سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 | 07:50
هاآرتص: اسرائیل باید به حرف دیسکین درباره ایران گوش کند
هاآرتص: اسرائیل باید به حرف دیسکین درباره ایران گوش کند
یک روزنامه صهیونیستی در سرمقاله امروز خود با اشاره به سخنان اخیر رئیس سابق سازمان امنیت داخلی اسرائیل در خصوص مخالفت با حمله به ایران تاکید کرد اسرائیل باید به حرف دیسکین گوش فرا دهد.

بسیج پیشکسوتان:

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" سرمقاله امروز سه‌شنبه خود را با این مقدمه آغاز می‌کند که «معمولا این شین‌بت است که به استراق سمع دیگران می‌پردازد اما این بار مردم باید به آن گوش کنند.»

این سرمقاله پس از آن منتشر می‌شود که "یووال دیسکین" ضمن تأکید بر آنکه نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شایستگی اداره اسرائیل را ندارند گفت که آنها درباره موضوع ایران به مردم دروغ می‌گویند.

هاآرتص می‌نویسد: واکنش شدید از جانب نتانیاهو و ایهود باراک به سخنان دیسکین هم از لحاظ محتوایی و هم از لحاظ رفتاری قابل پیش‌بینی بود. نخست وزیر و باراک از انتقاد تند دیسکین بشدت آزرده‌اند و فورا این اظهارات او را ناشی از انگیزه‌های شخصی دیسکین دانسته‌اند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه با ذکر این ضرب‌المثل قدیمی که "دیگ به دیگ می‌گوید رویت سیاه" نوشت: سیاستمداران ابتدا درباره کارشان فکر می‌کنند و بعد درباره دیدگاه‌هایشان. آنچه باراک و نتانیاهو وقتی در حماقت به سر می‌برند درباره یکدیگر می‌گویند کمتر از حرف‌های دیسکین رئیس سابق شین‌بت، "مئیر داگان" رئیس سابق موساد و "گابی‌ اشکنازی" رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل که درباره باراک و نتانیاهو گفته‌اند سوزاننده نیست.

هاآرتص همچنین با بیان اینکه آنچه دیسکین می‌گوید از اهمیت فراوانی برخوردار است به 6 سال ریاست دیسکین بر شین‌بت اشاره می‌کند که مسئول معامله با فلسطینیان هم از نظر سیاسی و هم از نظر امنیتی است و تاکید می‌کند: بنا بر این اهمیت قابل توجهی در سخنان دیسکین وجود دارد که گفت: «این داستان‌ها که آنها [نتانیاهو و باراک] به شما می‌گویند ابو مازن تمایلی به گفت‌وگو ندارد را فراموش کنید. آنها با فلسطینیان گفت‌وگو نمی‌کنند چون این دولت [کابینه نتانیاهو] علاقه‌ای به گفت‌وگو با فلسطینیان ندارد.»

این نشریه صهیونیستی نوشت: اظهارات دیسکین نقاب از چهره دولت نتانیاهو برداشت که وانمود می‌کرد به طور مداوم برای صلح تلاش می‌کند اما با مخالفت طرف مقابل روبرو می‌شود. اظهار نظر دیسکین درباره اعراب اسرائیل که گفت «اسرائیل در 15 سال گذشته بیشتر و بیشتر نژادپرست شده است» نیز وقتی از زبان رئیس سابق شین‌بت به زبان جاری شود، آزاردهنده است.

سرمقاله هاآرتص در ادامه به هشدارهای دیسکین اشاره می‌کند و می‌افزاید: هشدارهای او در این دو موضوع که ما در زمان ریاست دیسکین نیز شنیده بودیم، درخواستی برای تغییر فوری در سیاست‌های کابینه نتانیاهو-باراک است.

این روزنامه صهیونیستی درباره اظهار نظر رئیس سابق شین‌بت درباره ایران که واکنش‌های فراوانی را چه در داخل و چه در خارج اسرائیل به دنبال داشت می‌نویسد: با اینکه دیسکین بیشتر از یک ناظر در جریان مباحث ایران نبوده است اما اظهارنظر وی در خصوص روند تصمیم‌سازی وزن زیادی دارد.

هاآرتص در پایان تصریح می‌کند: اگر ابراز عقیده دیسکین درست و دقیق است و دلیل رد آن به دلیل انتقاداتش باشد ما نباید سرنوشت اسرائیل در دستان چنین رهبرانی قرار دهیم، چه در زمینه جنگ و چه در زمینه صلح.

منبع:فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.