شنبه 16 اردیبهشت 1391 | 13:18
سالروز رحلت حضرت ام البنین(س)، روز 'مادر شهدا' نامگذاری شود
 سالروز رحلت حضرت ام البنین(س)، روز 'مادر شهدا' نامگذاری شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر تكریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا، پیشنهاد كرد، سالروز رحلت حضرت ام البنین(س)، به عنوان روز 'مادر شهدا' نامگذاری و برنامه های مختلفی در این روز اجرا شود.

بسیج پیشکسوتان

'سیدمحمد حسینی' روز شنبه در نخستین كنگره سراسری شعر حضرت ام البنین(س)، چنین كنگره هایی را فرصتی مغتنم عنوان كرد كه موضوعات مربوط به اهل بیت(ع) با استفاده از ابزار هنر، بیشتر تبیین شود.

وی با بیان آنكه به این موضوعات بیش از گذشته پرداخته شده، بر آمادگی وزارت ارشاد در دعوت از اهل ذوق و شعر و ادب برای برگزاری كنگره های مشابه برای اهل بیت(ع) تاكید كرد.

به گفته حسینی، درباره ائمه(ع) و وقایعی كه بر آنها گذشته آنقدر مطالب وجود دارد كه هر چه كار شود، همچنان جای فعالیت مشاهده می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تكریم و تجلیل از شعرا، بزرگان و بویژه شاعران آیینی را مورد تاكید قرار داد و گفت: در دولت نهم و دهم به موضوع تكریم از بزرگان اهتمام ویژه ای شده و این امر با جدیت در سراسر كشور در حال انجام است.

حسینی ادامه داد: شعر آیینی نیاز به دو بال احساس و اندیشه دارد كه عواطف و احساسات را در نظر داشته و هم مبتنی بر معارف ناب اسلام محمدی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد كه هر چه اطلاعات و تحقیقات شاعران از ائمه اطهار (ع) بیشتر باشد بطور یقین آنها بهتر می توانند سروده های خود را برای همگان تبیین كنند.

به گفته حسینی، در گذشته، شعرهای آیینی بیشتر جنبه توصیفی داشت اما پس از انقلاب اسلامی تبیین ویژگی های اهل بیت(ع) و ابعاد حماسی حادثه كربلا مدنظر قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شاعران جوان توصیه كرد كه برای سرودن اشعار از تجربیات شعرای پیشكسوت برای هر چه پربارتر شدن و كامل تر شدن آثار خود بهره ببرند.

به گفته حسینی، شعری جاندار، قوی و محكم است كه بتواند در دلها نشسته و ماندگار شود.

وی همچنین از شعرا خواست از به كار بردن تعابیر و مطالب غیرواقعی و سطحی در شعرهای خود درباره ائمه(ع) پرهیز كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبیین شخصیت حضرت ام البنین(س) گفت:‌ این بانو از شاعرانی بوده كه همواره بحث زنده نگهداشتن حادثه كربلا، ظلم ستیزی و انتقال پیام كربلا را در قالب شعر با حزن و اندوه تبیین كرده است.

حسینی یادآورشد: انزجار از ظالمان، درس بزرگی است كه حضرت ام البنین(س) به همگان آموختند.

عضو كابینه دولت دهم با بیان آنكه وزارت ارشاد درباره اهل بیت(ع) در مناسبت های مختلف طی سال برنامه های مختلفی در نظر گرفته، از اهالی فرهنگ و هنر خواست در تبیین ویژگی های ائمه در قالب هنر تلاش كنند.

در ادامه این مراسم، علاوه بر تجلیل از برترین های نخستین كنگره سراسری شعر ام البنین(س)، شماری از شاعران حاضر در مراسم در وصف این بانوی بزرگوار به شعرخوانی پرداختند.

جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری در نخستین كنگره سراسری شعر ام البنین(س) كه در مجتمع فرهنگی هنری 13 آبان برگزار شد، حضور داشتند.

انتهای خبر/

.irna

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.