پنجشنبه 17 مهر 1393 | 11:04
فرمانده بسیج بنیاد شهید:
وظیفه بسیج حفظ جایگاه عظیم افتخار آفرینان دفاع مقدس است
وظیفه بسیج حفظ جایگاه عظیم افتخار آفرینان دفاع مقدس است
یکی از وظایف اصلی بسیج حفظ جایگاه عظیم افتخار آفرینان دفاع مقدس است.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  فریبرز خزائی فرمانده بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه اعضای شورای فرماندهی مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور مدیرکل و معاونان در دفتر مدیرکل بنیاد کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد. با اشاره به اینکه داشتن روحیه ایثار و شهادت طلبی، یکی از خصوصیات بارز شهدا و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود و این ویژگی در سایه اتصال به خدا حاصل می شود، اظهار داشت: روحیه فداکاری، شهادت طلبی و ایثار، رعب و وحشت فراوانی در دل دشمنان ایجاد کرده است و آنان تلاش می کنند تا به هر نحوی که شده، این روحیه را از ما بگیرند و یا حتی آن را کم رنگ سازند.

خزائی با اشاره به اینکه روحیه فداکاری، ایثار و شهادت طلبی نه تنها باید حفظ شود بلکه بایستی به نسل های آینده انتقال یابد یکی از ویژگی های مهم و بارز بسیجیان را صداقت و راستگویی دانست و گفت: بسیجیان باید داشتن ویژگی های اخلاقی مثبت و انجام اعمال حسنه و پسندیده را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: بسیج یک مجموعه منتشر شده در بین تمام اقشار جامعه است که توسط امام خمینی(ره) ایجاد شده است، این سازمان هیچ گاه رو به زوال نبوده و حتی می توان گفت که روز به روز در حال کسب اقتدار و ارزش بیشتر و نشر این ارزش در سایر کشور های اسلامی است.

فرمانده بسیج بنیاد شهید خاطرنشان کرد: بدون تردید تفکر بسیجی هر کجا حاکم باشد صداقت ایمان و رفاه را به دنبال دارد .

وی افزود: بسیج بزرگ ترین فرصت مقابل تهدیدها در تمام ابعاد است و دشمن‌شناسی توام با بصیرت از خصیصه‌های بارز هر بسیجی است و بسیجی کسی است که پا به پای رهبر معظم انقلاب حرکت کند .

خزائی تصریح کرد: نیروی بسیجی نباید در یک گروه و حزب و جناح خاص وابسته باشند ولی سیاست‌شناسی باید بخشی از ذات هر بسیجی باشد.

خزائی با اعلام این مطلب، گفت: نوع تفکر و دیدگاه افراد قطعا روی عملکرد آنها تاثیرگذار خواهد بود لذا، فردی که تفکر بسیجی دارد و اندیشه اینکه خدمت به مردم عبادت است با فردی که به این مسئله توجهی ندارد و تنها کار را برای دریافت حقوق انجام می دهد، دیدگاهش متفاوت است.

وی، تحقق نظام اداری جهادی را حرکتی در جهت خدمت به مردم دانست و افزود: کارمندان بسیجی شاغل در تمامی ادارت با تحقق این کار قطعا هم به مردم خدمت می کنند و هم در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری گام بر می دارند.

سرهنگ خزایی گفت: اگر بسیج در سازمان ها تحرک و حضور لازم و کافی را نداشته باشد، کاری پیش نخواهد رفت؛ فرماندهان بسیج پایگاه ها در هفته دفاع مقدس باید با فضا سازی تبلیغی، کاری کنند که نسل جوان و نسل آینده بیش از پیش با فرهنگ والای ایثار و شهادت آشنا شوند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد یکی از وظایف اصلی بسیج را حفظ جایگاه عظیم و رفیع افتخار آفرینان دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: حاکمیت افکار و فرهنگ بسیج در جامعه بسیار با ارزش است که حفظ این فرهنگ در بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک فضای ارزشی و معنوی باید بیشتر از سایر مکان ها مورد توجه قرار گیرد.

خزائی در ادامه خواستار توجه بیشتر نسل سوم انقلاب اسلامی به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس شد و تصریح کرد: بیان حماسه‌آفرینی رزمندگان به نسل سوم نیاز به برنامه منسجم و موثر و اثرگذار دارد که مسئوولان فرهنگی باید در این زمینه تلاش بیشتری در برنامه کاری خود قرار دهند. 

 

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.