چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 | 16:25
برای کسانی که تظاهر به انقلابیگری می‌کنند، مفهوم است
800 سرود قره‌‌باغی برای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
800 سرود قره‌‌باغی برای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
اسفندیار قره‌باغی، 800 سرود را برای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و کشورش یا ساخته و یا خوانده، آیا معنی این امر آن هم در سال‌های تحریم همه جانبه انقلاب اسلامی، برای کسانی که تظاهر به انقلابیگری می‌کنند، مفهوم است.

بسیج پیشکسوتان

به نقل از دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، امروز که مراسم بزرگداشت هنرمند انقلاب اسلامی، استاد اسفندیار قره‌باغی را برگزار می‌شود، در کنار استقبال مناسبی که از سوی علاقه‌مندان هنر انقلاب، نسبت به این بزرگداشت صورت گرفته، اقلیتی نیز با دستاویزهای عجیب و غریب در تلاش‌‌هستند تا به زعم خود، چنین برنامه‌ای را زیر سئوال ببرند.

از جمله‌ی پرسش‌های همراه با کنایه این اقلیت که به صورت‌های مختلف دامن می‌زنند، این است: «اسفندیار قره‌باغی، از کی تا حالا «هنرمند انقلاب اسلامی» شده؟» فرض ما این است که این عده، از تاریخ هنر انقلاب اسلامی کم‌اطلاع‌اند اما، اصرارشان بر ندیدن این تاریخ ارزشمند، ما را متقاعد می‌کند به اینکه این اقلیت، با هر آنچه که پیوندی با انقلاب اسلامی داشته باشد، سر ناسازگاری دارند و حالشان از این پیوندها به هم می‌خورد وگرنه چرا باید از اینکه هنرمندی به انقلاب منتسب شود، آزرده شوند.

برای اینکه اقلیت مذکور دریابند، البته اگر بنایشان بر دریافتن باشد، که چرا قره‌‌باغی هنرمند انقلاب اسلامی است، کار سختی ندارند، فقط کافی‌ست پرونده خدمات خود را به انقلاب اسلامی وزن کنند و آنگاه فقط فهرست آثار قره‌باغی را ببینند و نه خود آثار را، تا شاید به قضاوت صحیحی برسند.

اگر قره‌باغی را با گنجینه‌ای از سرودهای پرمعنا و جهت‌دار و هدفمند و در مسیر آرمان‌های انقلاب، هنرمند انقلابی ندانیم پس چه کسی شایسته‌ی این عنوان است؟! لابد آن هنرمند پرافاده، انقلابی است که تمام خدمتش به انقلاب یک سرود بود و آن را هم تکذیب کرد که برای امام خوانده؟! یا نکند او که در تمام عمر هنری‌اش، جز می و مطرب و گیسوی یار و چشم معشوق چیزی نخوانده، هنرمند انقلاب است؟

قره‌باغی، بیش از 800 سرود را برای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و کشورش یا ساخته و یا خوانده. آیا معنی 800 سرود، آن هم در سال‌های تحریم همه جانبه انقلاب اسلامی، برای کسانی که تظاهر به انقلابی‌گری می‌کنند، مفهوم است؟

قره‌باغی، شاخص‌ترین سرود ضدآمریکایی ما را خوانده و الان هم به صحت معانی آن سرود اعتقاد و اصرار دارد، حال شما این پایمردی را مقایسه کنید با احوالاتِ جماعتی که با وجود جنایات اظهر من‌الشمس آمریکا و اسرائیل، حاضر نیستند کلمه‌ای در مذمت این جنایات بر زبان جاری کنند، آقایان می‌گویند «ما سیاسی نیستیم»!

قره‌باغی، در سی و چند سال گذشته، هر موضوع و رویدادی را که به نوعی به انقلاب اسلامی مرتبط بوده، با صدایش مستند کرده؛ آن هم نه با کارهای درجه چندم و سخیف، که با آثاری فاخر و قابل اعتنا در سطح جهان، حال چگونه می‌شود که او «هنرمند انقلاب اسلامی» نباشد؟!

حیرت انگیز است که کسانی قره‌باغی را از دایره‌ «هنرمندان انقلابی» خارج می‌کنند که خودشان بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که حتی یک ثانیه هم برای انقلاب و آرمان‌هایش مرارت نکشیده‌اند.

یکی گفته بود که دفتر مطالعات هر چیزی را به انقلاب اسلامی مرتبط می‌کند! این قبیل ذهنیات، نشان از غربت انقلاب اسلامی دارد بی‌تردید، انقلابی که هزاران هنرمند را در دامن خود پرورده و هزاران هنر را آفریده، امروز باید به با ذره‌بین به دنبال گنجینه‌هایش باشد، این یعنی اینکه ما سرمایه‌ها و فرصت‌های انقلاب را فراموش کرده و چسبیده‌ایم به تهدیداتی که همواره همراه انقلاب بوده‌اند. فرصت‌سوزی کرده‌ایم خلاصه، فرصت‌سوزی کرده‌ایم که امروز زورمان می‌آید قره‌باغی را هنرمند انقلاب اسلامی معرفی کنیم.

------------------

روح الله رشیدی

-----------------

انتهای پیام/

منبع:.farsnews

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.