شنبه 20 خرداد 1391 | 19:12
پیشکسوت بسیجی سردار تنهایی
...در حق حق
...در حق حق
وجود اصل انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از دو زاویه,اصلی ترین وجه تمایز این نظام سیاسی با سایر نظامهاست یکی به این دلیل که از یک سو حاکمیت خدا بر بشر را پذیرفته وتلاش دارد فی مابین حکم خدا و نظر مردم حرف خدا را ساری و جاری نمایدو دیگراینکه می خواهدعقل و رای بشر را در امتداد نظر خدا هدایت وگرامی بدارد و به ان عمل نماید.

 

 

بسیج پیشکسوتان

با سلام و تحیات الهی

وجود اصل انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از دو زاویه,اصلی ترین وجه تمایز این نظام سیاسی با سایر نظامهاست یکی به این دلیل که از یک سو حاکمیت خدا بر بشر را پذیرفته وتلاش دارد فی مابین حکم خدا و نظر مردم حرف خدا را ساری و جاری نمایدو دیگراینکه می خواهدعقل و رای بشر را در امتداد نظر خدا هدایت وگرامی بدارد و به ان عمل نماید.

 

به یقین اداره کردن چنین نظامی  درروزگاری که, عقل عامه بشر با حکمت های الهی فاصله های زیادی دارد,بسیار سخت بوده ودراکثرموارداختلافاتی بین طرفداران حاکمیت الله و طرفداران غیر خدابروزمی نماید که دلیل انرا می توان به عبور بشریت از خط قرمز خدا بدلیل جهل و جعل نامید و شاهد مثال ان,تلاشهای همه انبیاء وعلما و بزرگان دین و اندیشه و نخبگان بشریت و کشته شدن انهابدست انسانهای نادان بوده و هست و تا ظهور اقا امام زمان(عج) نیز متاسفانه ادامه خواهد داشت.

 اما نکته حائز اهمیت از این همه خاطرات ,تجربیات ,جنگها و خونریزیهادر طول تاریخ, قضاوت بشر امروزی است که قریب به اتفاق انبیاء,علما وشهدای سلف را تمجید و لیکن خود دراه همان انسانهای قاتل و نادان در حرکتند.

دریک اسیب شناسی کلی علت سرگردانی وتغییر مسیر ادمی از صراط الهی وحتی توده های عمومی جامعه را می توان  ناتوانی در مقابل شهد شیرین زروزوروتزویر وپیروی از هوا و هوس دنیوی وعدم توانایی در شناخت وعمل به حق دانست که سهم هر فرد در این همه گناه و خطا,کمتر از سهم جامعه در بروز این انحراف نیست.از همین روست که خداوند سبحان  در بسیاری از مواقع,رای به مجازات همه افراد یک قوم  اعم از زن و مردو کوچک و بزرگ صادر نموده و می نماید.

ایام انتخابات یکی از برهه های بسیار حساس برای سنجش میزان تقوا,عقل و علم  تک تک افراد و هم برای کلیت جامعه است  دراین ایام  هم افراد در معرض لغزشند و هم توده های عمومی جامعه,هم افراد می توانند در انتخاب خودخطا کنند و هم جامعه می تواند این اشتباه را مرتکب شود.

نمونه های زیادی را می توان از اشتباهات افراد وتوده های جامعه (اکثریت) در تشخیص و انتخاب اصلح و حتی در تعیین مسیر درست و مصلحت واقعی خوددر هر مقطعی از تاریخ, بر شماری نمود.

معارضین هر نظامی درهرانتخاباتی  بسته به شدت تعارض و سلایق وخواستگاههای مردم,اهداف ومواردی رادرجهت تخریب و تضعیف نظام, به حق و یا ناحق, تعقیب ومطرح می کنندکه جا دارد در یک اسیب شناسی کلی با استفاده ار فرمول فرصتها وتوانمندیها, ضعفها وقوتها این  موارد مورد بررسی جدی قرار گیرد.

معمولادرپس وپیش ایام انتخابات درکشور ما نیز,چند موضوع بصورت مکررمدنظربعضی ازدوستان ودشمنان داخلی و خارجی, قرارمی گیردوباعث می شود ,اصل انتخابات وجایگاه والای ان دراین نظام و وجه تمایز ان درمقایسه با سایر نظامهای سیاسی دنیا,مانند تفاوت  کمیت و کیفیت برگزاری انتخابات,هم بواسطه درصد شرکت کنندگان وتعدد کاندیداهاوهم بواسطه ازادی مطلق مردم درانتخاب اصلح ودیگرموارد که هرکدام  می تواند فصل امتیاز و افتخار افرین این نظام باشد , تحت الشعال قرارگیرد, که از جمله ان می توان به: بحث تقلب در انتخابات,نقش نظارت استصوابی شورای نگهبان ,ردصلاحیتها, دخالت سپاه در انتخابات  وتغییر ارای مردم و غیره اشاره نمود که بعضی ازهمین موارد درگذشته بسیار نزدیک ,بهانه ی ایجاد فتنه ای بزرگ در کشورگردیدو صدمات مهمی به اقتدار و شهد شیرین پیروزی ملت در انتخابات وحتی به سلامت و مشروعیت اصل نظام  وارد نمود.

