دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 | 11:45
پال شلدون فوته استاد دانشگاه کالیفرنیا امریکا
"حمایت امریکا و اسرائیل از تروریست‌ها در سوریه"
"حمایت امریکا و اسرائیل از تروریست‌ها در سوریه"
سوريه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است؛ در اين ناآرامي‌ها شماري از مردم اين کشور از جمله تعدادي از نيروهاي امنيتي جان خود را از دست داده‌اند.

بسیج پیشکسوتان


دمشق گروه‌هاي تروريستي را عامل ناآرامي‌هاي بلندمدت اين کشور مي‌خواند و معتقد است که اين ناآرامي‌ها از خارج از کشور هدايت مي‌شود.

پال شلدون فوته، استاد دانشگاه ايالتي کاليفرنيا در اروين امريکا در گفت‌وگو با پرس تي‌وي به بررسي اين موضوع مي‌پردازد.

پرس تي‌وی: نظر شما درباره موضع روسیه در قبال شرايط کنوني در سوريه چيست؟

فوته: فکر مي‌کنم زمان آن فرا رسيده تا حقيقت را درباره اين مسئله بيان کرد. کاملا روشن است که امريکا، اسرائيل و برخي از کشورهاي عربي پشت اقدامات تروريستي در سوريه هستند.

از مدت‌ها پيش دروغي بزرگ مطرح شده است درباره اين که امريکا مشغول مبارزه عليه تروريسم است؛ اين در حالي است که آن‌ها دائما از تروريسم حمايت مي‌کنند. اقدامات آن‌ها عصباني کننده است.

نه تنها اين مسئله، آن‌ها از اين موضوع به عنوان بهانه‌اي در امريکا به منظور نقض آزادي استفاده کرده‌اند. اکنون زمان آن فرا رسيده است تا مردم در غرب از خواب برخيزند و متوجه شوند که واقعا چه اتفاقاتي مي‌افتد. اين مسئله نه تنها بر ما بلکه بر غربي‌ها نيز تاثير خواهد داشت.

پرس تي‌وی: حدود يک سال از بحران سوريه مي‌گذرد، بسياري از مردم از سراسر جهان اين سوال را مي‌پرسند که پايان بازي در سوريه چيست؟ پس از اين ۹۰ روز طرح صلح کوفي عنان چه خواهد شد؟

فوته: من معتقد هستم آن‌هايي که در غرب اين (روند) را آغاز کرده‌اند، هيچ طرحي براي توقف در آينده نزديک ندارند. آن‌ها حتي از ديدن يک جنگ داخلي در کشوري که کاملا قطعه قطعه شده خوشحال خواهند شد.

متاسفانه، تنها راهي که مي‌تواند مساله سوريه را حل کند اين است که به اندازه‌اي انسان‌هاي خوب در اين کشور باقي بمانند که از اسراييلي‌ها، امريکايي‌ها يا عرب‌ها پول يا سلاح نگيرند و درک کنند که کاري که آن‌ها مي‌کنند بسيار خيانت‌آميز است.

پرس تي‌وی: چرا دولت سوريه متهم مي‌شود و نه مخالفان؟

فوته: اين به خاطر رسانه‌هاي کنترل شده غرب است. مثل جورج اورول است: سياه، سفيد است و سفيد، سياه. رسانه‌هاي غرب موفقيت خوبي در تغيير هر حقيقتي به دروغ و يک دروغ به حقيقت داشته‌اند.

متاسفانه، ميليون‌ها تن در امريکا گوش دادن به فقط رسانه‌هاي "جريان لنگ" ـ همان طور که آن‌ها را در اين‌جا (امريکا) مي‌ناميم ـ ادامه مي‌دهند. منتقدان دروغ‌ها رسانه‌هاي جريان‌ساز هستند.

 

منبع:.presstv

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.