شنبه 24 تیر 1391 | 15:41
37 عالم ديني بازداشت شيخ نمر را محكوم كرده و خواهان ادامه تظاهرات ضدآل سعود شدند
37 عالم ديني بازداشت شيخ نمر را محكوم كرده و خواهان ادامه تظاهرات ضدآل سعود شدند
37 عالم ديني در منطقه الشرقية عربستان، طي بيانيه اي بازداشت شيه نمر به دست نيروهاي امنيتي رژيم‌ آل سعود را محكوم كردند و از مردم عربستان خواستند تا آزادي شيخ نمر، تظاهرات و اعتراضات خود را ادامه دهند.

بسیج پیشکسوتان

به نقل از براثا؛ در اين بيانيه آمده است: بازداشت آيت الله شيخ نمر باقر النمر توسط نيروهاي امنيتي و به خشونت كشيدن تظاهرات مسالمت آميز مردم در الشرقية كه به شهيد شدن دوتن و زخمي شدن ده ها تن از مردم بي دفاع اين منطقه انجاميد، نشان دهنده انتقاد ناپذيري مقامات اين كشور است كه بشدت با هرگونه اعتراضي برخورد سركوب گرانه مي كنند.
در ادامه اين بيانه آمده است؛ مراجع شيعه و مردم در عربستان تا آزادي شيخ النمر از اعتراضات خود دست بر نمي دارند و خواهان حقوق سياسي آزادانه و برابري شهروندان عربستاني هستند.
گفتني است؛ آيت الله نمر النمر عالم ديني شيعي و مخالف حكومت عربستان در تظاهرات روز يكشنبه توسط نيروهاي امنيتي رژيم آل سعود بازداشت و به مكاني نامعلوم منتقل شد و به گفته تحليلگران سياسي، اين بازداشت با چراغ سبز مسئولان اطلاعاتي آمريكايي براي كاهش اعتراضات در اين كشور انجام شده است.
لازم به ذكر است كه در روزهاي اخير، اعتراضات در منطقه نفت خيز الشرقية در عربستان بر ضد حكومت عربستان افزايش يافته و اين منطقه با بيش از سه ميليون جمعيت از جمله مناطقي است كه بيشترين نگراني را براي شاهزادگان عربستاني ايجاد كرده، تا جايي كه در روزهاي اخير مشاوران با مقامات اطلاعاتي آمريكايي براي سركوبگري مردم را افزايش دادند.

انتهای خبر/ع1

.yjc

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.