پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 | 09:31
آیت الله علم الهدی:
سرویس: اجتماعي
سرویس: اجتماعي
امام جمعه مشهد گفت: ولايت مداري کسی که فاطمیه را سیاه پوش باشد اما در خط دفاع از ولایت نباشد، همانند ولایت مداری مامون است.

بسیج پیشکسوتان "

 

آیت الله علم الهدی دیشب در هیئت دانشجویی سیدالشهدا دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این مطلب که رهبری و مدیریت امت اسلامی باید در قالب جریان وحی و تداوم حاکمیت الله باشد، گفت: مدیریت اجتماعی در ارتباط مستقیم با دستگاه مبدا و خدا می بایست باشد.
وی با اشاره به نقطه مقابل این نوع نگاه ادامه داد: بعضی معتقدند جریان رهبری و مدیریت جامعه مثل سایر جوامع مربوط به خواست و اراده مردم است.
امام جمعه مشهد الرضا با بیان این مطلب که این دو رویکرد در زمان رحلت حضرت رسول مطرح بود، خاطرنشان کرد: این دو رویکرد امروز هم در قالب جریان ولایت مداری و جریان ولایت ستیزی مطرح است.
آیت الله علم الهدی این عقیده که اتفاقات صدر اسلام یک درگیری کوچک بین مسلمانان بوده است را اشتباه دانست و تصریح کرد: عده ای می گویند این یک رخ داد طبیعی است و هر زن حامله ای در اینگونه درگیری ها باشد امکان دارد بچه اش را سقط کند؛ پس این مسئله نباید باعث تفرقه بشود، در حالی که اگر عمیق تحلیل کنید این حرف اشتباه است.
وی این حادثه را یک جریان دانست که تا به امروز برای مسلمانان قابل تامل است و افزود: مسلمانان باید تامل کنند که مبنای حکومت اسلامی را  چه چیزی قرار بدهند.
امام جمعه مشهد با بیان این مطلب که حرکت حضرت فاطمه(س) در خط دفاع از شوهر و حفظ قدرت خانوادگی نبود، تاکید کرد: حرکت حضرت زهرا(س) قیام برای دفاع از ولایت بود.
آیت الله علم الهدی حاکمیت الله و ولایت را یک خط سیاسی دانست که بر مبنای آیات قرآن و حدیث پیامبر است و ادامه داد: جریان سقیفه بنی ساعده ولایت ستیز و دفاع حضرت زهرا از حق حضرت علی(ع) ولایت مداری بود.
اصل ولایت مداری دفاع از مدیریت مبتنی بر ارتباط وحی است
وی ولایت مداری را تنها در عشق به پیامبر و عزیزانش ندانست و گفت: عشق به اهل بیت لازم است اما اصل ولایت مداری دفاع از خط مدیریتی مبتنی بر ارتباط وحی و خداوند است.
امام جمعه مشهد مقدس در خصوص کسی که فاطمیه را سیاه پوش باشد اما در خط دفاع از ولایت نباشد تصریح کرد: ولایت مداری این افراد مثل مامون است که مجلس اثبات حقانیت امام علی(ع) را برگزار می کرد اما ولایت امام رضا(ع) را قبول نداشت.
آیت الله علم الهدی با اشاره به حدیث سلسله الذهب خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) گفت توحید با ولایت پذیرفته است و خودش را شرط ولایت دانست.
وی ضمن طرح این سوال که چرا امام رضا(ع) نفرمودند شرط توحید ولایت امیر المومنین(ع) است، پاسخ داد: چون امام و ولی زمان حضرت رضاست و هرکس می خواهد ولایت مدار وموحد باشد باید از او تبعیت کند.
امام جمعه مشهد ولایت مداری امام رضا(ع) را در راستای ولایت مداری حضرت زهرا(س) دانست و افزود: امروز کسی ولایت مدار است که حاکمیت امام زمان و رسالت حاکمیت جهانی وی را قبول داشته باشد و در زمان غیبت طبق توقیع خود حضرت، به مجتهد جامع الشرایط مراجعه کند.
آیت الله علم الهدی شهادت حضرت زهرا(س) را آغاز جریان ولایت مداری دانست و افزود: حضرت زهرا تز اصلی، راهکار رسیدن به آن و مرز مسئولیت را برای همه مسلمانان مشخص کرد.
حضرت زهرا(س) میدان دار دفاع از ولایت در مقابل غصب خلافت
وی در خصوص دلیل عدم استفاده امام علی(ع) از شمشیر در جریان غصب خلافت و بیعت به زور، به لحظات آخر عمر پیامبر اشاره کرد و تصریح کرد: در لحظات آخر پیامبر حضرت علی را به تنهایی به حضور می طلبد و به او از اتفاقات آینده می گوید و از وی سوال می کند که تو در آن شرایط چه می کنی؟
  امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: حضرت علی (ع) پاسخ می دهد که شمشیرم حافظ دین رسول خدا و من است و پیامبر در جوابش گفت نه علی، فاطمیه میدان دار این اتفاقات است.
آیت الله علم الهدی دلیل سکوت و عدم واکنش حضرت علی(ع) را در مقابل حمله به خانه اش را همین مسئله دانست و ادامه داد: حضرت علی(ع) تنها زمانی از اتاق بیرون آمدند که صدای فاطمه(س) بلند شد که فرزندم کشته شد.
وی افزود: حضرت فاطمه(س) حتی در آن شرایط فضه را به کمک طلبید نه حضرت علی(ع)، چون اگر ایشان را صدا می زد بر حضرت تکلیف می شد.
امام جمعه مشهد مقدس گفت: حضرت فاطمه(س) حتی همین قدر هم نمی خواستند حضرت را در تکلیف قرار بدهند چون تکلیف حضرت علی(ع) چیز دیگری بود.   انتهای خبر/   خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.