چهارشنبه 10 خرداد 1391 | 10:31
از مسابقه مبتذل با رقص و آواز تا رژه همجنسگرایان ؛
اوج وقاحت های الهام علی اف در سرزمین شیعیان
اوج وقاحت های الهام علی اف در سرزمین شیعیان
الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، دومینوی مقابله با اسلام و مذهب شیعه را تسریع بخشیده و همین روزهاست که رکورد ضدیت با اسلام را در سرزمینی که 4/93 درصد مردمانش مسلمان و70 درصد آنان شیعه است، به نام خود ثبت کند.

بسیج پیشکسوتان


الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، دومینوی مقابله با اسلام و مذهب شیعه را تسریع بخشیده و همین روزهاست که رکورد ضدیت با اسلام را در سرزمینی که 4/93 درصد مردمانش مسلمان و70 درصد آنان شیعه است، به نام خود ثبت کند.علی اف، چند سالی است که با گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی- امنیتی خود با آمریکا و رژیم صهیونیستی،گام های بسیاری در ضدیت با اسلام و برخورد خشونت آمیز با مسلمانان این کشور برداشته است. آخرین اقدامی که قرار است دولت آذربایجان انجام دهد، برگزاری مسابقات مبتذل یوروویژن و رژه همجنس گرایان آمریکایی درباکواست.

مسابقات یوروویژن مسابقه ای سراسر مبتذل با رقص و آواز خوانندگان اروپایی است که قرار است باکو در روزهای اولیه خرداد امسال آن را میزبانی کند و در روز سوم خرداد همجنس گرایان آمریکایی در پایتخت رژه بروند.این روزها دولت آذربایجان سه وزارت خانه خود را برای برگزاری این مراسم به خدمت گرفته و پلیس آذربایجان تدابیر شدید امنیتی را برای مقابله با تظاهرات مردم مسلمان و شیعه آذربایجان به کار بسته است.

قابل توجه این که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نیز برای کنترل اوضاع حضور پررنگی در باکو دارند.پلیس همچنین روز دوشنبه 18 نفر از افرادی را که تلاش می کردند در باکو تجمع اعتراض آمیز برگزار کنند، بازداشت کرد. باکو تاکنون میلیون ها دلار سرمایه مردمان مسلمان و شیعه این کشور را خرج این مسابقه مبتذل کرده است. مخالفان مسلمان و شیعه در روزهای گذشته اعلام کرده بودندکه از حضور گسترده خبرنگاران خارجی در مراسم یوروویژن استفاده کرده و صدای مظلومیت خود و استکبار حاکم بر کشور جمهوری آذربایجان را به گوش جهانیان خواهند رساند.

روزنامه «بیزیم یول» آذربایجان چندی پیش در مورد این مسابقات نوشت: بر کسی پوشیده نیست که مسابقات موسیقی «یوروویژن»یک طرح سیاسی می باشدو صدها میلیون نفر جریان این مسابقات را دنبال می کنند. لذا برگزاری چنین مسابقاتی در کشور مسلمان نشین همجوار با ایران برای غرب بسیار مهم است.گرچه مسابقه موسیقی «یوروویژن» جدی نمی باشد، ولی برای تبلیغ «ارزش های اروپایی» فرصتی باد آورده است. روزنامه «بیزیم یول» در ادامه می نویسد: بر اساس نظرات منعکس شده در برخی ارگان های مطبوعاتی غربی، این مسابقات به رویارویی بین ارزش های شرقی و غربی و اصول اسلامگرایی و لائیسم تبدیل خواهد شد و مرحله ای بسیار مهم در راستای تغییر افکار عمومی در آذربایجان خواهد بود. بدین معنی که چگونگی افکار عمومی آذربایجان بستگی به موفقیت «یوروویژن» خواهد داشت.

