دوشنبه 7 فروردین 1391 | 20:54
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:
تدوین برنامه ریشه کنی بی سوادی در کشور/ساختار نظام آموزشی نهضت اصلاح شد
تدوین برنامه ریشه کنی بی سوادی در کشور/ساختار نظام آموزشی نهضت اصلاح شد
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در سال 90 برنامه‌ای برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در گروه ۱۰ تا ۴۹ سال کشور تدوین شد، گفت: ساختار نظام آموزشی نهضت سوادآموزی اصلاح شد.

بسیج پیشکسوتان: علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور  با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده است، اظهار داشت: هر کسی که عمرش را در مسیر علم و دانش سپری می‌کند، می تواند شرایطی را فراهم کند تا در آینده خیلی نزدیک کالای با کیفیت و در طراز مردم کشور تولید شود و این هم امکان‌پذیر نیست مگر اینکه پله‌‌های ترقی علم و دانش را پشت سر هم طی کند و با توسعه فناوری و علوم جدید، امکان خدمت‌رسانی در طراز بالاتر و امکان تولید کالای باکیفیت در شأن و اندازه مردم ایران را به ارمغان بیاورد و در خدمت خانواده‌ها و آینده کشور قرار دهد.

وی ادامه داد: فرهنگیان در پرورش استعدادهای فطری و شکوفایی توانمندی‌های ذاتی دانش‌آموزان بسیار مؤثر هستند؛  سابقه آموزش و پرورش و تلاش معلمان در کشور ایران و خیلی از کشورهای دیگر نشان داده است که اگر آموزش و پرورش با تمام اجزا و عناصرش در مسیر خدمت به مردم و توسعه و آبادانی همه جانبه کشور قرار گیرد، شاهد پیشرفت کشور در تمام ابعاد خواهیم بود.

باقرزاده با بیان اینکه خانواده‌ها هم رکن اصلی هستند، اضافه کرد: در سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش نوین را بر پایه ۳ رکن اصلی می‌بینند که شامل حکومت، آموزش و پرورش (مدرسه) و خانواده است؛ مدرسه با همه عناصر و ارکانش و فناوری‌های آموزشی، حکومت با همه آورده خودش و جهت‌گیری‌های درست دادن و خانواده با همسویی با جریان تربیت، سه رکن هستند.

وی افزود: امروزه به ثابت شده است که اگر خانواده همسو و هم‌راستا با مسائل تربیتی و آموزش کشور باشد، هم ماندگاری تغییرات یادگیری در افراد بیشتر است و هم وصول به هدف‌ها، زمان، منابع و انرژی کمتری می‌برد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آینده برای کشور ما، جامعه ما و ملت ما بسیار روشن و درخشان است و انشاءالله وعده خداوند برای حکومت در دنیا و برتری بر همه ملت‌ها به زودی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی به فعالیت های نهضت سواد آموزی در سال 90 اشاره کرد و بیان داشت: در مجموعه سوادآموزی چند کار مهم انجام دادیم که مهمترین آن، برنامه‌ای برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در گروه ۱۰ تا ۴۹ سال کشور تدوین شد؛ واحدهای انسانی و شهرستانی نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش ادغام شد تا بتوانیم همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش را برای این هدف متمرکز کنیم.

باقرزاده ادامه داد: کتاب‌ها، مواد درسی، برنامه درسی و مواد آموزشی را متناسب‌سازی کردیم و ساختار نظام آموزشی اصلاح شد ضمن اینکه دوره تحکیم در ساختار نهضت سوادآموزی پیش بینی شد و حدود ۲۰۰ ساعت برای آن در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی استخدام شدند، افزود: مابقی آموزشیاران هم سازماندهی شدند و در خدمت آموزش و پرورش قرار گرفتند؛ برای پایان سال نیز لوح تبریک سال جدید به علاوه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان هدیه وزیر آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی به همکاران پیش بینی شد که مبلغ در حال پرداخت است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اضافه کرد: آن شکاف و فاصله که بین سوادآموزی و آموزش و پرورش احساس می‌شد چه به لحاظ اداری و چه به لحاظ تشکیلاتی و سازمانی، به حداقل رسید، ضمن اینکه به اطلاعات اسمی جامعه هدف دست پیدا کردیم و تلاش کردیم آمار نسبتاً دقیقی به همراه مشخصات آنها داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ما از سال ۹۰ در مجموعه سوادآموزی کاملاً راضی هستیم و این به معنی از خود راضی بودن، نیست بلکه کار مهمی انجام گرفته و اقدامات انجام شده نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.