دوشنبه 26 تیر 1391 | 08:30
مصري ها :
خانم كلينتون شيطان است
خانم كلينتون شيطان است
هزاران تن از مردم مصر با فرياد «هيلاري شيطان است» خشم خود را از سفر وزير خارجه آمريكا به كشورشان ابراز كردند.

 

بسیج پیشکسوتان

به گزارش خبرگزاري ها، در اين تظاهرات كه در مقابل كاخ «العروبه» در قاهره برگزار شد، معترضان دخالت آمريكا در امور داخلي كشورشان را محكوم و از آرمان هاي ملت فلسطين حمايت كردند.
معترضان مصري كه پلاكاردهايي به همراه داشتند، با مشت هاي گره كرده فرياد مي زدند: «هيلاري به آمريكا بازگرد، مصر را به حال خود بگذار.» به گفته تظاهركنندگان مصري، هدف از برگزاري اين تظاهرات، رساندن اين پيام به گوش وزير خارجه آمريكا و رسانه هاي غربي است كه مردم مصر دخالت آمريكا در امور داخلي خود را رد مي كنند.
از سوي ديگر مردم مصر با برگزاري تظاهرات و تجمع در مقابل سفارت آمريكا، اعتراض خود را به دخالت كاخ سفيد در امور داخلي كشورشان اعلام كردند.
به گزارش الاهرام، شركت كنندگان در اين تظاهرات، پارچه نوشته هايي با شعارهاي ضدآمريكايي همراه داشتند كه بر روي برخي از آنها نوشته شده بود، «كلينتون، در مصر از شما استقبال نمي شود»، «دخالت آمريكا در مصر را نمي پذيريم»، «مصر هرگز پاكستان نخواهد شد» در مقابل سفارت آمريكا تجمع و اعتراض شديد خود را از حضور هيلاري كلينتون در خاك كشورشان اعلام كردند.
براساس اين گزارش، هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا روز شنبه براي سفري دو روزه وارد قاهره شد و با «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر، «محمد حسين الطنطاوي» رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح و وزير خارجه مصر ديدار وگفت وگو كرد.
كلينتون در سفرخود به مصر خواستار احياي روابط گذشته قاهره و تل آويو شد و كمك هاي نظامي آمريكا به مصر را منوط به پايبندي اين كشور به معاهده كمپ ديويد عنوان كرد.
وزير خارجه آمريكا و همتاي مصري پس از آن در يك كنفرانس خبري شركت كردند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند. هيلاري كلينتون طي سخناني با اشاره به پيمان كمپ ديويد اظهار داشت: ما به طور قطع از تداوم برقراري معاهده بين اسرائيل و مصر حمايت مي كنيم، زيرا براي مصر مزيت هاي فراواني خواهد داشت!
«محمد كامل عمرو» وزير امور خارجه مصر نيز در اين كنفرانس مطبوعاتي گفت: محمد مرسي بر احترام مصر به تعهدات و توافقات خود تا زماني كه طرف ديگر با هدف تحقق صلح فراگير به آن پايبند باشد تأكيد كرد. به گفته وزير خارجه مصر، مرسي برحق ملت فلسطين براي تشكيل كشور فلسطيني به پايتختي بيت المقدس تأكيد كرده است. از سوي ديگر منابع خبري نيز اعلام كردند كه كلينتون حامل نامه تبريك باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا به مرسي به خاطر پيروزي در انتخابات رياست جمهوري بود.
در اين نامه همچنين، مرسي براي سفر به آمريكا در ماه سپتامبر آينده به منظور شركت در نشست آتي مجمع عمومي سازمان ملل دعوت شده است.
به گفته اين منابع خبري به نقل از ديپلمات هاي مطلع در قاهره، وزير خارجه آمريكا در ديدار با مرسي درباره نقش رهبري مصر در منطقه و آفريقا سخن به ميان آورده است و قول تداوم كمك مالي يك ميليارد دلاري را به مصر داده است.
اين منابع اعلام كردند كه آمريكا از تحول دموكراتيك در مصر حمايت مي كند اما تلاش مي كند كه زمينه لازم را براي ديدار رئيس جمهور مصر و نخست وزير رژيم صهيونيستي فراهم كند. اين در حالي است كه برخلاف لبخندهاي كلينتون و مسئولان مصري در مقابل رسانه هاي جمعي، ظاهراً وزير خارجه آمريكا در واكنش به برقراري روابط گذشته مصر با رژيم صهيونيستي با برخورد سرد مرسي مواجه شده است.

انتهای خبر/ع1

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.