چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 | 06:22
پلیس كالیفرنیا به سمت تظاهركنندگان گاز اشك آور و بمب صوتی پرتاب كرد
پلیس كالیفرنیا به سمت تظاهركنندگان گاز اشك آور و بمب صوتی پرتاب كرد
پلیس شهر اوكلند در ایالت كالیفرنیا در روز جهانی كارگر به سمت تظاهركنندگانی كه در كمال آرامش دست به اعتراض زده بودند، گاز اشك آور و بمب صوتی پرتاب كرد.

بسیج پیشکسوتان

به گزارش رسانه های آمریكایی، پلیس برای متفرق كردن تظاهرات گسترده مردم این شهر دست به خشونت زد و تعدادی از آنان را دستگیر كرد.

پلیس اوكلند كه سابقه اعمال خشونت در برخورد با تظاهركنندگان را دارد روز سه شنبه نیز با خشونت گروهی از تظاهركنندگان را بازداشت نمود.

همزمان هزاران نفر از مردم در شهرهای مختلف آمریكا شامل سیاتل، سن فرانسیسكو، لس آنجلس ، نیویورك، شیكاگو، آتلانتا، مینیاپلیس و دهها شهر دیگر دست به تظاهرات زدند و مخالفت خود را با سیاست های دولت آمریكا مبنی بر حمایت از بانكها و موسسات مالی اعلام كردند.

گردهمایی به مناسبت روز جهانی كارگر در سراسر جهان برای حمایت از حقوق كارگران و جنبش های كارگری برگزار می شود و امسال مردم آمریكا از این فرصت استفاده كردند تا صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند.

در شهر لس آنجلس حداقل شش تظاهرات در نقاط مختلف شهر برگزار شد. در شیكاگو مردم مقابل بانكهای بزرگ شعارهایی از قبیل ' جلوی طمع بانكها را بگیرید'، 'اشتغالزایی برای همه' و ' عدالت اجتماعی' سر دادند.

در شهر آتلانتا از ایالت جرجیا مردم با حضور در خیابانها ضمن اعلام به لایحه ضد مهاجرین این ایالت كه سال گذشته تصویب شد ، اعتراض كردند.

در سن فرانسیسكو كاركنان كشتی های حمل مردم و خودرو دست به اعتصاب زدند و عبور كشتی ها در منطقه پل 'گلدن گیت' را متوقف كردند. .

روز سه شنبه حداقل هفت نامه تهدید آمیز به بانكها و یك نامه به 'مایكل بلومبرگ' شهردار نیویورك ارسال شد.

لازم بذكر است جنبش مردمی آمریكا موسوم به تصرف وال استریت از حدود هشت ماه قبل در شهر نیویورك آغاز شد و به شهرهای مختلف آمریكا و كشورهای غربی گسترش یافت كه تلاش دولت و پلیس برای سركوب مردم تاكنون ناكام مانده است.

انتهای خبر/

م/ع

http://irna.ir

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.