یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 | 09:38
یک مقام سابق پنتاگون:
آمریکا باید تاوان اقدام اسرائیل علیه ایران را پرداخت کند
آمریکا باید تاوان اقدام اسرائیل علیه ایران را پرداخت کند
معاون سابق وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این ایالات متحده است که باید تاوان هرگونه اقدام غیر مسئولانه اسرائیل در برابر ایران را پرداخت کند.

بسیج پیشکسوتان

به نقل از جروزالم پست، کالین کال که تا ماه دسامبر معاون وزیر دفاع آمریکا بود، گفت: اکنون زمان مناسبی برای اقدام نظامی علیه ایران از سوی اسرائیل نیست زیرا که چنین اقدامی بطور اجتناب ناپذیر آمریکا را درگیر این نزاع خواهد کرد.

وی افزود: هر گونه اقدام از سوی اسرائیل سبب خواهد شد تا ایران اقدامات تلافی جویانه ای علیه آمریکا انجام دهد.

کال در ادامه تصریح کرد: از آنجا که ایران، آمریکا را در پس هرگونه اقدام اسرائیل علیه خود تلقی خواهد کرد و آمریکا هم کمک هایی را برای دفاع به اسرائیل ارائه خواهد نمود حتی اگر ایران تصمیم بگیرد علیه اسرائیل حملات تلافی جویانه داشته باشند در این صورت هم آمریکایی ها از آغاز در این تنش حضور خواهند داشت.

این معاون سابق وزیر دفاع آمریکا می گوید: اقدامات و پاسخ ایران وسیع از جمله شامل حملات موشکی به سفارتخانه های آمریکا در منطقه، استفاده از متحدین و نیروهای خود و تهدید به اختلال در تنگه هرمز خواهد بود.

وی ضمن هشدار در باره درگیری آمریکا در جنگ دیگری در خاورمیانه می گوید: نباید خودمان را فریب دهیم که در صورت بروز تنش، مشارکت آمریکا در آن حداقل نخواهد بود بلکه گسترده است.

این مقام سابق پنتاگون می گوید: قبل از هر اقدام نظامی باید این موارد از جمله وضعیت تحریم‌ها و دیپلماسی، تصمیم ایران برای حرکت به سوی ساخت تسلیحات هسته ای، توانایی ضربه زنی به تاسیسات اتمی ایران و همچنین وضعیت جامعه جهانی پس از حمله در نظر گرفته شود و یکی از دلایل مخالفت من با حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران این است که آنها هیچ یک از این چار معیار را در نظر نمی گیرند. به همین دلیل من بر ادامه دیپلماسی معتقدم و عقیده دارم که باید به دیپلماسی اجازه داده شود تا مسیر خود را طی کند زیرا که هنوز روشن نیست که آیا ایران تصمیمی برای ساخت تسلیحات اتمی گرفته است یا خیر.

وی گفت: هیچ اقدام نظامی نمی تواند به برنامه اتمی ایران پایان دهد اگر چنین اتفاقی رخ دهد اشتباه و مقدمه ای بر حرکت ایران به سوی تسلیحات اتمی خواهد بود.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که در چند روز گذشته بسیاری از مقام های ارشد سابق رژیم اسرائیل نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داده اند.

"یووال دیسکین" رئیس سابق شین بت، ایهود اولمرت نخست وزیر سابق، مئیر داگان رئیس سابق موساد و چند نفر دیگر افرادی بودند که سیاست های نتانیاهو در برابر ایران را به باد انتقاد گرفته اند.

همچنین مخالفین سیاسی نتانیاهو نیز معتقدند که وی بر آن است تا با محور قرار دادن به اصطلاح تهدید ایران، انتخابات زود هنگام کنیست را برگزار کرده و از آن به نفع خود بهره برداری کند.

انتهای خبر/

.mehrnews.com

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.