شنبه 6 خرداد 1391 | 12:21
احمدي‌مقدم خبرداد:
65 درصد از مطالبات مردمي اصلاح وضع ظاهري جامعه است
65 درصد از مطالبات مردمي اصلاح وضع ظاهري جامعه است
تقويت حفاظت فيزيكي از انرژي‌گاه‌ها در سال 91/ كاهش 10 درصدي جرايم پليس

بسیج پیشکسوتان

فرمانده ناجا گفت: 65 درصد از مطالبات مردمي در حوزه برخورد با فساد و اصلاح وضع ظاهري جامعه است.

سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح شنبه در حاشيه صبحگاه مشترك درباره برخي انتقادهاي موجود درباره صدور طولاني مدت كارت‌هاي معافيت و گواهينامه از سوي دفاتر پليس + 10 گفت: سيستم صدور گواهينامه و گذرنامه مكانيزه است به گونه‌اي كه افراد هنگامي كه اطلاعات خود را در سيستم پليس + 10 ثبت مي‌كنند، اطلاعات به صورت مكانيزه وارد سيستم كارخانه محل صدور مي‌شود.

وي با بيان اينكه بخشي از تاخير زماني ارسال كارت‌ها نيز مربوط به پست است گفت: فرايند صدور نبايد طولاني باشد؛ چرا كه سيستم مكانيزه است.

 

احمدي‌مقدم همچنين در مورد برخي انتقادها مبني بر شلوغي دفاتر پليس + 10 براي تعويض كارت‌هاي پايان خدمت گفت: ما تلاش داريم تا نقاط ضعف مربوطه را برطرف كنيم و در صورت نياز زمان تمديد خواهد شد.

فرمانده ناجا همچنين در مورد ارتقاي امنيت اخلاقي و برنامه‌هاي نيروي انتظامي در اين زمينه گفت: برآورد شاخص‌هاي امنيت اخلاقي دشوار است اما وضعيت ظاهري جامعه، جرايم، باندهاي پشت پرده، اغفال، پارتي، خانه‌هاي فساد يا مراكز تكثير سي دي و محصولات ضد فرهنگي شامل اين شاخص‌ها مي‌شوند.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه شاهد كاهش نسبي اين گونه جرايم در جامعه بوده‌ايم گفت: در دو سه سال اخير درصدي از اين جرايم كاهش يافته و خوشبختانه افزايشي نداشته‌ايم.

وي همچنين با بيان اينكه در وضع ظاهري نيز نمي‌توان با نشان دادن بخشي از تهران آن‌را به كل كشور تعميم داد گفت: برخورد با افرادي كه هدفمند هنجارشكني كرده و با حالتي مانكن‌گونه ظاهر مي‌شوند، انجام مي‌گيرد.

فرمانده ناجا با بيان اينكه با اجراي طرح‌هايي در چهار سال گذشته وضع جامعه بدتر نشده است گفت: مي‌توانيم ادعا كنيم كه وضعيت جامعه تا حدي بهتر شده و از نظر ظاهري بهبود يافته است.

 

دستگاه‌هاي فرهنگي در حد و اندازه خود ظاهر نشدند

 

بيش از 65 درصد از مطالبات مردمي در برخورد با مفاسد و اصلاح وضع ظاهري جامعه است

وي با بيان اينكه اجراي طرح‌هاي امنيت اخلاقي يكي از مطالبات مردم است گفت: بيش از 65 درصد از مطالبات مردمي در حوزه برخورد با مفاسد و اصلاح وضع ظاهري جامعه است كه اين سبب افزايش اميد و روحيه ارزشي و تعالي‌جويي مردم جامعه شده است.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه با وجود مجموعه تهديدات و تهاجم‌هاي جذاب و گوناگون كشور ما توانسته به خوبي از خود دفاع كند گفت: توانسته‌ايم حتي در اين زمينه گامي به جلو نيز برداريم اما اين كافي نيست و دستگا‌ه‌هاي متولي فرهنگ در حد و اندازه خود ظاهر نشدند.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر ضرب و شتم يك جانباز توسط ماموران راهور تهران بزرگ گفت: اگر موردي باشد حتما برخورد مي‌كنيم و با ماموري كه تندروي كرده، برخورد اصلاحي مي‌شود.اما منصفانه بگويم كه روند بهبود رفتار در نيروي انتظامي مشهود است.

وي با بيان اينكه بر اساس آمارهاي دستگاه‌هاي مربوطه همچون دادسراي نظامي و غيره سالانه شاهد كاهش حدود 10 درصدي تخلفات و جرايم در پليس هستيم گفت: بر اساس آمارهاي دستگاه‌هاي مربوطه در سال 90، بيش از 20 درصد از تخلفات و جرايم در ناجا كاهش يافته است و با توجه به آمارهاي موجود از سال جاري تاكنون اميدواريم در پايان امسال اين نسبت‌ها با سرعت مناسبي كاهش يابد.

احمدي‌مقدم در ادامه با بيان اينكه نيروي انتظامي يك خانواده بزرگ با استرس‌هاي زياد است، گفت: من به هيچ يك از ماموران خود حق نمي‌دهم كه در حق شهروندي اجحاف كنند اما منصف باشيم كه به ماموران پليس استرس زيادي وارد مي‌شود و من از طرف نيروي انتظامي از رفتار اين پليس عذرخواهي مي‌كنم.

 

همكاري سازمان انرژي اتمي با پليس در حفاظت از دانشمندان و نيروگاه‌هاي هسته‌اي

 

حفاظت فيزيكي از انرژي‌گاه‌ها در سال 91 تقويت مي‌كنيم

 

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر آن كه آيا پليس برنامه‌اي براي راه اندازي پليس هسته‌اي دارد؟ گفت: اگر منظور شما از پليس هسته‌اي، حفاظت فيزيكي از انرژي‌گاه‌ها و غيره است بايد بگوييم كه ما يگان انتظامي انرژي اتمي را تشكيل و در سال جاري آن را تقويت مي‌كنيم. ‌

وي با بيان اينكه حفاظت پيراموني بر عهده نيروي انتظامي است گفت: سازمان انرژي اتمي نيز همكاري بسيار خوبي با پليس در بحث حفاظت از دانشمندان هسته‌اي داشته است.

انتهاي پيام/ع1

منبع:isna

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.