یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 | 10:48
گزارش تصويري/
اروپا در آتش خشم مردم/ قاره سبز منفجر شد
اروپا در آتش خشم مردم/ قاره سبز منفجر شد
فعالان جنبش تسخير و معترضان به شرايط اقتصادي در انگليس، آلمان، ايتاليا و اسپانيا، روز گذشته ضمن برپايي تظاهرات، خواستار رفع نابرابري‌هاي اجتماعي در اين کشورها شدند.

بسیج پیشکسوتان

 

*****انگليس

ديشب قلب اقتصادی لندن، صحنه درگیری میان پلیس و مخالفان نظام سرمایه‌داری شد كه در نهايت به بازداشت 20 تن منجر شد.

درگیری میان صدها تن از اعضای جنبش اشغال بورس لندن که از ساعتی پیش در برابر بانک مرکزی انگلیس تظاهرات کردند با پلیس این شهر، قلب اقتصادی لندن را به صحنه درگیری میان پلیس و مخالفان نظام سرمایه داری تبدیل کرد.

اعضای این جنبش که دهها چادر در برابر بانک مرکزی لندن برپا کرده اند از طریق اینترنت اعلام کردند محوطه مقابل بانک مرکزی لندن را با تشکیل زنجیره انسانی به محاصره خود دراورده اند.

از سوي ديگر، صدها تظاهرات کنندگان ضد سرمایه داری، درحمایت از جنبش اٍشغال وال استریت در مقابل کلیسای سنت پل در لندن تظاهرات کردند. آنها پلاکاردهائی حمل می کردند که روی آنها عباراتی در مخالفت با نظام سرمایه داری نوشته شده بود.

اعضای جنبش اشغال بورس لندن که چند ماه پیش مقابل کلیسای سم پو تجمع کرده بودند با فشارهای دولت انگلیس انجا را ترک و اکنون در برابر بانک مرکزی لندن تجمع کرده اند. این جنبش تاکنون میدان فنزبری و یکی از ساختمانهای قدیمی یکی از بانکهای انگلیس را در اشغال خود داشتند.

 

***** ايتاليا

مردم ایتالیا در نخستین سالگرد اعتراضهای ضد سیاستهای اقتصادی موسوم به جنبش اشغال و خشم با حضور در خیابانهای پایتخت موج جدیدی از اعتراض را به نمایش گذاشتند.

معترضان دولت مونتی، نخست وزیر ایتالیا را مقصر شرایط دشوار اقتصادی این کشور اعلام کردند و پایان اصلاحات اقتصادی وی را که از حمایت مردم ایتالیا برخوردار نیست را خواستار شدند.

در ایتالیا تقریبا هر روز راهپیمایی هایی از سوی مخالفان در اعتراض به سیاستهای سختگیرانه ی ریاضت اقتصادی دولت برگزار می شود که این روند رو به گسترش است.

این سیاستهای ریاضتی به دستور ماریو مونتی و در تلاش برای عملی ساختن اصلاحات مورد درخواست رهبران منطقه پولی یورو در ایتالیا به اجرا درآمده است.

 

***** اسپانيا

مخالفان سیاست های اقتصادی دولت اسپانیا موسوم به "جنبش خشمگینان" تظاهرات چهار روزه خود را روز شنبه در شهر مادرید آغاز کردند.
 در این تظاهرات که در خیابانهای شهرهاي مادرید، والنسيا و بارسلون برگزار شد، معترضان با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکارد اعتراض خود را به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت اسپانیا اعلام کردند.
تظاهرات روز شنبه ادامه حرکت خودجوش موسوم به جنبش خشمگینان جوان اسپانیایی است که سال پیش میلادی در یکی از میادین اصلی شهر مادرید آغاز شده بود.
اسپانیا در حال حاضر بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای صنعتی در جهان دارد و این نرخ در حال حاضر بیست و چهار درصد است همچنین بیش از نیمی از جوانان اسپانیایی بیکار هستند.
 

 

 

**** آلمان

فعالان جنبش تسخير فرانكفورت هم مقابل بانك مركزي اروپا در اين شهر تجمع كرده و خواستار عدالت اجتماعي شدند.

چادرهاي اعتراضي اين فعالان بعد از 7 ماه همچنان برپاست.

 

منبع:.yjc

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.