چهارشنبه 19 آذر 1393 | 10:43
درگذشت پیشکسوت بسیجی برادر جواد پورحسن
درگذشت پیشکسوت بسیجی برادر جواد پورحسن

باسمه تعالي

اِنّا للّه وَ اِنّا اِلَيْهِ راجِعوُن

با نهايت تأسف و تأثر درگذشت همكار عزيزمان ، پیشکسوت بسیجی برادر جواد پورحسن را به كليه همكاران،بخصوص جامعه پیشکسوتان جهاد و شهادت و همشهريان گرامي و خانواده محترم آن مرحوم تسليت عرض مينمائيم.

هرچند كه تاب فراق و هجران سخت و دشوار است، ليكن تقدير الهي را جز صبر و بردباري چارهاي نيست.

از خدواند بزرگ براي آن سفر كرده غفران واسعه الهي و براي كليه بازماندگان محترم صبري جميل و اجري جزيل را مسئلت ميداريم.

روحش شاد و یادش گرامی

خلاصه ای از فعالیت ها :

جواد پورحسن در سال ۱۳۴۴ دیده به جهان گشود. وی که از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که در مدت خدمت خود در سپاه شهرستان کاشمر  و تیپ 21 امام رضا (ع)  قریب به سه دهه در حوزه فعالیت های قرآنی و عرصه خوشنویسی زحمات و تلاش های فراوانی را متحمل شد. برادر پورحسن که نخستین ممتاز نویس کاشمر بود در سال ۶۶ با فراگرفتن فنون خوشنویسی در محضر استاد مرادی به درجه ممتازی دست یافت. وی با علاقه و پشتکاری که داشت نخستین حلقه انجمن خوشنویسان کاشمر را تشکیل داد و مدت ۱۰ سال نیز مسئولیت این انجمن را بر عهده گرفت. این هنرمند فقید بیش از ۲ دهه در انجمن خوشنویسان کاشمر به صورت مستمر به تدریس این هنر و تربیت فرزندان این دیار در عرصه خوشنویسی پرداخت. در حال حاضر نیز کتابت خط نسخ وثلث وی نیز چشم نواز تکایا ومساجد این شهرستان است.

این قاری برجسته کاشمر که در دهه های ۶۰ و ۷۰ در مسابقات قرآن استانی و کشوری حضوری فعال داشت و در این راستا نیز حائز رتبه های اول تا سوم نیز شده بود. استاد پورحسن در دهه ۷۰ با مدیریت جلسات قرآنی در کاشمر شاگردان و قاریان خوبی تربیت کرده است. مرحوم پورحسن همچنین در سال های اخیر به عنوان استاد قرائت قرآن کریم با مراکز تربیت مدرس قرآن کریم و مهد قرآن کاشمر فعالیت داشته است. صوت زیبا و دلنشین استاد و قاری قرآن کاشمر در مجموعه ای که در سال ۹۱ به همت معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده به یادگار مانده است.

روحش شاد و یادش گرامی

 تصاویر تشییع جنازه مرحوم جواد پور حسن :

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.