شنبه 22 فروردین 1394 | 10:57
امضای قرارداد فروش گاز رژیم کودک کش صهیونیستی به اردن
امضای قرارداد فروش گاز رژیم کودک کش صهیونیستی به اردن
اسماعیل طزری در یادداشت ارسالی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به موضوع امضای قرارداد فروش گاز رژیم کودک کش صهیونیستی به اردن که متن این یادداشت را در زیر می خوانید:

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" اسماعیل طزری در یادداشت ارسالی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به موضوع امضای قرارداد فروش گاز رژیم  کودک کش صهیونیستی به اردن که متن این یادداشت را در زیر می خوانید:

 

رادیو رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد که نخست‌وزیر و وزیر امور زیربنایی این رژیم مجوزصدور گاز طبیعی به اردن را امضا کردند

سایت اینترنتی النشره نیز در این رابطه نوشت ، با اعلام موافقت دولت بنیامین نتانیاهو، شرکت صهیونیستی "تمار" میتواند گاز در اختیار اردنی‌ها بگذارد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این نخستین بار است که توافق‌نامه‌ای درخصوصصادرات گاز از سرزمین‌های اشغالی به یک کشور عربی صورت می‌گیرد و بیشتر رژیمصهیونیستی گاز را از مصر با کمترین قیمت وارد می‌کرد.

سیلوان شالوم، وزیر امور زیربنایی رژیم صهیونیستی، امضای این قرارداد گازی را یکاتفاق تاریخی در روابط اردن و رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد که امضای اینقرارداد، بستر را برای امضای دیگر توافق‌ها باز می کند.

در 26 اکتبر 1996 قرار داد صلح بین رژیم صهیونیستی و اردن به طور رسمی به امضا رسید و دو طرف به سالها جنگ و جدال بین خود پایان دادند ، بعد از امضای این قرار داد رژیم صهیونیستی اقدام به ایجاد یک منطقه صنعتی در خاک اردن کرد ، این منطقه صنعتی در سال 2010 با ایجاد 36 هزار فرصت شغلی ، نقش مهمی در رشد اقتصادی اردن ایفا کرد ، علاوه بر این کارشناسان رژیم صهیونستی یکی از مجهزترین مراکز پزشکی خاورمیانه را در امان پایتخت اردن ، ایجاد کردند

در سال 2013 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کشتیهای تجاری اردن می توانند با عبور از رود اردن تا نزدیکی BEIT SHEAN (بیسان) حرکت کرده و کالاهای خود را به بندر حیفا برسانند و با عبور از بندر حیفا کالاها می توانند به ترکیه و سپس عراق صادر شوند ، این اقدام باعث تسهیل ارتباطات اقتصادی اردن  با ترکیه و عراق شد .

همچنین در سال 2014 رژیم صهیونیستی با امضای یک قرار داد 15 ساله به ارزش 500 میلیون دلار انتقال گاز از منطقه تمار را به اردن امکان پذیر ساخت . در اقدامی مشابه اسراییل پروژه انتقال خطوط گاز از بحرالمیت به اردن را بر عهده گرفت ، بر اساس این پروژه که زمان آن 2 سال خواهد بود « از سال 2013 تا سال 2015» اردن می تواند سالانه 100 میلیون متر مکعب گاز وارد کند ، اما نکته قابل توجه در روابط اقتصادی دو طرف طراز تجاری بین آنها می باشد به این صورت که تراز تجاری همواره به سود رژیم صهیونیستی و به ضرر اردن است ، رژیم صهیونیستی با ارسال حجم زیادی از کالاهای صنعتی ،همواره برنده این روابط است .

اما روابط رژیم صهیونیستی با دولت اردن فقط به عرصه سیاسی و اقتصادی منحصر نشده بلکه عرصه نظامی نیز از جایگاه ویژه ای برای دو طرف برخوردار است .

در خرداد 1392 یک مقام ارشد نظامی اردن اعلام کرد ، این کشور آسمان خود را به روی جنگنده های رژیم صهیونیستی برای حمله به سوریه باز کرده است . بر این اساس اردن به پهبادهای اسراییلی اجازه داد تا در اسمان به عنوان بخشی از عملیات اسراییل برای نظارت بر اوضاع سوریه پرواز کنند .

با افزایش توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در منطقه طی چند سال اخیر دولتهای دست نشانده منطقه که از بالا رفتن توان نظامی ایران همواره بیمناک بودند  و ایران را تهدیدی علیه منافع خود در منطقه احساس می کردند با هدف ایجاد توازن نظامی اعلام کردند  آماده اند تا در این باره با رژیم صهیونیستی همکاری کنند . در اسفند سال 1392 سرتیپ جان شاپلند وابسته نظامی سفارت آمریکا در تل آویو در یک کنفرانس امنیتی پیشنهاد گسترش چتر سیستم دفاع موشکی اسراییل با همکاری تعدادی از کشورهای منطقه را مطرح کرد و گفت : اگر قادر به ایجاد ظرفیت های دفاعی منطقه ای با همکاری اردن و مصر باشیم به راحتی می توانیم امنیت رژیم صهیونیستی و دو کشور اردن و مصر را تامین کنییم .

در پایان متذکر می شویم آنچه مسلم است اسراییل هرگز دوست قابل اعتمادی برای کشورهای عربی نبوده و نخواهد بود و روابط این رژیم  در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و  حتی نظامی با این کشورها فقط جهت جلوگیری از محاصره و انزوای بین المللی است .

 

 

 

نویسنده : اسماعیل طزری

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.