یکشنبه 3 خرداد 1394 | 11:45
خاطراتی از فتح خرمشهر
عظمت ایران را فراتر از خرمشهر دیدم
عظمت ایران را فراتر از خرمشهر دیدم
برادر شهریاری از پیشکسوتان جهاد و شهادت: مردم از کوچک تا بزرگ ، زن و مرد همگی احساس غرور می کردند ، شکلات ، شرینی و هرچه که می توانستند پخش می کردند من عظمت ایران را فراتر از خرمشهر دیدم.

 

 

به مناسبت سالگرد فتح خرمشهر خبرنگار "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" با برادر شهریاری از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گفتگو کوتاهی داشتند، وی در خصوص خاطرات سوم خرداد سال 61 اظهار داشت: آن سال مشغول خدمت سربازی در ژاندارمری اسلام آباد بودم، سوم خرداد 61  بعد از پایان کار در پادگان با تعدادی از رفقا رفتیم پارک ولی در خیابان سر و صدایی بود، گفتیم چه خبر است؟ دارند همه جا گل و شکلات پخش می کنند ما هم گیج شده بودیم، چه خبر شده؟ بعد از چند دقیقه پرسیدیم چه خبر شده؟ یکی با صدای بلند گفت خرمشهر آزاد شده، خرمشهر آزاد شده.

مردم از کوچک تا بزرگ ، زن و مرد همگی احساس غرور می کردند ، شکلات ، شرینی و هرچه که می توانستند پخش می کردند من عظمت ایران را فراتر از خرمشهر دیدم.

یک خرمشهری که ما سربازان را دید با خوشحالی پیش ما آمد و ما را به زور به خانه ی خود برد و گفت: شما رزمنده ها خیلی حق گردن ما دارید. گفتیم ما خرمشهر نبودیم، مرد خرمشهری گفت:  فرقی ندارد ما هرچی داریم از شما رزمندگان داریم ، اگر شما ها نبودید رژیم بعثی ایران را نابود می کرد ولی شما رزمندگان اجازه چنین کاری را به صدام  ندادید، شام چلو مرغ خوشمزه ای خوردیم که بسیار لذت بخش بود.

 

 

در هر صورت  امنيت امروز و آسايشي كه ما با فراغ بال در كشور داريم مرهون رشادت اين بزرگمردان و آن روزهاي ثبت شده در تاريخ پر از خون و آتش اين مملكت است و اين فرزندان خميني كبير بودند كه با رشادت های خود برگ هاي زريني به فاتحانه ترين فتحهاي ايران زمين افزودند. ياد و خاطره همه شهدا؛ رزمندگان ؛ ايثارگران و پیشکسوتان اين روزهاي غرورآفرين گرامي باد.

 شهر خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 1361 و در عمليات پيروزمندانه بيت المقدس از نيروهاي اشغالگر بعثي و عوامل صدام ملعون باز پس گرفته شد.

اين پيروزي گواراي ايرانيان باد.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.