دوشنبه 12 تیر 1391 | 18:18
مرسي: طي سخناني در دانشگاه قاهره
اولويت من دفاع از ملت فلسطين است
اولويت من دفاع از ملت فلسطين است
رئيس جمهور منتخب مصر قول داد كه در كنار ملت فلسطين در برابر زورگويي هاي اسرائيل خواهد ايستاد.

بسیج پیشکسوتان

به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، «محمد مرسي» رئيس جمهور منتخب مصر طي سخناني در دانشگاه قاهره اظهار داشت: من از اينجا در مصر اعلام مي كنم تا زماني كه حقوق مردم فلسطين تحقق يابد، مردم و نهاد رياست جمهوري (مصر) در كنار مردم فلسطين خواهند ايستاد.
براساس اين گزارش، مرسي در اين مراسم كه با كف زدن هاي هزاران تن از حاضران همراه بود بر عزم و اراده ملت مصر در دستيابي به جايگاه واقعي اش در جهان اسلام تاكيد كرد.
رئيس جمهور منتخب مصر متذكر شد: ما حامل پيام صلح براي جهانيان هستيم و به هيچ كشوري اجازه مداخله در امور داخلي كشورمان را نخواهيم داد.
رئيس جمهور منتخب در سخنان خود بر جايگاه ارتش و نيروهاي مسلح در حفظ و حراست از مرزهاي مصر تاكيد كرد و خواستار كناره گيري نظاميان از صحنه سياست و بازگشت آنها به پادگان ها شد. محمد مرسي يادآور شد: ارتش مصر از قدرت كنار مي رود و بر حفاظت از امنيت كشور تمركز خواهد كرد.
بيعت نظاميان با مرسي
از سوي ديگر، نظاميان حاكم بر مصر روز شنبه با برگزاري مراسم رژه، با رئيس جمهور منتخب بيعت و قدرت را به وي واگذار كردند.
محمد مرسي در اين مراسم با اشاره به نقش و جايگاه نيروهاي مسلح مصر خاطر نشان كرد: امروز
ملت و نيروهاي مسلح مصر به سمت يك هدف در حركتند و جهان شاهد الگويي بي همتا از انتقال قدرت از نيروهاي مسلح به رئيس جمهور منتخب بر اساس اراده مردمي است و نسل هاي آينده اين روز را فراموش نخواهند كرد.
رئيس جمهور منتخب خطاب به نيروهاي مسلح گفت: من امروز با احترام و افتخار تمام مسئوليت، انتقال قدرت از «سپهبد حسين طنطاوي» و برادرانم در شوراي عالي نيروهاي مسلح را مي پذيرم، تا مسئوليت نيروهاي مسلح را به عهده بگيرم، همانطور كه مسئول همه ملت مصر هستم.
در اين مراسم، سپهبد طنطاوي رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر، نشان نيروهاي مسلح اين كشور را به محمد مرسي اهدا كرد و به صورت نمادين قدرت را به وي واگذار كرد.
رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر كه حكومت اين كشور را طي يكسال و نيم به عهده داشته است، در مراسم انتقال قدرت به محمد مرسي در سخناني انتخاب مرسي به عنوان رئيس جمهور مصر را به وي تبريك گفت و پيروزي در مراحل سخت پس از انقلاب را آرزو كرد.
اين مراسم در حالي برگزار شد كه هزاران تن از مردم مصر با تجمع در ميدان التحرير به انتقال قدرت از نظاميان به رئيس جمهور منتخب واكنش نشان داده و با تكبير و اهتزاز پرچم هاي رنگارنگ شادماني خود را از كناره گيري شوراي نظامي حاكم از قدرت ابراز كردند.

انتهای خبر/ع1

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.