لذاجا دارد بصورت جدا گانه به چرایی طرح هریک از این موارد درایام انتخابات واثرات ان بروحدت وامنیت ملی مانند:علت طرح موضوع,اهداف ,منظورهاو ماهیت طراحان, اثار و پیامدهای طرح اینگونه موضوعات درانتخابات بعدی و غیره پرداخت.

در این نوشته,به فراخور احوال و فضای فعلی جامعه به گوشه ای از یکی از این موضوعات و ان ادعای دخالت سپاه در انتخابات مجلس دوره نهم و انچه که می توانست بهانه ای برای زیرسوال رفتن سلامت انتخابات,متهم شدن سپاه به دخالت در انتخابات و تغییر ارای مردم و... می باشد,     می پردازم

نوع اتهام"دخالت سپاه در انتخابات و تغییر نتایج ان

سوال اول-ایا این اتهام وارد و قابل بررسی است ؟ بدلیل اینکه مدعی چند روز بعد به تصحیح مطالب خود پرداخت و انرا از کلیت سپاه به چند نفر از اجزاء سپاه محدود نمود وتاکنون نیزهیچ دلیل و مدرکی ارائه ننمود وارد و قابل بررسی نیست.

 

سوال دوم–علتهای احتمالی اشکاروپنهان طرح این موضوع:

شکی نیست که دشمنان داخلی وخارجی نظام دراشکال و رنگهای گوناگون  ودرهمه ادوارومقاطع و بخصوص هرگاه که این نظام اسلامی ازیکی ازموانع و گردنه های سخت ونفس گیر, با سلامت و موفقیت عبورمی نماید,بابکارگیری عناصر جاهل ,جاعل, ضعیف  و دردسترس خود درحد توان به زخمی نموده انقلاب و تلخ کردن ذائقه هاو توهین به مردم انقلابی  ودرصحنه ما می پردازند.

اهداف کوتاه مدت انها,ایجاد بلوا واشوب خیابانی,استمرارفشارها وتکراراتهامهابرای اثبات انچه که در,گذشته گفته شده ولی هیچ مدرکی برای ان ارائه نشده است واهداف بلند مدت انها, شکستن وحدت ملی و تجزیه اجتماعی جمعیت  ومنصرف کردن نظام از تعقیب اهداف و ارزشهای ان می باشد.

این اتهام یعنی همان مسیروخط فتنه88 اززبان فردی دیگر ودرزمان ومکانی دیگر, که اگرنبود تجربه رسوایی و شکست فتنه گران سال 88,همانها که رای بالای 13 میلیونی را یدک می کشیدنداینها نیز دراین مرحله از اینکه بتوانندجمعیتی را به طرفداری ازخود واردخیابانها نمایندودرحدواندازه خودموجی بوجود اورندو حتی برای بعضی از نمایندگان مجلس, بخصوص برای انها که بعد از انتخاباب در شلمچه حضور یافتند مشکلاتی را ایجاد کنند و...کوتاهی نمی کردند

خوشبختانه هنوزمردم ما بیاد دارد,رفتار و گفتار انها که با تلاش برای حذف نظارت قانونی وبسیارلازم شورای نگهبان در بررسی و تایید صلاحیتها به بهانه جذب حداکثری,قصد جابجا کردن خودیهاوغیرخودیها رادرظرف حاکمیتی این نظام  داشتند ومی خواستند بدون خونریزی انقلاب و این کشور را تقدیم بیگانگان نمایندو نیز احوالات فتنه گران 88 را,که چگونه با رمزتقلب واردجنگ بانظام شدند,اصل و ماهیت و همه ارزشهای این انقلاب و نظام را هدف قراردادند و در نهایت چه مفتضانه با حداکثر بدنامی به زباله دان تاریخ پیوستند.

