پنجشنبه 29 تیر 1391 | 09:52
اجرای بیمه زنان خانه دار در سال 91/ یک چهارم فعالیت‌های اشتغال با محوریت کسب و کار خانگی
اجرای بیمه زنان خانه دار در سال 91/ یک چهارم فعالیت‌های اشتغال با محوریت کسب و کار خانگی
مشاور اقتصادی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اجرای کامل بیمه زنان خانه‌دار در سال جاری گفت:

بسیج پیشکسوتان :

تهمینه دانیالی در گفت‌و‌گو با زنان نیوز اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های توسعه در ایران تعریف شد که این برنامه‌ها حوزه‌های مختلف آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را شامل می شود.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه ماده 230 تعریف شده است که محوریت آن بر موضوع زن و خانواده قرار دارد، استیفای حقوق زنان و حمایت از آنها در تمام عرصه‌ها از سایر موارد مطرح شده در ماده 230 برنامه پنجم توسعه است.

مشاور اقتصادی مرکز امور زنان و خانواده با بیان اینکه هم اکنون تمام وزارتخانه‌ها و استانداری‌های کشور یک مشاور امور بانوان دارند، گفت: تلاش می‌کنیم تا در حوزه اشتغال زنان موضوع کسب و کار خانگی را مطرح کنیم تا به حفظ پایه‌های خانواده منجر شود همچنین یک چهارم فعالیت‌های اشتغالی در کشور با محوریت کسب و کار خانگی است.

دانیالی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بیش از 300 رشته را برای کسب و کار خانگی مصوب کرده است همچنین دورکاری زنان یکی دیگر از اولویت‌های مرکز امور زنان و خانواده است چرا که اشتغال خانگی و دورکاری زنان موجب می‌شود تا آنها بتوانند وظایف مهم خود در خانواده را به درستی ایفا کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های بیمه‌ای از زنان عنوان کرد: برای نخستین بار بیمه زنان خانه دار در ایران مطرح شده است که در سال جاری در هیئت دولت به تصویب می‌رسد؛ افزایش مدت مرخصی زایمان زنان، افزایش هزینه مهد کودک و افزایش ساعات شیردهی برای حمایت از زنان از جمله برنامه‌های مرکز برای حمایت از بانوان است.

مشاور اقتصادی مرکز امور زنان و خانواده تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم دولت نهم و دهم ایجاد صندوق مهر امام رضا (ع) بود که به پرداخت وام بدون بهره برای ازدواج،  حمایت از اشتغال و ایجاد کسب و کار خانگی تمرکز دارد،  در سال گذشته 196 هزار نفر از طریق تسهیلات این صندوق وام اشتغال دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از تولید ملی نامگذاری کرده‌اند، تصریح کرد: هم اکنون احیای زیر ساخت‌ها و محور برنامه‌های کشور به سمت تولید ملی است که باید در محور توسعه بر خودکفایی محصولات و توسعه روستاها تمرکز داشته باشیم؛ در طول 10 سال گذشته بیشتر اعضای شورای روستاها را زنان و دختران تحصیلکرده تشکیل می‌دهند.

 

مشاور اقتصادی مرکز امور زنان و خانواده ادامه داد: در ایران 880 دهیار وجود دارد که یک چهارم آن را دختران تشکیل می‌دهند و طی ارتباط مستقیم با زنان روستایی مشکلات آنها را شناسایی و رفع می‌کنند همچنین دختران فارغ التحصیل در یک هزار و 250 مرکز ترویج و خدمات بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

دانیالی با اشاره به اینکه 12 هزار دختر فارغ التحصیل در بخش کشاورزی وجود دارند که عضو سازمان نظام مهندسی هستند، گفت: اولویت نخست زنان ایرانی رسیدگی به وظایف مادری و همسری است آنها پذیرفته‌اند که یک زن هستند.

منبع : زنان نیوز

کد: م/پ/44

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.