واقعیت این که الهام علی اف در مسیری گام گذاشته که همواره اعتقادات دینی مسلمانان و شیعیان آذربایجان را لگد مال می کند، رهبران مذهبی مخالف خود را که در بین مردم محبوبیت زیادی دارند، همچون محسن صمد اف رئیس حزب اسلامی آذربایجان،به خاطر اعتراض به مبارزه دولت با حجاب، زندانی نموده و دست در دست صهیونیست ها هویت کشور خود را که جوشیده از اسلام است، در معرض نابودی قرار داده است.این رفتارها مسلما خشم انقلابی شیعیان آذربایجان را تا سرحد سرنگونی دولت علی اف بالا خواهد برد.آنچه علی اف در طول سال های گذشته علیه اسلام و تشیع انجام داده فهرست بلند بالایی دارد که در ذیل به مهم ترین آن ها اشاره می شود:

1- اعلام رسمی ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه ها و مقابله پلیسی و امنیتی با کسانی که پوشش اسلامی داشته باشند وحتی جلوگیری از ورود افراد محجبه به مدارس، دانشگاه ها وادارات دولتی و اعمال محدودیت علیه آن ها و حتی جلوگیری از الصاق عکس بانوان محجبه بر روی گذرنامه و کارت های شناسایی.

2- نگاه راهبردی به رژیم صهیونیستی و همکاری سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی گسترده با این رژیم و حتی همکاری های نظامی و امنیتی بین دو کشور.

3- آزادی کامل یهودیان متمایل به حکومت «الهام علی اف» به علت مبارزه با نمادهای دینی، اسلامی و مذهبی همواره سرعت داشته و در انواع فعالیت های اقتصادی و فرهنگی آزاد هستند. گفته می شود که ساختمان ها و برج های عظیم ساخته شده در مرکز باکو و برج های تجاری جدیدالاحداث متعلق به یهودیان بوده و همه آنها خالی از سکنه هستند و هیچ کدام نیز فروخته نمی شوند.

4- انتشار کتاب موهن آیات شیطانی به صورت پاورقی در نشریه «یونیکال» چاپ باکو و سکوت کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان و حتی بعضا حمایت های مادی و معنوی از این نشریه توسط دولت.

5- حمایت از نویسنده هتاک به پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام،یعنی رافیق تقی که خود را سلمان رشدی آذربایجان می نامید.رسانه های وابسته به دولت آذربایجان بعد از فوت این نویسنده هتاک، علیه جمهوری اسلامی ایران موجی از تبلیغات منفی راه انداختند و ایران را در مرگ وی متهم می کردند. در حالی که یک روزنامه روسی در آن زمان اعلام کرد:گروه تحقیقاتی مرگ رافیق تقی، سوء قصد منجر به فوت وی را بر اثر سفارش سیاسی مقامات آذربایجانی می دانند.

6- تبلیغ دولتی علیه دین اسلام همچون انتشار بیانیه ای توهین آمیز که در روزهای آغازین سال 2012 در مطبوعات آذربایجان منتشر شد. این بیانیه مدعی بود که دین اسلام به زور به مردم این سرزمین قبولانده شده است. این بیانیه که به نام 54 نویسنده و روزنامه نگاران جمهوری آذربایجان صادر شد، در اصل توجیه کننده تئوریک اقدامات ضددینی دولت علی اف بود. در این بیانیه عناصر ضداسلام همچون میرزا فتحعلی آخوندزاده و رافیق تقی تکریم شده اندو به پیوند فکری آن ها با تئوریسین های ضددین و ضدخدا همچون مارکس و انگلس و نیچه افتخار شده است.در این بیانیه درکنار تکریم دشمنان اسلام و خدا، علیه اسلام، آیات عظام، مراجع تقلید و علمای اسلامی و مبانی و نمادهای اسلامی همچون فتوا و حجاب فحاشی شده است.

درکنار صدور این بیانیه ضداسلامی و انتشار آن در مطبوعات جمهوری آذربایجان، انتشار مقالات متعدد دیگر نیز به منظور زیرسوال بردن تشیع و نهاد مرجعیت و تقلید از مراجع شیعی نیز در دستور کار رسانه های باکو قرار گرفته است.در این مقالات، نویسندگان معلوم الحال با مباحث التقاطی سعی می کنند ریشه های اعتقادی مردم جمهوری آذربایجان را سست کنند که نمونه این آسمان و ریسمان بافی در مقاله غنیمت زاهد در سایت مدیافوروم ، سایتی که هدایت مالی و سیاسی آن رسما از طرف آمریکا می باشد، مشهود است.

برخی از نویسندگان این مقاله ها و بیانیه های ضداسلام اساسا نمی توانند چهره واقعی و کفر و الحاد و ارتدادشان را پنهان سازند و با توجه به اینکه در سال های گذشته نیز به عنوان "آتئیست های نوین " شناخته شده اند، با هتاکی و پرده دری سعی در تخریب گرایش اسلامی مردم جمهوری آذربایجان دارند.

