سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 | 12:30
با حضور هزاران تن از ایثارگران انقلاب؛
دومین یادواره جانبازان شهید دفاع مقدس برگزار شد
دومین یادواره جانبازان شهید دفاع مقدس برگزار شد
«دومین یادواره جانبازان شهید» عصر روز یک‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه با حضور مقامات کشوری و لشگری، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  در این گردهمایی که شمار زیادی از جانبازان قطع نخاعی، قطع دو پا، قطع دو دست و نابینا به همراه خانواده هایشان حضور داشتند، اسماعیل کوثری رییس ستاد دومین یادواره جانبازان شهید گفت: وضعیت نظام اسلامی با فداکاری رزمندگان به‌گونه‌ای رقم خورده است که دشمن به خود اجازه تعدی به ملت ایران را نمی‌دهد چراکه این ملت تجربه گران‌سنگ دفاع مقدس را دارد و با استفاده از این تجربه در مقابل تهدیدات دشمن می‌ایستد و جان‌فشانی ایثارگران در دفاع مقدس تأثیر خود را در منطقه و جهان گذاشته است.

اسماعیل کوثری با اشاره به‌ضرورت قدردانی از ایثارگران افزود: اجر ایثار و فداکاری جانبازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پیشگاه الهی محفوظ است و البته ما نیز باید در عمل از مقام شامخ این عزیزان سپاسگزاری کنیم.

اسماعیل کوثری افزود: تا سرنگونی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل ایستاده‌ایم و پشت سر مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم تا پرچم اسلام توسط مقام معظم رهبری به دست امام برافراشته شود و دنیا را پر از عدل و داد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما با تمام توان در مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل ایستادگی می‌کنیم و راه شهدا را دنبال می‌کنیم و با شهدا پیمان می‌بندیم که تا انتها ایستاده‌ایم.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام پناهیان بود که در این یادواره با بیان اینکه باید قدر نعمت و وجود ایثارگران، این سرمایه‌های اصلی انقلاب اسلامی را دانست تصریح کرد: جانبازان سال‌های طولانی درد ناشی از جراحت و یا قطع عضو را تحمل می‌کنند درحالی‌که همواره روی آرمان و اهدافی که برای آن جان‌فشانی کردند ایستاده‌اند..

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: جانبازان تجسم معارف و خوبی‌ها هستند و سال‌به‌سال به رونق مراسم پاسداشت شهدا افزوده می‌شود.

پناهیان در سخنانی به فرمایشات و بیانات سال های پایانی عمر حضرت امام (ره) اشاره و تاکید کرد: این پیامها باید به عنوان ارزشمندترین متن ها در حوزه های پژوهشی و مطالعاتی کشور مورد توجه قرار گیرند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت بازخوانی این بیانات، به فرازهایی از فرمایشات امام (ره) اشاره کرد و گفت: بسیج باید بازخوانی بیانات حضرت امام (ره) در سال های پایانی عمرشان را در صدر کارهایش قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد که برخی مسوولان در آن زمان این سخنان و بیانیه های سال پایانی عمر ایشان را منشور انقلاب نامیدند و امروز این سخنان می تواند چراغ راه مسوولان باشد.

در دومین یادواره جانبازان شهید تعدادی از جانبازان که بیشترین خدمات را به جانبازان ارائه کردند با اهدای تندیس ایثار تجلیل شدند.

در این یادواره مداحان اهل‌بیت با مرثیه‌سرایی مقام والای شهدا به‌خصوص شهدای جانباز را گرامی داشتند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.