شنبه 10 تیر 1391 | 07:38
اجراي تدابير ويژه امنيتي در سراسر عربستان
مرگ ملك عبدالله شايعه يا واقعيت
مرگ ملك عبدالله شايعه يا واقعيت
همزمان با انتشار شايعه مرگ پادشاه عربستان، تدابير ويژه امنيتي در اين كشور به اجرا درآمد.

بسیج پیشکسوتان

گزارش شبكه خبري «العالم» به نقل از پايگاه هاي خبري راصد، مباشر نيوز شام تايمز و الزين ملك عبدالله 89 ساله در محل استراحتگاه خود در مغرب فوت كرده است.
اين گزارش حاكي است؛ سايت هاي عربي با انتشار خبر مرگ پادشاه عربستان اعلام كردند دربار سعودي معمولا در چنين مواقعي تا اتخاذ تدابير ويژه و اعلام آماده باش كامل در دستگاه هاي امنيتي و نظامي سكوت اختيار مي كند.
اين در حالي است كه نيروهاي مسلح عربستان روز پنجشنبه در حالت آماده باش كامل قرار داشتند، اما رژيم آل سعود اين موضوع را در چارچوب بحران هاي منطقه ارزيابي كرد.
شاه عربستان تاكنون چندين بار براي انجام آزمايش هاي پزشكي، گذراندن دوره نقاهت و عمل جراحي كشورش را ترك كرده است، اما هنوز هيچ منبع رسمي خبر مرگ پادشاه را تائيد نكرده است.
به گزارش فارس، در حالي كه اخبار ضد و نقيض درباره مرگ ملك عبدالله در داخل و خارج از عربستان منتشر شده است، خبرگزاري دولتي سعودي (واس) در بخش اخبار تصويري خود از برگزاري جلسه هيئت دولت با حضور پادشاه در دوشنبه گذشته خبر داد و اعلام كرد كه اين جلسه در كاخ «السلام» در جده برگزار شده است.
اين خبرگزاري در بخش اخبار خود نيز بدون موضعگيري در قبال اخبار منتشر شده درباره مرگ پادشاه عربستان اعلام كرد كه دستور توسعه حرم شريف نبوي را صادر كرده است.
از سوي ديگر، برخي كارشناسان مسائل عربستان بر اين باورند كه علت اعلام نشدن خبر مرگ ملك عبدالله نگراني آل سعود از شعله ور شدن آتش انقلاب مردم سعودي و دچار شدن خاندان سلطنتي به سرنوشت مبارك و بن علي است.
عربستان سعودي در يك سال گذشته همزمان با افزايش اعتراضات مردمي در كشورهاي منطقه از جمله بحرين و يمن به اين كشورها، نيرو اعزام كرده تا در سركوب مردم به دولت هاي منامه و صنعا ياري كند، حال آنكه مقامات سعودي از افزايش اعتراضات داخلي به شدت نگران هستند.
همچنين فعالان حقوق بشر و نهادهاي بين المللي، عربستان را به دليل اقدامات سركوب گرانه به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.
 

انتهای خبر/ع1

منبع:کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.