی باقی نمانده که آن ها به اون کشور برگردند، باور کنید یک راننده آژانس گفت ، من احساس غرور می کنم از این اقتدار، این یک واقعیت است.

ببینید ما می توانیم ؛  چگونه می توانیم ؟ این می توانیم الزاماتی دارد که اولی آن توکل به خدا است ، برادر عزیز این آیه ای که می خوانم بعد از نماز اکثرا می خوانید "وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا  وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا ".این را امام بعد از نماز واجب می خواند ، آیه 2 و 3 سوره طلاق که می گوید، تو اهل تقوا باش ، اهل توکل باش بعدش با من ، وعده ی الهی است . من به عنوان شاگرد امام مکرر، از دو لب مبارک این مرد بزرگ شنیدیم می گوید، طلبه ها به وعده های الهی اطمینان پیدا کنید ، خیلی این جمله برای من جالب است به وعده های خدا اطمینان پیدا کنید ، اگر خدا یک حرفی می زند قبول کنید. طلبه ها ، مردم و عزیزان من به وعده های خدا اطمینان پیدا کنید در قضیه ازدواج می بینید چقدر خدا وعده می دهد می فرماید.

"وَأَنکِحُوا الْأَیَامَی مِنکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ"؛ می گوید از ترس فقر ازدواج را تعطیل نکنید ، من به شما می دهم به وعده های الهی اطمینان داشته باشید.

یک ضرب المثل عامیانه وجود دارد که می گوید چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی خدا آتش مکر مکار را به خودش بر میگرداند،آمریکایی ها طالبان را ساختند دامن خودشان را گرفت ، داعش را ساختن ، دامن خودشان را می گیرد ، صیهونیست را درست کردند دامن خودشان را می گیرد. ببینید در این 30  چند سال به عنوان یک بسیجی نگاه می کنم به صحنه هر چه بر علیه ما نقشه کشیدند به نفع ما تمام شد.

پول را آنها می دهند ، تسلیحات را آن ها می دهند ، امکانات، اتاق فکر آن ها است ولی میوه برای ما است ، این اراده خداست .اول توکل ، دوم الزام ما می توانیم ، وحدت است تا آنجایی که راه دارد باید ما دلهایمان را به هم نزدیک کنیم ،با هم مهربان باشیم، دلسوز هم باشیم ،به خاطر اختلاف سلیقه ها همدیگر را طرد نکنیم به همدیگر تهمت نزنیم همدیگر را مورد آزار قرار ندهیم، با هم باشیم. ببینید حضرت آقا سفارش به  جذب حداکثر و دفع حداقلی دارد،  این در پیشکسوتان باید بیش از جاهای دیگر باشد.

 خلاصه در همین جمع مبارک شما اختلاف سلیقه نیست؟ وجود دارد ، اختلاف نگاه ، اختلاف تحلیل ، سوال ، شبهه حالا هر کسی را یک جوری رد کنیم برود  دیگر چیزی نمی ماند .

وحدت هم خیلی مهم است ، امام و آقا چقدر روی وحدت اسرار دارند . سومین کاری که ما باید انجام بدهیم ، مخصوصا پیشکسوتان مطالبه گری است ، مطالبه برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی باید باشد ، سیستم مطالبه گری درست کنید ، مطالبه کنید از دولت از وزرا از مجلس از قوه قضائیه از نیروهای مسلح و البته راه و رسم مطالبه گری را ما بلد نیستیم ، مطالبه گری با پرخاشگری فرق می کند،  مطالبه گری با عصبانی شدن فرق می کند، مطالبه گری با دور شدن از انصاف فرق می کند ، مطالبه گری با این که انسان دوست داشته باشد همه آرزوهایش یک مرتبه تحقق پیدا کند فرق می کند ،  مطالبه گری یک فن است ، نیروی پیشکسوت باید مهارت مطالبه گری را یاد بگیرد ، بداند چگونه مطالبه گری کند که نگذارد آرمانهای انقلاب فراموش بشود، اهداف انقلاب فراموش بشود و مسیر انقلابیون در مسیر اصلیش بماند.

نگاهی که حضرت آقا به پیشکسوتان دارد آن نگاه را باید نهادینه کنیم که پیشکسوتان جهاد و شهادت ، پیشکسوتان جبهه های حق علیه باطل گنجینه هستند ، ذخیره ی با ارزش انقلاب اسلامی ما هستند، که ما باید از وجود آنها برای این نظام استفاده کنیم و خداوند به ما توفیق بدهد که قدردان وجود همه پیشکسوتان باشیم که حالا یک جمعی از آن ها دراین مجلس شریف حضور دارند.

پروردگارا به عزت محمد و آل محمد همه ی ما را عاقبت به خیر بگردان ، عواقب امور ما ختم به شهادت در راه خودت بفرما .

صلوات عنایت بفرمائید.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.