چهارشنبه 16 فروردین 1391 | 09:34
معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف خبر داد
سرویس اجتماعی
سرویس اجتماعی
حجت الاسلام و المسلمین محمد غلامی از اسکان بیش از 3 میلیون و 46 هزار نفر از زائران و مسافران نوروزی در زائرسراها و فضای بقاع متبرکه در طول تعطیلات نوروزی خبر داد.

بسیج پیشکسوتان: به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمد غلامی معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف در همایش سراسری مدیران، معاونان و کارکنان سازمان اوقاف، طرح آرامش بهاری را یکی از طرح‌های موفق سازمان اوقاف دانست و افزود: این طرح برای دومین سال از 28 اسفند تا 13 فروردین ماه در بیش از 2 هزار بقعه متبرکه برگزار شد و اقشار مختلف مردم از برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، قرآنی و هنری آن بهره‌مند شده‌اند.
 
غلامی غبارروبی از بقاع متبرکه را یکی از برنامه‌های این طرح دانست و افزود: مراسم غبار روبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و قبور مطهر امامزادگان و شهیدان مدفون در جوار بقاع متبرکه در روز 25 اسفند ماه در بیش از 2275 بقعه با مشارکت 25 هزار نفر از خدام، هیأت‌های امناء و با همکاری 25 نهاد فرهنگی برگزار شد.
 
حجت الاسلام غلامی برگزاری مراسم تحویل سال نو را در بقاع متبرکه یکی دیگر از برنامه های طرح آرامش بهاری دانست و افزود: مراسم تحویل سال نو همراه با قرائت زیارت آل یاسین، مداحی، تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته در دو هزار بقعه متبرکه برگزار شد و نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار نفر از فیوضات این مراسم معنوی در هنگام سال تحویل بهره مند شدند.
 
معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف با قدردانی از همکاری مستمر و افتخاری خدام بقاع متبرکه در طول اجرای این طرح گفت: در اجرای این طرح بیش از 25 هزار نفر از خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه در ایام تعطیلات نوروزی با رفتاری اسلامی و انسانی به مردم و زائران نوروزی اماکن متبرکه خدمات ارائه دادند که باید از آن‌ها قدردانی شود.
 
غلامی اجرای 22 عنوان برنامه در سطح بقاع متبرکه با اعتباری بالغ بر 116 میلیارد تومان از محل دریافت نذور و کمک‌های مردمی را از دیگر اقدامات سال 90 برشمرد و افزود: برگزاری 5 دوره آموزشی با حضور 530 نفر از اعضای هیأت امناء، اجرای دوره‌های آموزش استانی با حضور 3450 نفر، تهیه لباس متحد الشکل برای خدام بقاع متبرکه و تأیید حکم انتصاب 6700 نفر به عنوان اعضای امناء مساجد را بخش دیگری از اقدامات سال گذشته معاونت باع و اماکن متبرکه برشمرد.
 
حجت الاسلام غلامی به اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات عمرانی در 2799 بقعه متبرکه، احداث 213 کیلومتر جاده برای دسترسی آسان مردم به بقاع متبرکه، تجهیز 5052 بقعه به حداقل امکانات و صدور مجوز وام برای 32 بقعه متبرکه از جمله فعالیت‌های عمرانی این معاونت بوده است.
 
معاون بقاع و اماکن متبرکه با بیان این‌که اعتبارات پیش بینی شده دولت در بخش عمران مساجد و بقاع به طور کامل محقق نشد، گفت: از 105 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده دولت برای مساجد و 20 میلیارد تومان برای بقاع متبرکه مجموعاً 27 میلیارد محقق شده که این رقم در دو مقطع زمانی در میان استانها توزیع شد.

منبع:برنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.