پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 | 13:07
شکست طرح عنان هدف تروریستها/
شکست طرح عنان هدف تروریستها/
 شکست طرح عنان هدف تروریستها/
ساعاتی پس از تهدیدهای گروههای مسلح، دمشق امروز هدف بزرگترین انفجارهای تروریستی از آغاز بحران این کشور تاکنون قرار گرفت که دهها کشته و زخمی به جا گذاشته است.

بسیج پیشکسوتان

 صبح امروز 2 انفجار مهیب شهر دمشق را لرزاند. این انفجارهای که یکی از آنها به وسیله کامیون بمبگذاری شده رخ داد در نزدیکی یک مرکز امنیتی در چهارراه القزاز و در منطقه ای مملوء از جمعیت و خودروهای پارک شده به وقوع پیوست.

بر اساس آمار رسمی، در این انفجارها تاکنون 40 نفر کشته و 170 نفر زخمی شده اند. این آمار در حالی اعلام می شود که تا چند ساعت پس از وقوع انفجار با وجود اینکه شبکه های تلویزیونی عرب زبان تصاویر این انفجارهای خونین را پخش می کردند اما آمار قربانیان در دست نبود.

در رابطه با آمار تلفات که با تاخیری چند ساعته اعلام شده است اخبار ضد و نقیضی اعلام می شود و برخی منابع از کشته و زخمی شدن صدها نفر خبر می دهند.

گفته می شود شدت این 2 انفجار به حدی بوده است که حفره ای به عمق 10 متر در زمین ایجاد کرده است و از شدیدترین انفجار از آغاز بحران سوریه طی یک سال و نیم گذشته تاکنون به شمار می رود.

واکنش ها

انفجارهای خونین امروز دمشق با واکنشهای مختلفی همراه بوده است. مخالفان سوری در این رابطه بیشترین واکنش را داشته اند. "هیثم المالح" از مخالفان سوری همانند گذشته و در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از اقدامات تروریستی گروههای مسلح وابسته به غربی ها و رژیمهای عربی همسو، نظام سوریه را در پس این اقدام تروریستی دانسته است.

"علی حسن" نیز اعلام کرده است روسیه و چین عامل تداوم خشونتها در سوریه هستند. در همین حال "رابرت مود" رئیس ناظران بین المللی در سوریه بلافاصله پس از وقوع این حملات از محل انفجارها بازدید کرد.

"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد نیز درباره وقوع جنگ داخلی در سوریه هشدار داد و از طرف های درگیر در این کشور (مخالفان و نظام سوریه) خواست که برای حل بحران موجود به راهکارهای سیاسی روی بیاورند.

وی در ادامه گفت که ادامه خشونتها در سوریه نتایج فاجعه باری برای این کشور و کل منطقه به همراه خواهد داشت.

انفجارهای امروز در حالی صورت گرفت که "مصطفی الشیخ" رئیس شورای نظامی موسوم به ارتش آزاد روز گذشته گفته بود باید حملات و اقدامات نظامی متمایزی به دمشق وارد کرد تا نظام بشار اسد ساقط شود.

از سوی دیگر اظهارات مقامات آمریکایی هم نشان می دهد آنها در راستای تحریک گروههای مسلح به ادامه اقدامات تروریستی حرکت می کنند، در این زمینه"ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است انفجار در مسیر ناظران بین المللی دلیلی بر ضرورت فشار بر بشار اسد است.

اظهارات این مقام آمریکایی و مصطفی الحر بیانگر این است که انفجارهای امروز کاملا برنامه ریزی شده است و با هدف به شکست کشاندن تلاشهای کوفی عنان برای حل بحران سوریه صورت می گیرد.

انتهای خبر/

منبع:.mehrnews

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.