چهارشنبه 14 تیر 1391 | 06:54
يورش پليس به معترضان وال استريت درآستانه تجمع بزرگ فيلادلفيا
يورش پليس به معترضان وال استريت درآستانه تجمع بزرگ فيلادلفيا
پليس آمريكا 26 نفر از معترضان وال استريت را در شهر فيلادلفيا دستگير و روانه بازداشتگاه كرد. به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، دوشنبه شب نيروهاي امنيتي در شهر فيلادلفياي آمريكا 26 نفر از معترضان جنبش تسخير را دستگير كردند.

 

بسیج پیشکسوتان

از شنبه شب گذشته مردم آمريكا از سرتاسر اين كشور به سمت فيلادلفيا، محل برگزاري مراسم روز استقلال آمريكا سرازير شده اند تا با استفاده از اين مناسبت صداي اعتراض خود را عليه «نبود عدالت اقتصادي و اجتماعي» به گوش جهانيان برسانند.
امروز، چهارم ژوئيه (14تير) مصادف با روز استقلال آمريكاست و طبق گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، صدها هزار نفر از مردم اين كشور در اين مراسم مشاركت خواهند داشت.
بنا به اعلام سايت رسمي اعضاي جنبش «وال استريت را اشغال كنيد»، به رغم حضور گسترده نيروهاي پليس آمريكا، معترضان پس از پايان اين مراسم يعني از پنجم ژوئن تا 11 ژوئن نيز يك راهپيمايي طولاني از فيلادلفيا به سمت نيويورك خواهند داشت. پليس آمريكا چند روزي است به دليل نگراني از برپايي مجدد اين راهپيمايي ها به حال آماده باش درآمده است. يادآور مي شود از زمان آغاز اعتراض هاي ضد سرمايه داري (شهريورسال گذشته) تاكنون تعداد زيادي از مردم اين كشور دستگير، محاكمه و زنداني شده اند. مقامات رسمي آمريكا هيچ گاه آمار دقيقي از شمار بازداشت شدگان منتشر نكرده اند. از نيويورك نيز خبر مي رسد، گروهي از مردم در اعتراض به آنچه «افزايش شديد تجارت اسلحه» ناميده شده، تجمع كردند.
واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني پرس تي وي اعلام كرد، فعالان بين المللي و گروهي از مردم نيويورك در آستانه برگزاري كنفرانس جهاني « خريد و فروش تسليحات نظامي» اقدام به برپايي يك تظاهرات عليه افزايش اين تجارت در سطح جهان كردند. معترضان اعلام كردند خواستار تبيين قوانين و مقرراتي براي تشديد نظارت بر خريد و فروش سلاح با هدف كاهش اين امر هستند. براساس اين گزارش ارزش چرخش مالي تجاري سلاح اكنون به مرز يك تريليون دلار رسيده است. آمريكا بزرگترين توليدكننده و صادركننده سلاح در جهان است.
 

انتهای خبر/ع1

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.