یکشنبه 28 اسفند 1390 | 17:05
در سومین روز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی؛
در سومین روز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی؛
   در سومین روز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی؛
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام كرد امدادگران این سازمان در 24 ساعت گذشته و در سومین روز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 91 جمعیت هلال احمر، جان 13 هزار و 760 نفر از حادثه دیدگان را نجات دادند.

بسیج پیشکسوتان : محمود مظفر' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با تلاش امدادگران مستقر در یك هزار و 245 پایگاه امداد و نجات ثابت، سیار و موقت این سازمان در سراسر كشور، مسافران یاد شده از انواع حوادث جاده ای، كوهستانی و برف و كولاك نجات یافتند و به صورت موقت در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری اسكان داده شدند.

وی گفت: طی 24 ساعت گذشته، 433 مورد انواع حوادث در سراسر كشور به وقوع پیوست كه در مجموع، 13 هزار و 810 نفر از هموطنان دچار سانحه شدند كه با انجام انواع عملیات های امداد و نجات جاده ای، هوایی، كوهستان و اسكان اضطراری و موقت، 13 هزار و 760 نفر از آنان نجات یافتند.

مظفر ادامه داد: در حوادث یاد شده، یك هزار و 534 نفر از هموطنان مصدوم شدند كه با اعزام فوری نیروهای واكنش سریع این سازمان و انجام اقدامات فوری امدادرسانی،257 نفر از آنها با قید فوریت های امدادی به مراكز درمانی اعزام و یك هزار و 534 نفر از مصدومان یاد شده در محل سانحه از سوی امدادگران ، درمان سرپایی شدند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: امدادگران هلال احمر همچنین هشت هزار و 76 نفر از مسافران گرفتار در برف و كولاك استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و كردستان را نجات و در پایگاه های امداد و نجات، اسكان اضطراری و موقت دادند.

مظفر اظهار داشت: همچنین بالگردهای امدادی واحد امداد و نجات هوایی این سازمان در پوشش هوایی عملیات های امداد و نجات و انتقال مصدومان حوادث یاد شده مشاركت جدی داشتند و با انجام 40 ساعت پرواز امدادرسانی به انتقال مصدومین انواع حوادث در استان های یاد شده پرداختند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، حال عمومی مصدومان را مساعد توصیف كرد .

وی افزود: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 91، عوامل امدادی این سازمان شامل پزشكان، پرستاران، امدادگران و نجاتگران جوان و داوطلب در 389 پایگاه ثابت و 856 پست موقت خدمات امدادرسانی انجام خواهند داد.

به گفته مظفر، این سازمان برای اجرای موفق طرح ملی امداد و نجات نوروزی، اسكان 154 هزار مسافر گرفتار و در راه مانده، درمان 71 هزار و 500 مسافر حادثه دیده احتمالی را برنامه ریزی كرده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست درصورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی شامل حوادث و سوانح جاده ای، دریایی و كوهستان با شماره 147 ' ندای امداد ' سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر كشور تماس بگیرند.

منبع:ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.