پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 | 09:40
حجت الاسلام صديقي در تجمع بزرگ هيئت‌هاي فاطمي:
سرویس: اجتماعي
سرویس: اجتماعي
خطيب جمعه تهران اظهار داشت: خطاب به آقا امام زمان (عج الله) مي‌گوييم، آقا شما شاهديد كه مردم ايران 33 سال است، نگذاشته‌اند درخانه ولايت آتش بگيرد؛ آقا ...

بسیج پیشکسوتان "

حجت الاسلام صديقي ظهر امروز در تجمع بزرگ هيئت‌هاي عزادار فاطمي در ميدان هفت تير حضور پيدا كرد و سخناني را در مورد ويژگي‌هاي حضرت زهرا(س) ايراد كرد.
 متن كامل سخنان حجت الاسلام صديقي بدين شرح است:
فاجعه دردناك شهادت جانسوز بزرگ حماسه آفرين دفاع از حريم قرآن و ولايت، بزرگ حماسه آفرين ميدان رسواگران نفاق، چشمه جوشان گريه، بزرگ مجاهد دوران آفرينش كه همه وجودش جمال الله بود، بزرگ بنيان‌گذار جبهه مقابله با اشرافيت، نفاق و دورويي، مادر عاشورايان و سيده شهيدان عالم حضرت فاطمه(سلام الله عليها) را به حضور مبارك صاحب اين روز و صاحب اين دل‌هاي كه به اين مكان آمده‌اند، تسليت مي‌گويم.
 حضرت زهرا (س) در دل تمام كساني كه حماسه آفرين هستند، چه در ايران و چه در سوريه و چه در بحرين جاي دارد.
 امروز اين جمع، جمع شده است و آموزگار اين جمع حضرت زهرا(س) است و و مطمئن باشيد فرزندش امام زمان(عج الله) نيز در اين جمع  حضور دارد.
 اگر براي يكي از ماها اتفاقي بيافتد و مادرمان از دنيا رفته باشد اگر كسي مجلسي براي مادرمان بگيرد، حتماً حضور پيدا مي‌كنيم، باورتان مي‌آيد كه اين همه جمعيت آمده باشد و امام زمان(عج الله) نباشد.
 خطاب به آقا امام زمان (عج الله) مي‌گوييم آقا شما شاهديد كه مردم ايران 33 سال است، نگذاشته‌اند درخانه ولايت آتش بگيرد آقا اينها قسم خورده‌اند كه تا آخر با علي(ع) باشند.
مسئله اول كه در مورد فاطمه زهرا(س) بايد بيان كنم، مسئله توحيد است حضرت زهرا (س) دار و ندارش را براي خداوند داده بود و اين شيوه زهرا(س) بود كه همه كارها را به عشق خدا انجام مي‌داد، حضرت زهرا(س) همه وجودش درد دين بود.
حضرت زهرا(س) براي بشريت مادري مي‌كرد او خودش را فدا كرد تا جامعه اسلامي زنده بماند تا اقتدار حق حفظ شود.
حضرت زهرا(س) چون عشق به خدا داشت هيچ دردي را حس نمي‌كرد به خداي احد و واحد كه هيچ جانبازي را به دردمندي حضرت زهرا(س) نمي شناسم حضرت زهرايي كه سرتاپايش آثار ضرب و شتم، غلاف شمشير و غيره بود و اين دردها مكرر و مكرر تكرار مي‌شد.
او تنها سرباز ولايت بود و هميشه دربرابر ناحق مقاومت مي‌كرد به همين خاطر و به عشق زهرا(س) است كه ما تا به حال توانسته‌ايم در برابر غرب تاب بياوريم و آنها را به زانو دربياوريم، چرا چون ما نيروي عشقي داريم كه در برابر هزاران قدرت ايستادگي مي‌كند و آنها از همين نيروي عشق است كه مهار شده‌اند.
حضرت زهرا(س) يك جمله از دردهايي كه داشت را هيچ وقت عنوان نمي‌كرد او براي فرزندانش، مادري مهربان براي علي(ع) همسري دلسوز و زن خانه نشين بود اما در مواقعي كه لازم بود مثل يك بسيجي آرام آرام جريان را حماسي مي كرد و حاكمان زمان خودش را مورد خطاب قرار مي‌داد و بعد برنامه استيضاح‌شان را مي‌چيد.
او آنچنان با حق صحبت مي‌كرد كه همه در مقابلش كم مي‌آوردند هم جنگ نرم و هم جنگ نظامي را رهبري مي‌كرد و نسل‌هاي بعدي را نيز به دنبال خود كشانده است او خطاب به حاكمان زمانش مي‌گفت: شما دنياي زشتي داريد دنيايي كه صداقت، ايمان، خداپرستي در آن نيست و اين دنيايي زشتي كه شما داريد، براي من جذاب نيست.
اگر مردي در مدينه پيدا مي‌شد هيچ وقت دختر پيغمبر(ص) كمرش شكسته نمي‌شد.
حضرت زهرا(س) خطابش به حاكمان و مردم زمانش اين است كه ما شمارا آزموديد و به درد ما نمي‌خورديد اما امام زمان(ع) امروز به شما كه اين جمع‌هاي فاطمي را تشكيل داده‌ايد مي‌گويد شما مرد ميدان هستيد مرد ايمانيد، حرام خور نيستيد پس شما را نگاه مي‌كنم حاجتان را مي‌شنوم.
دومين ويژگي حضرت زهرا(س) صبر اوست، در برابر همه چيز بايد صبر داشت. صبر، سنگري است كه اگر نباشد هيچ كس در هيچ جبهه‌اي پيروز نمي‌شود.
زهرا(س) در سنگر خانه‌داري، زني نمونه و در سنگر دفاع از ولايت نيز نمونه زنان عالم است.
زنان ما مانند حضرت زهرا(س) بايد كار را به خانه ببرند و توليد را در خانه داشته باشند بايد فرزنداني را تربيت كنند كه مانند فرزندان زهرا(س) نمونه باشند.
حضرت زهرا(س) درست است كه زن خانه بود اما زماني هم كه لازم بود و پدرش و علي(ع) به او نياز داشتند براي دفاع از ولايت قد علم مي‌كرد.    در روايات آمده است كه ما چند نفر را داريم كه «بكاء» بودند، «بكاء» غير از گريه است يعني كسي كه خورد و خوراكش گريه است، اولين نفر حضرت آدم(ع) بود وقتي كه از بهشت اخراج شد و از حضور خدا دور شد شب و روز گريه مي‌كرد، دومين نفر يعقوب(ع) بود كه مبتلا به فراغ يوسفش شده بود، سومين نفر يوسف(ع) بود كه در فراغ پدر گريه مي‌كرد و چهارمين نفر حضرت زهرا (س) كه براي دفاع از علي(ع) و بعد از فوت پيغمبر(ص) شبانه روز گريه مي‌كرد.   آنقدر گريه‌هاي زهرا(س) زياد شده بود كه دشمنان علي(ع) به نزد او آمدند و گفتند ما از گريه‌هاي فاطمه(س) خسته شده‌ايم به او بگو ديگر گريه نكند، حضرت علي(ع) نزد حضرت زهرا (س) آمدند و حرف آنان را به حضرت زهرا(س) گفتند، اما حضرت زهرا(س) در حالي كه گريه مي‌كرد، گفت: به آنها بگو از عمر فاطمه چيزي باقي نمانده است اما تا هستم براي دفاع از ولايت و مظلوميت علي گريه مي‌كنم. انتهای خبر/ پیشکسوتان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.