چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 | 08:59
25 فقره سرقت در یک شب در شمال تهران؛
سردار احمدي مقدم:گشت هاي شبانه پليس افزايش مي يابد
سردار احمدي مقدم:گشت هاي شبانه پليس افزايش مي يابد
شب گذشته 25 فقره سرقت همزمان در یکی از نقاط شمالی تهران رخ داد.

بسیج پیشکسوتان

 

به نقل از یک منبع آگاه، شب گذشته 11 اردیبهشت ماه در محدوده مناطق شمالی پایتخت همزمان 25 فقره سرقت رخ داد.

البته شنیده ها حاکی است که این سرقت ها در بین کامیون ها و سواری های پارک شده در سطح شهر صورت گرفته و  مالباختگان در مراجعه به كلانتري اعلام كردند كه  در بین این سرقت ها، سرقت لوازم خودرو نيز صورت گرفته است .

این گزارش می افزاید،در چند هفته گذشته بنا بر ادعای شهروندان سرقت لوازم خودرو در منطقه شمالی پایتخت افزایش چشمگیری داشته است.

فرمانده انتظامی کشور در اين رابطه گفت :مالکین خودرو با تکیه بر بیمه، از امنیت خودروی خود غافل بوده و به امید جبران خسارتی از جانب بیمه بر افزایش میزان سرقت خودرو تاثیر گذاشته اند.
 سردار احمدی مقدم، در خصوص سرقت خودرو شب پیش در منطقه شمال تهران اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: سرقت خودرو تقریبا طبیعی شده است و این گونه جرم ها مدت هاست که به صورت باندی اتفاق می افتد و عملکرد این باندها این گونه است که چند گروه به صورت همزمان در مناطق مختلف تهران اقدام به سرقت خودرو می کنند.
احمدی مقدم افزود: پلیس وظیفه دارد این گونه جرمها را پیش گیری کند که متاسفانه با وجود گشت های شبانه در نقاط تهران، در این اقدام ناکام مانده ایم چرا که با وجود نیروهای پلیس به صورت شبانه در تهران، هنوز نتوانسته ایم آمار سرقت خودرو را کاهش دهیم.
وی خاطر نشان کرد: علت کافی نبود گشت های پلیس را می توان سهل انگاری مالکین خودرو دانست چرا که با وجود بیمه های خودرو، مالکین دیگر نسبت به امنیت خودرو بی تفاوت شده و به امید جبران خسارت از جانب بیمه، دیگر نسبت به خودروی خود از وسایل امنیتی از جمله قفل فرمان و.... استفاده نمی کنند.
فرمانده انتظامی کشور عنوان کرد: با توجه به کاهش جرائم دیگر در کشور، متاسفانه 10 تا 20 درصد افزایش سرقت خودرو در کشور داشته ایم. این در حالی است که نسبت به سال گذشته  کاهش چشم گیری در جرائم دیگر داشته ایم.
احمدی مقدم گفت: بر طبق آمارهای به دست آمده از سال گذشته 103 درصد از خودروهای مسروقه کشف شده است که در این بین خودروهای مسروقه سال 87، 88 و 89 نیز به چشم می خورد.
وی با توجه به کنترل جرائم دیگر در کشور، اذعان داشت: ما در کنترل جرائم دیگر موفق بوده ایم و با پیش گیری پلیس ، سعی خود را می کنیم تا بتوانیم در عرصه کاهش میزان سرقت خودرو در تهران هم قدمی جدی تر برداریم.
احمدی مقدم در پایان یادآور شد: تمامی سرقت های خودرو در تهران با 2 اقدام جدی قابل کنترل خواهد بود که ابتدا با توجه مالکین خودرو به وضعیت امنیت خودروها ، می توان میزان چشم گیری از سرقت خودرو را کاهش داده و دیگر اینکه با پیش گیری پلیس نسبت به اقدام باندهای سرقت خودرو می توانیم گامی جدی در جهت کاهش میزان سرقت در سال جدید داشته باشیم.

انتهای خبر/

.yjc.ir

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.