یکشنبه 4 تیر 1391 | 09:58
اقلیم کردستان یا سرزمین مورد علاقه اسرائیل؟
جاسوسخانه ای که «بارزانی» به راه انداخته است/ ضرب شستی که دوستان سابق خواهند چشید!
جاسوسخانه ای که «بارزانی» به راه انداخته است/ ضرب شستی که دوستان سابق خواهند چشید!
جای هیچ شبهه ای نیست که بارزانی می کوشد با جیره خواری غرب آرزوهای خود را محقق کند . غافل از اینکه ایران بر اساس راهبرد منطقی«تهدید در برابر تهدید» حراست از امنیت ملی را در خارج از مرزها هم دنبال خواهد کرد.

 

بسیج پیشکسوتان

منابع مطلع امنیتی به تازگی از یک امر مهم رمز گشایی کرده اند . همواره این سوال وجود داشت که عقبه نفوذ تیم عملیاتی موساد در ایران برای پی ریزی دانشمندان هسته ای در کجا سامان یافته است . اکنون پاسخ این امر روشن شده است؛«اقلیم مستقل کردستان» جایی است که گویا امروز بدل به سرزمین امن جاسوسان موساد شده است و فراتر از آن حتی گویا در این مکان پادگان نظامی هم به راه انداخته اند و آزادانه در حال فعالیت هستند! این امر البته طی روزهای گذشته مورد اشاره وزیر اطلاعات هم بود و وی در این خصوص تصریح کرد:««رژیم اشغالگر قدس از خاک یک اقلیم مجاور خاک ما حداکثر بهره‌برداری را نموده است، حتی در آنجا پایگاه آموزش تروریستی و پادگان نظامی در اختیار دارند. ستاد عملیاتی مشترک آمریکا، انگلستان و رژیم اشغالگر قدس در همانجا مستقر است ‌وعلیه کشور ما سناریوهایی را طراحی و اجرا می‌کند.البته یقین داریم که این وضعیت با اطلاع و با اجازه دولت زیربط مربوطه نمی‌باشد همچنین در اطلاعات جمع آوری شده در مورد دو شبکه اخیر ملاحظه شد که تروریست‌ها به راحتی و به فراوانی از خاک یک کشور همسایه برای رفت و آمد آزادانه به سرزمین‌های اشغالی و برای نقل و انتقال اسلحه و مواد انفجاری استفاده می‌کنند.»

بی شک این جاسوسخانه ای که بارزانی در کردستان عراق به راه انداخته امری نیست که بتوان با تحلبلی گذرا از آن گذشت . این امر وجهی خاص از برنامه گسترده ای است که اسرائیل و آمریکا بری بسط نفوذ امنیتی در منطقه است . به خصوص بعد از تحولات انقلابی در خاورمیانه غرب به این نفوذ نیاز دارد و بارزانی نیز برای پوشاندن جامه عمل به آرزوی دیرینه خود یعنی پادشاهی بر کردستان عراق می کوشد خود را بخشی از این راهبرد تعریف کند تا از مزایای جیره خورای برای غرب بهرمند شود.حتی اگر این امر به قیمت نمکدان شکستن و از یاد بردن الطاف ایران به خود باشد.

ماجرای دیدار یک نظامی صهیونیست از کردستان عراق

چندی پیش در برخی رسانه های منطقه خبر دادند که "منصور بارزانی" فرزند «مسعود بارزانی» از "راکاد موفائیل" فرمانده عملیات ویژه اسرائیل و "بنیادین مونتاری" هماهنگ‌کننده روابط اسرائیل و کردها! در اقلیم کردستان استقبال کرده است. برخی رسانه‌های عربی با انتشار این خبر و عکس آن اعلام کردند که این دیدار نزدیک یک و نیم ساعت طول کشید و طی آن تمامی راهکارهای موجود برای توسعه روابط دوجانبه نظامی و استفاده از تجارت اسرائیل در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت!

متاسفانه این امر در هیاهوهای خبری روز مغفول واقع شد و رسانه ها آنچنان به آن نپرداختند. درباره این دیدار منابع مطلع خبر از امری می دهند که این تحلیل را که بارزانی بخشی از نیروی اجرایی برنامه امنیتی غرب در منطقه است را تایید می کند . بارزانی تلاش می‌کند تا توانمندی‌های نظامی عراق همچنان ضعیف باقی بماند و گویا در سفر دوره‌ای اخیر وی به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز وی بر ضرورت عدم تسلیح ارتش عراق تاکید کرده است . بارزانی امیدوار بود که سران عربی در تحقق با او همکاری کنند و از طریق نمایندگانش در "پراگ" پیشنهاد داده است که توافقنامه‌ها و قراردادهای مربوط به تجهیز ارتش عراق به هواپیماهای مدرن را لغو کنند. از سوی دیگر خود تلاش دارد تا در مقابل امضای توافقنامه تبادل دیپلمات میان منطقه کردستان و اسرائیل، هواپیماهای اسرائیلی را برای این منطقه خریداری کند! در عین حال در همین خصوص یک پایگاه خبری عربی به نام «نهرین نت» خبر داده است که هدف اصلی از سفر رئیس منطقه کردستان عراق به امارات، مشارکت آن در طرح توطئه‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و دولت مرکزی عراق است.

بنابراین جای هیچ شبهه ای نیست که بارزانی می کوشد با جیره خواری اسرائیل و آمریکا آرزوهای دور و دراز خود را محقق کند . غافل از اینکه جمهوری اسلامی دفاع از امنیت خود را صرفا در مرزهای خود پیگیری نمی کند و عنداللزوم بر اساس راهبرد منطقی«تهدید در برابر تهدید» حراست از امنیت ملی را در خارج از مرزها هم دنبال خواهد کرد و ضرب شستی نشان خواهد که در چشم بر هم زدنی کاخ آمال دور و دراز بارزانی را فرو خواهد ریخت... امری که تلویحا وزیر اطلاعات اینچنین به آن اشاره کرد:«این واقعیت خیلی تلخی است که دولت‌های مورد نظر باید در نظر داشته باشند و مشکل را چاره کنند. این وضعیت برای هیچ همسایه‌ای قابل تحمل نیست. و البته قبلا هم بهره‌برداری مثلث خبیث آمریکا، انگلیس و اسرائیل از خاک بعضی دیگر از همسایگان کشف شده بود که قصد داریم از این پس هشدار لازم را به نحو مقتضی به آن‌ها بدهیم.»

 

 

انتهای خبر/ع1

منبع:فردا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.