چهارشنبه 17 خرداد 1391 | 14:22
امر به معروف
امر به معروف
موضوع امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات موکد است که بارها تأکید بزرگانی همچون امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (حفظه الله)...

بسیج پیشکسوتان

موضوع امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات موکد است که بارها تاکید بزرگانی همچون امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (حفظه الله ) و را در راستای احادیث رسیده از امامان معصوم به همراه داشته است . اما نکته اصلی که بنده در یکی از سخنان حضرت امام خامنه ای مشاهده کردم توصیه ایشان به جوانان معتقد و حزب اللهی بود ؛ ایشان بر این باور بودند که امر به معروف و روش صحیح آن را باید آموخت و این فریضه ی واجب را در بهترین حالت به انجام رساند . شاید یکی از پرکاربردی ترین موضوعاتی که امروزه امر به معروف را برای اصلاح امور امت می طلبد موضوع حجاب و پوشش باشد . که خوش بختانه اخیرا به روش های واقع بینانه و زیبایی به آن پرداخته می شود هر چند که کاستی ها و کم کاری ها موجود به صورت دوچندان خود نمایی می کند اما باز هم شروع بعضی حرکت ها جای بسی امیدواری است که ان شا الله با گسترش و اهمیت عمومی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر عمومی جای خالی بسیاری از حرکت های دولتی را پر خواهد کرد . اما یک سوال اینکه در مرتبه اول باید باید با تولید کنندگان پوشش های نامناسب برخورد کرد یا مصرف کنندگان این محصولات ؟

مسولان امر باید پاسخگو این مساله باشند که با چه منطقی اجازه تولید و فروش لباس هایی با عنوان مانتو های تابستانی می دهند . هیچ توجیهی نمی شود برای این موضوع داشت ؛ نه رنگ مناسب ، نه پوشش مناسب و نه ظاهر درستی در این لباس ها دیده نمی شود اما با حجم بالا در حال تولید و استفاده است و تقریبا با یک نیم نگاه نمونه های متعدد و مدل های مختلف آن را در سطح شهر و اماکن عمومی از جمله دانشگاه دید. که گستردگی و حجم بالای استفاده از این پوشش نامناسب کار را برای برخورد با این معضل دشوار می کند. البته نباید فراموش کرد که کار زمانی مشکل می شود که بنای برخورد با این نوع پوشش در بین مسئولین باشد!

 

مهدی مصباحی

منبع: www.bpsb.ir

 

م-ع-46

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.