شنبه 2 اردیبهشت 1391 | 15:53
سردار احمدی مقدم
سرویس اجتماعی
سرویس اجتماعی
فرمانده نیروی انتظامی کشور در ارتباط با آغاز فصل گرما و برنامه‌های نیروی انتظامی برای مقابله با بدحجابی گفت: وظیفه نیروی انتظامی در مسئله حجاب ارتباطی به سرما و گرمای هوا ندارد.

بسیج پیشکسوتان "

 

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش جانبازان و سرو قامتان ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: وظایف نیروی انتظامی در زمینه حجاب به سرما و گرمای هوا ارتباطی ندارد و بنابر اقتضائات زمانی و حجم مسافرت‌ها در شهرها و مراجعه به تفرجگاه‌ها و ییلاق‌ها افزایش می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: در این راستا نیروی‌ انتظامی نیز برنامه ویژه را برای برقراری امنیت در تفرجگاه‌ها، مناطق ساحلی و مسافرپذیر اجرا می‌کند و با معدود کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه در ارتباط با مسئله حاشیه‌نشینی و پدیده خرده‌فروشی مواد مخدر در حاشیه کلان‌شهرها، گفت: در این راستا هر زمان که شهرداری‌ ها، شوراهای شهر و مسئولان استان برای تبدیل حاشیه شهرها به پارک و فضای تفریحی اقدام کنند و در این راستا ساکنان این مناطق به نقاط امن منتقل شود، نیروی انتظامی نیز آمادگی دارد تا برای پاک‌سازی این مناطق وارد عمل شود.

احمدی مقدم افزود: آنچه که مسلم است رفع  مشکل خرده‌فروشی مواد مخدر در حاشیه شهرها مربوط به حوزه شوراها و شهرداری‌ها است که بر این اساس هر زمان که مسئولان شهری و استانی آمادگی خود را اعلام کنند، نیروی انتظامی نیز آماده همکاری است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه توسعه بی برنامه و غیر متوازن را عامل اصلی گسترش حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه پیرامون شهرها و ضعف‌های ناشی از جلوگیری این روند سبب شده است که حاشیه شهرهای بزرگ مانند آهن‌ربا جمعیت را به خود جذب کند.

وی ادامه داد: بی شک ادامه این روند سبب بروز ناهنجاری‌ها، فقر و حاشیه‌نشینی در این شهرها می‌شود که در این راستا توسعه متوازن شهرها و توجه به شهرهای دور دست و روستاها را مهم‌ترین راهکارهای مقابله با این معضل است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه به تلاش‌های انجام شده برای مبارزه با خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان اشاره کرد و گفت: طبق هماهنگی‌هایی هفته گذشته که در کمیته مقابله با عرضه موادمخدر انجام شد، اقدام سراسری برای جمع‌آوری معتادان و مواد فروشان ولگرد خواهیم داشت.

احمدی مقدم در ادامه به کمبود اردوگاه‌ها و زندان ها برای نگهداری از معتادان و خرده فروشان موادمخدر اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی و متولیان حوزه بهداشت با کمبودهایی در این زمینه مواجه‌اند که بر این اساس ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان زندان‌ها فعالیت‌هایی را برای توسعه زیرساخت‌ها و اردوگاه‌هایی که در قانون جدید مبارزه با موادمخدر منظور شده است، آغاز کرده است.

انتهای پیام/

فارس

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.