یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 | 10:26
دومين همايش ملي شناورهاي تندرو آغاز به کار کرد
دومين همايش ملي شناورهاي تندرو آغاز به کار کرد
دومين همايش ملي شناورهاي تندرو در سالن همايش ابوريحان دانشگاه صنعتي شريف با حضور سردار پاسدار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه، دکتر رضا روستا آزاد رييس دانشگاه صنعتي شريف و مهندس مصطفي اثباتي رييس سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع آغاز شد. به گزارش خبرنگار سپاه نیوز؛ مجيد زماني دبير

بسیج پیشکسوتان

مجيد زماني دبير دومين همايش ملي شناورهاي تندرو با ارايه گزارشي ازمحورهاي اين همايش گفت: طي يک حرکت خود جوش در سال همت مضاعف، کار مضاعف، جوانان با استعداد ما وارد اين حوزه بسيار پراهميت صنايع دريايي شدند حوزه‌اي که بسيار پر کاربرد و با اهميت است.
وي ادامه داد: در اين عرصه با لطف و عنايت الهي و با حمايت ويژه جامعه علمي و با الهام از شعار حمايت از توليد ، کار، سرمايه، بومي سازي و مردم سازي ملي توانستيم به افزايش فناوري‌ها در خصوص شناورهاي تندرو بپردازيم.
زماني از دستاوردهاي مهم اين همايش را ورود چشمگير جوانان و حمايت‌کنندگان به اين عرصه دانست و افزود: اين حرکت چشمگير که در بومي‌سازي شروع شده ،حرکتي اميدوار کننده است که ما حمايت از آن را يک وظيفه مي‌دانيم و اميدواريم حاميان و دست اندرکاران با بررسي اين دستاوردها ،طرح‌ها و ايده‌هاي جديد سعي در ملي کردن آنها داشته باشند.
دبير دومين همايش ملي شناورهاي تندرو تصريح کرد: موضوع پرداختن به شناورهاي تندرو مستلزم دارا بودن آزمايشگاه‌هاي شناور دريايي است که کشور عزيزمان ايران توانسته به حوضچه‌هايي در مقياس صنعتي با اهداف نهادينه کردن علوم دريايي به آن دست يابد.
زماني به ارائه گزارش کوتاهي از حوضچه‌هاي دنيا پرداخت و اظهارداشت: در دنيا آزمايشگاه‌های دريايي متعددي وجود دارد که آمريکا داراي 120 آزمايشگاه، ژاپن15، روسيه 24، چين‌9، انگليس 8، کره 7 و ما نيز‌3 آزمايشگاه – که دو تا از آنها قابل بهره برداري – مي‌باشند.
دبير دومين همايش ملي شناورهاي تندرو در پايان با ارزيابي اين دوره از همايش تصريح کرد: در اين دوره از همايش به لحاظ کيفي و کمي 85 درصد نسبت به دوره نخست افزايش داشته که همين مقوله جاي اميدواري زيادي دارد و ما را به مرزهاي دانش و تکنولوژي روز مي‌رساند.
لازم به ذکراست دومين همايش ملي شناورهاي تندرو با محورهاي فناوري شناورهاي تندرو، ساخت و توليد آموزش و مهارت‌هاي نيروي انساني، فلسفه و استراتژي کاربرد، تحقيقات و توسعه نگهداري ، تعميرات و ايمني و نجات در سالن ابوريحان دانشگاه صنعتي شريف در حال برگزاري است.
انتهای خبر/

منبع:.sepahnews

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.