اما ، برخی از نویسندگان مقاله های ضداسلامی با درک تمایل قلبی مردم جمهوری آذربایجان به اسلام و تشیع، منافقانه همچون غنیمت زاهد چهره واقعی خود را می پوشانند و در قالب به اصطلاح تحلیل و بررسی تاریخی و دین شناسی و توصیه های به اصطلاح ملی گرایانه و مردم خواهانه و در پوشش تکریم استقلال و هویت جمهوری آذربایجان، سعی در تخریب هویت اسلامی این کشور دارند.

7- ممنوعیت رسمی پخش اذان از مساجد و منع شدن دانش آموزان و افراد جوان از ورود به مساجد (مشابه اقدام رژیم کمونیستی شوروی سابق) برای شرکت در نمازهای جماعت و ممنوعیت اقامه نماز در مساجد شهرها به ویژه شهر بزرگ مذهبی و تاریخی «گنجه».

8- مسئولیت دادن به افراد ضد دین در سطوح فرمانداری و استانداری شهرها مثل فرماندار گنجه که ضمن محدود کردن دینداران این شهر برای حضور در مساجد، افتخار افتتاح چندین کاباره، قمارخانه و محل فساد را نیز به خود اختصاص داده است.

9- تخریب مساجد به بهانه های مختلف و حتی با توسل به زور و تهدید، به عنوان نمونه تخریب مساجد حضرت محمد(ص) در شهر «یاسامال» و مسجد حضرت فاطمه زهرا(س» در منطقه «گونشلی» و یا تعطیلی کامل و قفل و بست کردن مسجد بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) در «نخجوان».

10- اعلام رسمی دولت باکو به طلاب مشغول تحصیل در ایران و تهدید کسانی که تحصیلات دینی دارند و یا در ایران تحصیل کرده اند، که هیچ گونه شغل و منصب دولتی اعطاء به آن ها نخواهد شد. همچنین تصدی امور دینی توسط روحانیون تحصیل کرده در خارج از کشور و نیز تبلیغ دین توسط آنان در جمهوری آذربایجان ممنوع شده است.

11- تعطیلی تمام مدارس دینی و اسلامی در کشور و محروم کردن همه طلبه های مدارس دینی از امتیازات اجتماعی.

12- ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری ماه های محرم و صفر و تعیین زمانی یک یا دو ساعته در داخل مساجد، آن هم با حضور حداکثری نیروهای امنیتی و چند برابر شدن جریمه های مالی و حبس های درنظر گرفته شده برای نقض کنندگان ممنوعیت های اعمال شده علیه فروش و توزیع کتب و اشیای دینی در این کشور در ماه های پایانی سال 2011 .

13- دستگیری تمام فعالان سیاسی و مذهبی به ویژه اعضای «حزب اسلامی» این کشور به بهانه های واهی مثل نگهداری سلاح غیرمجاز و یا داشتن موادمخدر و یا اخلال در نظام امنیتی کشور، مخالفان مذهبی به حبس-های سنگین 12 ساله محکوم شده اند.

14- محدودیت برای انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان دارای گرایش های مذهبی و اسلامی در انتخابات خصوصا اعضای حزب اسلامی و رد صلاحیت نامزدهای مستقل و اسلام گرا در انتخابات پارلمانی.

15- مبارزه شدید با اسلام و مذهب شیعه توسط دولت حتی در ارائه آمار رسمی در مورد میزان جمعیت مسلمان و جمعیت شیعیان این کشور امتناع می کند.

16- لغو یک طرفه روادید اتباع آذری در روز 12 بهمن 1388 به میمنت ورود حضرت امام (ره) به ایران، در حالی که سالانه میزبان چند صد هزار نفر از اتباع جمهوری آذربایجان به عنوان زائر، بیمار یا خریدار کالای ایرانی هستند.این اقدامات ضددینی الهام علی اف در جامعه شیعی آذربایجان، آن هم در زمانی که بیداری اسلامی کشورهای منطقه را فراگرفته است، می تواند عواقب وخیمی برای دولت وی داشته باشد. چه این که نهضت اسلامی مردم آذربایجان بسیار قبل تر از موج اخیر بیداری اسلامی در این کشور فعال بوده و از ریشه های عمیق و ظرفیت های زیادی برای مقابله با دولت لائیک علی اف برخوردار است.

انتهای خبر/ع1

منبع:hkhedmat

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.