شنبه 6 خرداد 1391 | 12:43
در جریان حمله یک پهپاد امریکایی به پاکستان 4 تن کشته و تعدادی مجروح شدند
در جریان حمله یک پهپاد امریکایی به پاکستان 4 تن کشته و تعدادی مجروح شدند
حمله يک فروند پهپاد متجاوزین امريکايي به منطقه قبيله نشين وزيرستان شمالي در شمال غرب پاکستان، ۴ کشته و چندين مجروح بر جا گذاشته است

بسیج پیشکسوتان


به گفته مقامات امنيتي، صبح روز شنبه (۶ خرداد، ۲۶ مي) در پي شليک ۲ موشک از سوي اين پهپاد به خانه‌اي در نزديکي شهر ميرانشاه، ۴ نفر کشته و چندين نفر مجروح شدند.

اين حمله تنها دو روز بعد از آن اتفاق افتاد که پهپاد امريکايي ديگري، صبح روز پنج‌شنبه (۴ خرداد، ۲۴ مي) مسجدي را در شرق شهر ميرانشاه مورد هدف قرار داده و منجر به کشته شدن دست کم ۱۰ تن شد.

از سوي ديگر در حمله مشابهي در روز چهارشنبه (۳ خرداد، ۲۳ مي) در منطقه‌اي قبيله نشين در پاکستان، ۵ نفر کشته و تعداد ديگري نيز مجروح شدند.

کشتار غيرنظاميان پاکستاني در جریان حملات پهپادهاي امريکايي که به بهانه هدف قرار دادن شبه نظاميان انجام می‎شود، به روابط بين اسلام‌آباد و واشنگتن لطمه زده است.

واشنگتن مدعي است که شبه‌نظامياني که از مرز افغانستان عبور مي‌کنند هدف اين حملات هوايي هستند، اين درحالي است که بنا به گفته مقامات محلي غيرنظاميان، قربانيان اصلي اين حملات هستند.

بعد از اين که نيروهاي امريکايي در جريان يک حمله هوايي به دو ايست مرزي پاکستان در مجاورت مرز با افغانستان درنوامبر ۲۰۱۱، ۲۴ سرباز پاکستاني را کشتند، تنش بين دو کشور بالا گرفته است.

کشتار سربازان پاکستاني اقدامات تلافي جويانه دولت پاکستان را در پي داشت و اسلام آباد را بر آن داشت که بلافاصله بعد از اين حملات مسير تجهيزات ناتو به افغانستان را ببندد.

انتهای خبر/ع1

منبع:.presstv

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.