 کسانیکه در اینجا ابتدا سپاه را به دخالت در انتخابات و تغییر ارای مردم متهم می نمایند و سپس به استناد حرف امام دخالت سپاه درانتخابات رامحکوم می کنند,هنجار شکنی وحمله به مقدسات راازوظایف خود تلقی می کنند ودرجایی دیگراز نهضت ازادی حمایت می کنند و... اینگونه بنظر می رسد که یا دچارفراموشی شده و یاهیچ خوفی ازخدا و قانون  ندارند نه وزن و بار گناه اینگونه اتهامها را می فهمند ونه فرامین بسیار روشن امام درموردتضعیف ارکان نظام وتکلیف این گروه منحرف ضد اسلام رادرک و تمکین می کنند؟براستی به چه دلیل  این افراددر پوشش وکسوت نمایندگی مجلس خودرافراتر از قانون  و مبرا و مصون ازهرگونه سوال تصور می کنند؟

این نوشته جز بجهت تنویر افکار عمومی و حفظ امادگیهای لازم برای شنیدن اتهاماتی از این دست در دوره های دیگر نیست و لذا تلاش خواهد شد کمتر به ماهیت فرد گوینده توجه شود.

بدانیم که در این مقطع از زمان هیچ چیز جزافزایش بصیرت و اگاهی مردم, مستحکم ترشدن وحدت ملی وغیر قابل مقایسه بودن ارزش واعتبارفردمدعی درمقایسه بااعتبارسران فتنه 88و جایگاه بسیار روشن وبا شکوه سپاه در بین اقشار مختلف,تغییر نکرده است واز سوی دیگر پایین بودن ظرفیت نوع اتهام و...باعث عدم توانایی  و ناکامی عناصر فننه جدید وشکست ان بلافاصله پس از طرح گردید

نکته اخر در همین موضوع اینکه گوینده این سخن تاکنون بارها به تراشیدن حرف خود از طریق اتهام زنی به رسانه ها که همه مطالب را منعکس ننموده اند, منظورم این بود و ان نبود,در فرصت 7 دقیقه ای نمی توانستم همه مطالب رامطرح کنم وگرنه می بایست اول ازسپاه تقدیروتشکر می شد والی اخر روی اورده است که بهمین دلیل اتهام اعلام شده از سوی ایشان فاقد ارزش بررسی و پاسخگوییست اما چرایی طرح اینگونه مطالب بعداز ایام انتخابات ,اصل موضوع مطرح شده و... قابل تامل و مسبوق به سابقه بوده وهمواره با اهداف خاصی مطرح شده و خواهد شدواز سوی دیگر بعضی از اینگونه اتهامها به دلائلی ظرفیت لازم رابرای تشویش اذهان بخشی از جمعیت جامعه, ایجاد بلوا و اشوب خیابانی و...را دارد از همین رو باید انرا در چند بعد مورد بررسی قرارداد.

درابتداخوب است انها که دستی در قلم, زبانی برای بیان ویا وسوسه هایی برای ایجاد فتنه در دل دارند بدانند که اثرات اینگونه اظهارنظرها چیست؟وپس ازانتشارمطالب درکدام جبهه (خودی وغیرخودی)قرارمی گیرند؟ سپاه چه سازمانی هست؟ پاسداران چه کسانی هستند؟ مسیرکلی حرکت این سازمان را چه کسی تعیین می کند؟و مشکلات  این سازمان راباید به چه مرجعی انعکاس داد؟

با این چند سوال براحتی می توان تمام افرادی راکه درطول ادوار گذشته علیه سپاه به جوسازی و شایعه پراکنی پرداخته اند و یا حرف حقی را مطرح کرده اند دسته بندی نمودو به نیات انها پی برد.

بی شک سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.درطول دوران با عزت و عظمت خود با جان و دل وتقدیم بهترین فرزندان این مرزوبوم ازاین انقلاب و نظام مظلوم پاسداری نمود مهمترین و محکم ترین مواضع دفاعی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی را شکل داده است.

ایاتضعیف روحی و مادی این نهاد خواسته یا ناخواسته خدمت به دشمنان این نظام محسوب نمی شود؟ از همین رو"سپاه,باید در میدانی از قداست قرار داشته باشد.همانگونه که تا امروز داشته است. هیچکس به هردلیلی حتی به بهانه حفظ سپاه و حفظ عزت پاسداران حق بی حرمتی به سپاه را ندارد. تضعیف سپاه شکستن دیوارمقاومت ملت ایران و حمله به ارزشهای این نظام است.

ایا سپاه مبرا ازاشتباه درموضعگیریهای مختلف سیاسی وغیر سیاسی است؟ ایا همگان اینگونه که بنده می اندیشم می اندیشند؟ قطعا خیراما خودیها می دانند که مسائل سپاه حتی انچه که بعنوان تخلف یک فرمانده در کوشه ای از کشوررخ میدهدازچه مسیری باید مورد نقد و بررسی قرارگیرد؟ لذااز این نظر نیز سپاه تقریبا بیمه شده است وتاکنون همه حرفهای خودیها بصورت کامل شنیده شده و بجد توسط مسئولین ذی ربط هم مورد توجه وپیگیری قرار گرفته است واگراینگونه نبود نه بهترینهای این عالم دراین سازمان حضورمی یافتند و نه این سازمان توفیق این همه خدمت را پیدا می کرد ونه می توانست با کمترین عیب و نقص از دل اینهمه حوادث با حداکثر موفقیت سرافزا و سالم رهایی یابد.

