پنجشنبه 29 تیر 1391 | 09:29
مسئولان هوشیار باشند/ افزایش کشیدن آزادانه سیگار در انظار عمومی توسط زنان و دختران
مسئولان هوشیار باشند/ افزایش کشیدن آزادانه سیگار در انظار عمومی توسط زنان و دختران
dک مردم شناس گفت: اگر کشیدن سیگار در انظار عمومی توسط زنان و دختران مورد انتقاد قرار نگیرد و چاره ای برای آن اندیشیده نشود طولی نخواهد کشید که ....

بسیج پیشکسوتان :

مجید ابهری، مردم شناس و کارشناس آسیب های اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوزاظهار داشت:در یک پژوهش میدانی که در خصوص علت های سیگار کشیدن در زنان و دختران انجام شد، اصلی ترین دلیلی که این افراد برای کشیدن سیگار امروزی نشان دادن خود و عقب نماندن از قافله مُد و مُد گرایی بوده است.

ابهری کشیدن سیگار در سطح جامعه توسط زنان و دختران را یک حرکت ضد ارزشی دانست و گفت: این مسئله بر خلاف جایگاه زنان تلقی است ضمن اینکه 90 درصد از زنان سیگاری عادت به کشیدن قلیان را نیز دارند.

وی افزود: بعضی از زنان و دختران سیگاری مصرف این ماده را وسیله ای برای حفظ کلاس و شخصیت خود می دانند همچنین تقلید از دیگران و بزرگ نشان دادن سن از آنچه که وجود درد و در بعضی از موارد ندانستن از جمله علت های تمایل آنها به مصرف سیگارآن هم در انظار عمومی به شمار می رود.

این مر دم شناس ادامه داد: البته زنان و دخترانی که دارای شخصیت و تربیت اجتماعی هستند از کشیدن سیگار در انظار عمومی خودداری می کنند؛ در حال حاضر این عادت زشت بیشتر در خیابان های مناطق شمالی تهران و بعضی از محلات شهرهای بزرگ دیده می شود.

ابهری در ادامه تأکید کرد: اگر کشیدن سیگار در انظار عمومی توسط زنان و دختران مورد انتقاد قرار نگیرد و چاره ای برای آن اندیشیده نشود طولی نخواهد کشید  که شاهد گسترش این عادت ناپسند در سطح جامعه خواهیم بود چرا که تقلید کورکورانه و بدون منطق ممکن است باعث سرایت این رفتار زشت گردد.

منبع :زنان نیوز

کد :م/پ/44

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.