چهارشنبه 3 تیر 1394 | 14:01
گفتگو با پیشکسوت بسیجی کارآفرین و تولید کننده خودرو خاص برادر ابراهیم میر آخوری
گفتگو با پیشکسوت بسیجی کارآفرین و تولید کننده خودرو خاص برادر ابراهیم میر آخوری
پیشکسوت بسیجی برادر میرآخوری: جنگ به ما خودباوری داد ، اگر جنگی اتفاق بیفتد این خودرو می تواند ابزاری خوبی در خدمت جنگ باشد.

 

 

لزوم توجه به توانمندی داخلی کشور در بحث اقتصاد مقاومتی بارها در بیانات مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است تا جایی که ایشان عرصه ی اقتصـاد را یک عرصه ي جنگ دانستند و تاکید کردند در عرصه اقتصاد هر کسی بتواند به نفع کشور تلاش کند، جهاد کرده است؛ در همین راستا "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  گفتگویی با یکی از کارآفرینان پیشکسوت  برادر ابراهیم میرآخوری انجام داده است که به شرح زیر می باشد :

برادر میر آخوری از تاثیر جنگ تحمیلی در رشد تجهیزات اشاره داشتند و گفتند: طبق گفته امام خمینی (ره) جنگ برای ما نعمت بود و هست، ما در ابتدای جنگ به معنای واقعی کلمه دستمان در زمینه تجهیزات خالی بود و ما متوجه شدیم اگرچه تجهیزات به تنهایی در جنگ موثر نیست اما نیروی نظامی متدین هم حداقل به شمشیر برای جنگ نیاز دارد. در زمان انبیاء و امامان با دست خالی به جنگ دشمن نمی رفتند و از تمام امکانات نهایت استفاده را می بردند، وقتی این نیروها دارای ایمان باشند برتری زیادی نسبت به دشمن پیدا می کردند. در جنگ ما به علت کمبود امکانات شهیدهای زیادی دادیم،  رزمنده ما برای رسیدن به خط باید 30 کیلومتررا با تجهیزات طی می کرد وقتی به خط  می رسیدند توانی برای انجام عملیات نداشتند، باید فکری برای آن می شد به همین دلیل ما شروع به ساخت خودرویی که در خیابان و بیابانها بتواند کار کند را کردیم و با کمک خدا توانستیم آنرا به سرانجام برسانیم.

وی درباره ویژگی این خودرو گفت : با توجه به جغرافیای کشور تمام شرایط را در نظر گرفتیم  و در شرایط مختلف آن را آزمایش کردیم، نکته مهم که باید به آن اشاره کنم این است که تمام مراحل ساخت خودرو در داخل کشور انجام گرفت. خودرو اول را که طراحی کردیم توانایی عبور از موانع خاکی را داشت  و فاصله 30 کیلومتری را در 15 دقیقه طی می کرد و فرد می توانست وسایلی مورد نیاز خود را با آن جابه جا کند.

میرآخوری علت ساخت خودروی دوم را مرتفع نمودن خودرو اول دانست و افزود: خودروی اول معایبی مثل نبود gps، عدم برقراری ارتباط ، عدم عبور از آب، خاک و ... داشت و ما خودروی دوم را طوری طراحی کردیم که در اکثر جغرافیای ایران قابلیت استفاده داشته باشد. گواهینامه ثبت اختراع این خودرو در تاریخ 29/01/83 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.

 

پیشکسوت بسیجی برادر میرآخوری  در پایان درباره مزایای این خوردرو گفت: از مزایای خودروی دوم مصرف کم سوخت آن است به طوری که با 30 لیتر بنزین می توان از تهران تا جنوب کشور را طی نمود و همچنین دشمن را با تغییر موقعیت نیرو غافلگیر کرد، از دیگر مزایای این خودرو قابل تعمیر بودن است و وسیله اضافی روی آن قرار داده نشده و  می توان در جنگ، موارد بحران و امنیت مرزها به کار گرفته شود.

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.