سه شنبه 23 خرداد 1391 | 09:46
ژنرال جان آلن، فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان
ژنرال امریکایی می‌گوید حملات هوایی ناتو به منازل افغان‌ها ادامه دارد
ژنرال امریکایی می‌گوید حملات هوایی ناتو به منازل افغان‌ها ادامه دارد
نيروهاي تحت امر امريکا مي‌گويند، حملات هوايي را علیه منازل غيرنظاميان در افغانستان محدود خواهند کرد اما اين حملات علیه شبه نظاميان مظنوني که در مناطق مسکوني پناه مي‌گيرند، ادامه خواهد یافت.

بسیج پیشکسوتان

سرتیپ کورتيس اسکاپاروتي، جانشين فرمانده نيروهاي امريکايي در افغانستان روز دوشنبه (۲۲ خرداد، ۱۱ ژوئن) در مصاحبه با خبرنگاران گفت ژنرال جان آلن، فرمانده نيروهاي بين‌المللي در افغانستان دستورالعملي را صادر کرد که بر طبق آن "در حملات هوايي علیه منازل غيرنظاميان از مهمات استفاده نخواهد شد مگر اين که آخرين راه چاره باشد و در حقيقت اين کار دفاع ار سربازان‌ ما را تضمين کند."

وي گفت: "اين امر به اين معنا نيست که ما به دنبال شورشيان نيستيم، بلکه انتظار نداريم شورشيان... از منازل غيرنظاميان استفاده کنند."

بر اثر يک حمله هوايي تحت امر امريکا روز چهارشنبه در استان شرقي لوگر، ۱۸ غيرنظامي افغان از جمله زنان و کودکان جان خود را از دست دادند.

حامد کرزي، رئيس جمهور افغانستان روز شنبه (۲۰ خرداد، ۹ ژوئن) بعد از نشستي که با رايان کراکر، سفير امريکا در افغانستان و ژنرال آلن فرمانده نیروهای بین‎المللی در این کشور داشت، به این نکته تاکید کرد که به وي تعهد داده شده بود اتحاد غرب حملات خود بر مناطق مسکوني را متوقف کند.

افزايش تلفات غيرنظاميان ناشي از حملات ناتو، روابط کرزي و متحدان غربي‌اش را تيره و تار کرده است.

حمله نيروهاي خارجي تحت امر امريکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ آغاز شد. هرچند که اين تهاجم به ظاهر منجر به سرنگوني طالبان از قدرت شد اما نا امني در کشور افغانستان با وجود حضور ۱۳۰ هزار نيروي تحت امر امريکا در اين کشور جنگ زده، همچنان در حال افزايش است.

سازمان ملل متحد ۴ فوريه اعلام کرد سال ۲۰۱۱ مرگبارترين سال از نظر کشته شدن غيرنظاميان افغان محسوب مي‌شود. تلفات غيرنظاميان افغان در اين سال ۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ افزايش داشته و نسبت به سال ۲۰۰۷ تقريبا دو برابر شده است.

۳ هزار و ۲۱ غيرنظامي افغان بر اثر خشونت‌هاي مربوط به جنگ تحت امر امريکا در سال ۲۰۱۱ کشته و ۴ هزار و ۵۰۷ تن نيز در همان سال زخمي شدند.

بر اساس اعلام سازمان ملل، ۷۷ درصد از اين غيرنظاميان در اثر حملات شبه نظاميان و ۱۴ درصد نيز از سوي نيروهاي خارجي تحت امر امريکا و نيروهاي افغان کشته شده‌اند. علت کشته شدن ۹ درصد باقي‌مانده از اين غيرنظاميان نامعلوم اعلام شده است.

انتهای خبر/ع1

منبع:پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.