شنبه 17 تیر 1391 | 13:53
ارسالی خواهر بسیجی مریم عباسی ؛
تقـــدیم به روح مطــــر شهــــــــــــدای مفقود الاثر ...
تقـــدیم به روح مطــــر شهــــــــــــدای مفقود الاثر ...

 

 

 

 

 

این قسمت : نشانی

 

                                                   (شهید بهروز صبوری )

 

 تا کی دل من چشم به در داشته باشد                                        ای کاش کسی از تو خبر داشته باشد

 

آن باد که آغشته به بوی نفس توست                                          از کوچه ما کاش گذر داشته باشد

 

هر هفته سر خاک  تو می آیم  و اما                                           این خاک اگر قرص قمر داشته باشد

 

این کیست که خوابیده به جای تو در این خاک                              از تو خبری چند مگر داشته باشد

 

 

سخن گفتن از سجایای ارزشمند شهیدانی که جان خود را با رضایت حق و رسیدن به قرب الهی معامله کرده اند کاری بس صعب و دشوار است و به سختی می توان حق مطلب را در مورد آنها ادا کرد .

              آب دریا را اگر نتوان کشید                                                هم به قدر تشنگی باید چشید

تکریم از مقام معظم و شامخ شهدا یک اصل ، فرهنگ و ضرورت غیر قابل انکار است و در تمام قرون و عصر ها بر همگان مشخص است که شهدا با الگو پذیری از اعمال و رفتار ائمه اطهار(ع) خصوصا حضرت امام حسین (ع) و حضرت بقیه الل... الاعظم (عج) درس فداکاری و از خود گذشتگی آموختند و از پیروی از خط ولایت فقیه و نایب بر  حق ائمه اطهار (ع) ، حضرت امام خمینی (ره) توانستند ایمان و اعتقادات خود را به مرحله عمل برسانند و در راه دفاع از ارزش های مقدس اسلام با جانفشانی خود آن را به اثبات برسانند و به برکت خون بر حق شهیدان است که جمهوری اسلامی ایران توانسته است بعد از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ، با وجود تحریم ها ، تخریبها ، تحقیرها از سوی دشمنان کور دل ، همچنان در تمامی عرصه های علمی ، فرهنگی ، تاریخی ، ملی و بین المللی افتخار آفرین باشد .

شهید بهروز صبوری از جمله شهیدان اسلام است که بر حسب تکلیف شرعی و به پیروزی از فرمایشات رهبر و مرید خود امام خمینی (ره) در جبهه حق علبه باطل حضور پیدا کرد .

شهید صبوری در اسفند 1343 در یک خانواده متدین ، معتقد و مون به دستورات اسلام چشم به جهان گشود . نام پدر ایشان موسی مادر ایشان زرین تاج است . شهید صبوری سومین فرزند خانواده بودند . مقطع دبستان در مدرسه شاه آبادنو ، مقطع راهنمایی را در مدرسه ای واقع در خیابان رضوان و مقطع دبیرستان را در مدرسه سلمان فارسی واقع در دوراهی قپان منطقه 17 تهران سپری کردند در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران شهید صبوری در مقطع راهنمایی مشغول به تحصیل بودند و از همان روزها عشق و شور علاقه به حضرت امام خمینی (ره ) در اعمال و حرکات ایشان نمایان بود از جمله علایق شهید صبوری ادامه تحصیل بود .از جمله ویژگی های بارز ایشان به نقل از مادر بزرگوارشان ، صبر ، مهربانی ، احترام و ادب به همه اطرافیان بالاخص افراد سالمند بود.شهید بهروز صبوری همیشه مطیع و فرمان بردار پدر و مادر خویش بود اما آن زمانی که امام خمینی (ره) حضور در جبهه حق علیه باطل را وظیفه همگانی اعلام کردند و فرمودند همه باید به سهم خود در جبهه حضور داشته باشند شهید صبوری از دبیرستان سلمان فارسی در حالی که سال آخر دبیرستان در رشته اقتصاد بود و 18 سال بیشتر نداشتند به همراه کیف و کتاب های خود عازم جبهه شد . شهید صبوری پس از اعزام جبهه جزء تیپ محمد رسول الله سازماندهی شدند سپس برای دیدن آموزش به تیپ جواد الائمه منتقل شدند و نامه آخر خود را درهمین تیپ برای خانواده خود نوشتند و پس از 9روز از نوشتن آخرین نامه ، در منطقه عملیاتی سومار به مقام رفیع و شامخ شهادت نائل شدند.

شهید صبوری در آخرین نامه به خانواده خود توصیه کردند که در پشت جبهه به انقلاب خدمت کنید و جبهه را بهترین مدرسه خود سازی و روحانیون جبهه را بهترین معلمان انسان ساز معرفی کردند و تا آخرین لحظه به خواهران و برادران خویش سفارش به ادامه تحصیل و مهربانی در حق یکدیگر می کردند. در تاریخ 1/5/63 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه ابوذر به بنیاد شهدا انقلاب اسلامی مفقود الاثر بودن بهروز صبوری را در جبهه اسلام آباد غرب اعلام کردند . سپس بعد از گذشت 23سال انتظار در سال 1384 خبرشهادت بهروز صبوری به خانواده اش داداه شد .

 

حرف آخر :

به راستی در غیاب شهیدان به خانواده های آنها چه گذشت ؟ چند بار به آنها سر زدیم ؟ چند بار پای درددلهای مادر، خواهر ، برادر شهید نشستیم ؟ به نظر شما با گرفتن یک مصاحبه ، عکس و بزرگداشت و یا نام گذاری کردن به کوچه و خیابان به نام شهید دین خود را در حق آنها ادا کرده ایم ؟

کی متوجه وضعیت روحی خانواده شهیدان شده ایم ؟ بعد از گذشت 23 الی 24 سال چه حرفی برای گفتن به این خانواده ها داریم؟

چطوری می توانیم جای خالی شهدا را برای خانواده هایشان پر کنیم ؟

کد :الف 36

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.