چهارشنبه 14 تیر 1391 | 08:45
جبریل:
در صورت حمله به سوریه در کنار نظام اسد وارد جنگ خواهیم شد
در صورت حمله به سوریه در کنار نظام اسد وارد جنگ خواهیم شد
دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد که در صورت وقوع تجاوز خارجی علیه سوریه، این جبهه و حزب‌الله و ایران در کنار نظام سوریه خواهند جنگید.

بسیج پیشکسوتان

به گزارش فارس به نقل از پایگاه"القدس العربی"، "احمد جبریل" در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای"المیادین"گفت: نظام سوریه از لحاظ داخلی قوی است اما اگر عناصر خارجی دست به تجاوز[علیه سوریه] بزنند ما نیز جزئی از نبرد خواهیم بود و این موضوع را با برادرانمان در سوریه، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و برادرانمان در ایران بررسی کرده‌ایم.

وی افزود: اگر تلاش خصمانه‌ای از سوی طرف‌های خارجی، ترکی، اروپایی و یا ناتو [علیه سوریه] صورت گیرد در آن صورت ما نیز به خیابان آمده و در کنار تمامی افراد شریف و برادرانمان در سوریه جنگ خواهیم کرد.

وی تصریح کرد که با نصرالله، "محمود احمدی‌نژاد" رئیس جمهور ایران و "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه دیدار کرده است و نصرالله شخصا به وی ابلاغ کرده که در صورت وقوع هر گونه تجاوز خارجی علیه سوریه بخشی از نبرد خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت که رهبران ایران به وی گفته‌اند که هرگز نمی‌گذارند سوریه هدف تجاوز قرار گیرد و گفتند که « ما به ترک‌ها نیز بارها ابلاغ کرده و هشدار دادیم که با آتش بازی نکنند و هر گونه دخالتی در این امر خط قرمز است».

جبریل تاکید کرد که جبهه وی و حزب‌الله و دو نظام ایران و سوریه در یک محور واحد هستند و افزود: ما احساس کردیم که دیدگاه‌های ما یکی است مبنی بر اینکه آنچه در سوریه می‌گذرد یک تحرک داخلی و محلی نیست بلکه یک تغییر بنیادی در منطقه برای خاورمیانه جدید است.

وی نبرد دفاع از نظام سوریه را "نبرد فاصله"(نبرد بین خیر و شر) توصیف کرد و بر ضرورت پیروزی در این نبرد به منظور شکست دادن طرح آمریکایی-صهیونیستی که برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و عربستان سعودی حمایت مالی از آن را بر عهده دارند، تاکید کرد.

وی اظهار داشت: پیروزی در این نبرد ما فلسطینیان را به سعادت نهایی می‌رساند و این یعنی اینکه این راه از تهران آغاز و به بغداد و دمشق می‌رسد؛ ما به این نتیجه رسیده‌ایم که رسیدن به فلسطین ممکن نیست مگر اینکه این محور پیروز شود.

 

انتهای خبر/ع1

منبع:فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.