اماپاسداران چه کسانی هستند؟قطعا کسانی نیستند که خط فکری و درست و نادرستی افکار واعمال خودرا از هر کسی اقتباس کنند. انهادر مرتبه ای از بصیرت و اگاهی وقدرت قرار دارند که منحرفینشان هم, دهها نفر مانند فرد اتهام زننده رادر زیربال وپر خود,می توانندهدایت, کنترل وبکار گیری نمایند.

همین پاسداران باهمه عناوین ودرجات وسابقه خدمتی که دارند, فرزندان,اقوام وهمسایگان همین مردم هستند. اگر پشتیبانی این ملت ازسپاه ازابتدای تشکیل این سازمان  و سپس درلحظه لحظه عمربا برکتش نبودایا سپاه می توانست در فتنه های پس از پیروزی انقلاب اسلامی, درمرکز, شمال,شرق, جنوب,غرب و در دوران دفاع مقدس,سازندگی وحتی در حوادثی مانند 18تیر وفتنه 88 بعنوان نیروی تمام کننده وارد میدان شود و پیروز مندانه با این سطح از پاکدامنی از انها فارغ شود و بلافاصله به ماموریتی دیگر بپردازند؟

اکثریت  مردم جامعه,رای سپاه و بسیج را برای خود حجت قطعی تلقی می کنند. درهر انتخابابی  بدنبال پرس و جوی فرد منتخب ومورد نظرپاسدارنزدیک بخود بعنوان یکی ازمنابع معتبروحجت بین خودوخدای خودهستند ایا زمانیکه نظریک فرمانده درمورد یکی از کاندیداهها کشف شد این بمعنی دخالت سپاه در انتخابات است؟

اگر سپاه قصد دخالت درانتخابات را داشته باشد,یقین داشته باشید هیچگاه بسیاری ازافراد نمی توانستند نرمی صندلیهای مجلس راحس کنند وانراحق مسلم خود بدانند ومعیاردرستی انتخابات را انتخاب شدن خودونشستن برروی این صندلیها قراردهند و بجای پیگیری امورمردم ووظایف خود, بخشی ازعمر مفید دوره  4 ساله را به انحصاری کردن بعضی از امتیازات وبیمه کردن راه افزایش میزان ثروت خود بپردازند.اینها هنوزجایگاه و نفوذ سپاه رادراقشار مختلف جامعه درک نکرده اند. گرچه بقولی در محافل رسمی سپاه نیز حضور پررنگ داشته اند البته بنده هیچ وقت ایشان را در محیط سپاه مشاهده نکردم .

خودیها می دانندغریبه ها هم بدانندکه پاسداران نیزدر بسیاری ازموارد مصون از اشتباه نیستند وچنین ادعایی وجودندارد. همانگونه که نمی توان ادعا کرد که در هیچ انتخاباتی هیچگونه تخلفی صورت نمی گیرد و یابه رد و تایید صلاحیتهاهیچ خدشه ای وارد نیست و الی اخر.

لیکن سوال اینستکه این موارد تخلف در چه سطحی صورت می گیردوبه چه دلیل عده ای باعلم به اینگونه مسائل انهارا دستاویزی برای صدمه زدن به اصل انقلاب ونظام قرار می دهند؟ انها که در پناه قانون خود را بیمه کرده اند به استناد کدام قانون نباید پاسخگو باشند؟

و سخن اخراینکه هرگونه بی توجه ای به اینگونه افرادو اقماض ازاینگونه توطئه ها,فرداهای دشواری را بدنبال خواهد داشت. ونعمتهای خدا را برباد خواهد دادوتحمل ان در این دنیا و ان دنیا به یقین برای اهل بصیرت که ازعاقبت داستان اینگونه دسیسه ها ونقشه های بداندیشان باخبرندبسیار دشوارخواهد بود.

بعنوان یک پیشکسوت نهادجهاد وشهادت هشدار می دهم گرچه, خود کرده را تدبیر نیست,اماهمه کسانیکه با نیت و اشاره خوش پاسداران وبسیجیان ازگوشه کتابخانه ها به عرصه فعالیت سیاسی راه یافته اند بدانند,امت حزب الله,مردم فهیم و در صحنه ایران,بسیجیان وپاسداران با هیچکس عقد اخوت نبسته اند و هرکس که ازمسیر تقوای الهی وخدمت به این نظام و مردم خارج شود وملعبه فتنه گران گردد در جبهه خودی قرار ندارد وشایسته حضور در مجالس و محافل خودی و متعلق به این نظام ومردم نیست. والسلام

علیرضا تنهایی

9/3/91 تهران

انتهای متن/ع1

منبع:.bpsb

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.