یکشنبه 7 تیر 1394 | 09:22
توافق هسته ای عزتمندانه
توافق هسته ای عزتمندانه

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،وبلاگ " دست نوشته های قادر رستمی " نوشت : انقلاب اسلامی در طول بیش از سی و شش سال از حیات پرافتخار خود ، شاهد تحولات عظیم در ابعاد ملی ، منطقه ای ، بین المللی بوده است.

پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف به منظور ایستادگی امت وفادار و رهبری پیامبر گونه مقام معظم رهبری و تلاش و مجاهدت های فرزندان غیور ملت ایران باعث شد تا خشم و کینه جنگ افروزان جهانی در رأس آمریکا و صهیونیسم بین المللی بر همگان آشکار شود.

جنجال هسته ای آمریکا و کشورهای اروپائی در بیش از یک دهه علیه جمهوری اسلامی بخاطر حقانیت و پایداری امت اسلامی و اتکاء به جوانان ، نخبگان و دانشمندان زیادی ایست که به استعانت از خداوند متعال و متکی به دانش بومی و استفاده از فناوریهای نوین باعث شد تا رعب و وحشت را در دل دشمنان جمهوری اسلامی بوجود آورد.

مستکبران جهان هرگز توان و تحمل پیشرفت و تعالی ایران اسلامی را ندارند و هر روز دنبال سنگ اندازی برآمده و اقدامات ظالمانه را علیه امت ولایتمدار ایران تدارک میبینند و هرگز راضی نیستند دست از تصمیمات غیر قانونی و غیر عادلانه و خصمانه خود بردارند و امروز در مذاکرات هسته ای علی رغم اینکه می دانند جمهوری اسلامی دنبال دانش هسته ای صلح آمیز در بخشهای صنعتی-کشاورزی-پزشکی-تولید برق-منابع آب و ... براساس معاهده NPTرا حق مسلم خود میداند. اما عهدشکنی های مکرر آمریکا در طول مذاکرات هسته ای به همگان ثابت شده و آنها دنبال توافقی هستند که بتوانند سلطه ظالمانه خود را بر کشور ما داشته باشند ولی با رهبری حضرت امام خامنه ای که نرمش قهرمانانه را برای اتمام حجت به دشمنان و از بین بردن بهانه های آنان مسیر مذاکره را گشودند اما زیاده خواهی و تناقض گوئی سران مستکبر آمریکا و همفکران آنان مانع پیشرفت در بحث هسته ای می شود و این صفت خصمانه آمریکا علیه ملت ایران که دهها سال با همه توطئه های حساب شده و تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران تا کنون خللی در عزم و اراده ملت ایجاد نکرده بلکه بیش از گذشته خشم و تنفر ملی را علیه آمریکا افزایش داده و هرگز از ذهن مردم ما پاک نخواهد شد.

در شرایط فعلی جمهوری اسلامی با هدایت و رهبری پیامبر گونه حضرت امام خامنه ای و امت وفادار و همیشه در صحنه با بکارگیری تمامی ظرفیتها و توانمندیهای گوناگون داخلی و اتکا به جوانان –نخبه و دانشمندان خود مقابل تمامی تحریم ها و تهدیدها خواهد ایستاد و هر چقدر خصومت و دشمنی را علیه ملت ایران زیاد کنند مردم ما نفرتشان علیه آمریکا و استکبار جهانی بیشتر خواهد شد.

اما مذاکره کنندگان هسته ای که در حال تنظیم توافقنامه هسته ای هستند بدانند که با پشتوانه ولی امرمسلمین و امت ولایتمدار برخوردارند و در این جبهه دیپلماتیک با اقتدار و قاطعانه از حقوق هسته ای که حاصل خونهای شهیدانی همچون علی محمدی- شهریاری-رضائی نژاد–احمدی روشن هست دفاع کنند و هرگونه کوتاهی در برابر شیاطین در مقابل امام –امت و شهدا و آیندگان باید پاسخگو باشند و انتظار این است که ملاک و معیار گفتگو و توافق هسته ای را فرمایشات حضرت امام خامنه ای و خواسته های بحق مردم بدانند و توافق هسته ای را برابر اصول زیر دنبال کنند.

1-  تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران یکجا و همزمان با امضا توافقنامه کاملا لغو شود نه تعلیق.

2- دستاوردهای هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.

3- هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی-فنی در امور هسته ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان وجود نداشته باشد.

4- هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود .

5- هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.

6- توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن، ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

اگر توافقی غیر از این باشد مصداق توافق بد است و هرگز قانونی و مشروع نخواهد بود.

قادر رستمی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.