سه شنبه 29 فروردین 1391 | 06:30
سرویس اجتماعی
سرویس اجتماعی
سی‌و‌سومین سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری اردیبهشت ماه امسال با شعار 'مطهری و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ' در سراسر كشور برگزار می‌شود .

بسیج پیشکسوتان "

نشست شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت سی و ‌سومین سالگرد شهادت شهید مطهری عصر روز دوشنبه با حضور عزت الله ضرغامی رییی سازمان صدا و سیما برگزار شد .

در این نشست اعضای بنیاد علمی و فرهنگی علامه شهید مرتضی مطهری و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف عضو این ستاد برنامه‌های خود را برای گرامیداشت یاد و خاطره این متفكر بزرگ جهان اسلام تشریح كردند .

قائم‌مقام مدیرعامل بنیاد علمی و فرهنگی علامه شهید مرتضی مطهری در آغاز این نشست با تقدیر از همكاری و حمایت صدا و سیما از این بنیاد گفت: برقراری ارتباط مستمر با نهادها و سازمان‌ها با هدف نهادینه كردن اندیشه‌‌های شهید مطهری در عرصه‌های مختلف در دستور كار این بنیاد است .

'محمد جعفری جلوه' با اعلام اینكه حركت به سمت فعالیت‌های كیفی مورد نیاز جامعه بر اساس اندیشه‌های شهید مطهری در دستور كار بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری قرار دارد افزود: شعار امسال این بنیاد برای برگزاری سی‌سومین سالگرد شهادت این متفكر ' مطهری و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ' است.

جعفری جلوه در ادامه با تشكر از تلاش متعهدانه اعضاء ستاد بزرگداشت شهید مطهری برنامه‌های بزرگداشت سی‌و سومین سالگرد شهادت این معلم متفكر را تشریح كرد كه بر اساس آن برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی با عنوان آیینة مطهر ، آغاز نگارش داستان زندگی معلم شهید ، برگزاری جلسات نقد و بررسی اندیشه‌های شهید مطهری در 30 استان توسط 750 كانون بسیج دانشجویی ، راه‌اندازی 50 كرسی آزاداندیشی در سراسر كشور ، برگزاری همایش و نشست‌های مختلف تخصصی در حوزه‌های علمیه ، برگزاری 100 همایش در 100 دانشگاه كشور با موضوعات بیداری اسلامی و اقتصاد اسلامی و دیگر موضوعات از جمله این برنامه ها است.

همچنین تولید آثار رادیویی و تلویزیونی برگرفته از آثار و اندیشه‌های شهید مطهری، برگزاری نمایشگاه‌های كتاب، تقدیر از معلمان و مربیان نمونه كشوری، رونمایی از كتب جدید از آثار و سخنان شهید مطهری، تشكیل ستاد دائمی، بزرگداشت شهید در بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری، مسابقات وبلاگ‌نویسی، بهره‌برداری از سایت جامع شهید مطهری ، برگزاری همایش بین‌المللی حكمت مطهر با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی ، ایجاد كرسی‌های مطهری شناسی در چند دانشگاه خارج از كشور، تبدیل فضاهای فرهنگی تهران به عنوان نمایشگاه بزرگ آثار و اندیشه‌های شهید مطهری ، برگزاری 22 همایش در 22 منطقه تهران ، اجرای سمفونی بزرگ شهید مطهری ، برگزاری همایش بزرگ نخبگان بسیج كشور ، تولید و توزیع آثار صوتی از سخنان شهید مطهری در تهران و شهرستان‌ها ، اولین همایش شهید مطهری در حوزه علمیه نجف اشرف و افتتاح اولین مركز مشاوره علامه شهید مرتضی مطهری در مدرسه فیضیه قم از جمله برنامه‌های گرامیداشت سی‌و سومین سالگرد شهادت شهید مطهری است .

در این نشست علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس و فرزند شهید مطهری از توجه و اهتمام ویژه رئیس سازمان صدا و سیما به نشر آثار و اندیشه‌های شهید مطهری در جامعه تشكر كرد و گفت: شهید مطهری مباحث ارزشمندی در ارتباط با نقش تربیتی كار و تأكید بر استفاده از تولید داخلی دارند كه متناسب با موضوعات روز و شعار سال این مباحث توسط بنیاد شهید مطهری استخراج و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد .

وی از انتشار كتب جدیدی برگرفته از سخنرانی‌های شهید مطهری خبر داد و گفت : همزمان با سی‌و سومین سالگرد شهادت این شهید از كتب ' زن و مسائل سیاسی '، ' زن و شهادت دادن '، ' زن و قضاوت ' و ' زن و سیاست ' در 5 جلد و كتاب انسان‌شناسی برگرفته از 13 جلسه سخنرانی‌ آن شهید و كتاب یادداشت‌های وی رونمایی می‌شود .

مطهری همچنین به تولید آثار رسانه‌ای مربوط به شهید مطهری توسط صدا و سیما در سال‌های گذشته اشاره و با مؤثر توصیف كردن برنامه‌های صدا و سیما از رئیس رسانه ملی درخواست كرد پخش مجدد ویژه برنامه‌های شهید مطهری را در دستور كار رسانه قرار دهد .

'عزت الله ضرغامی' رییس سازمان صدا و سیما در این نشست شهید مطهری را اندیشمند همیشه زنده معرفی كرد و گفت باید تلاش كرد تا جامعه از این چشمه فیاض علم و معرفت سیراب و اندیشه‌های ناب این متفكر در عرصه‌های مختلف به خوبی تبیین و تشریح شود .

ضرغامی فعالیت‌های بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری را ارزشمند خواند و بر فعال بودن این بنیاد و ستاد بزرگداشت در طول سال و ارائه برنامه‌های ویژه در مقاطع خاص تأكید كرد .

وی بر اهمیت توجه ویژه به آثار شهید مطهری به عنوان خوراك فكری معنوی و فرهنگی جامعه تأكید و تصریح كرد : آثار شهید مطهری كه برگرفته از آیات نورانی قرآن و روایات ائمه اطهار (علیهم ‌السلام ) است بهترین و ارزشمندترین خوراك فكری مورد نیاز جامعه است و این آثار و اندیشه‌های ناب می‌توانند مبنای تمام تولیدات صدا و سیما قرار گیرند .

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به نامگذاری سال 91 به عنوان سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب آثار ارزشمند شهید مطهری را در این حوزه برای مسئولان ، مردم و محققان بسیار راهگشا دانست .

 

ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.